انتخاب پنج بوستان به عنوان «بوستان سبز» در مشهد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پنج بوستان سطح شهر مشهد تحت عنوان «بوستان سبز» در راستای فعالیت‌های گیاه پزشکی انتخاب شد.

انتخاب پنج بوستان به عنوان «بوستان سبز» در مشهد

به گزارش مشهد فوری ،مهدی یعقوبی به انتخاب پنج بوستان با رویکرد عدم استفاده از سموم و یا کمترین مصرف سم در بخش نگهداری فضای سبز اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات مدیریت شهری در بحث نگهداری فضای سبز، کاهش حجم سموم مصرفی در محیط شهری است که از نتایج آن می‌توان به روند نزولی نمودار مصرف سموم طی سال‌های گذشته اشاره کرد.

وی افزود: بوستان ثمانه در منطقه ۲، بوستان باغو در منطقه ۳، بوستان گلسار در منطقه ۷، بوستان وکیل آباد در منطقه ۹ و بوستان فدک در منطقه ۱۰ از بوستان‌های با عنوان «بوستان سبز» می‌باشند.

یعقوبی تصریح کرد: بهره گیری از روش‌های غیر شیمیایی و موثر، پیاده سازی عملی مدیریت تلفیقی در فضای سبز، جلوگیری از اجرای سمپاشی‌های بی مورد، اصلاح و بهبود ناوگان سمپاش فعال فضای سبز با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی، توجه به تقویت و تغذیه گیاهان، همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی و پیاده سازی آخرین دست یافته‌های علمی مرتبط در محیط شهری و از ابتدای سال جاری راه اندازی بوستان‌هایی تحت عنوان «بوستان سبز» از دیگر اقدامات برای حفظ و نگهداری فضای سبز با تاکید بر شاخص‌های زیست محیطی می‌باشد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها