چرا بعضی از کاندیداها به رسانه‌های غیرتصویری علاقه ندارند/ نمی‌خواهند مصاحبه کنند یا نمی‌توانند؟

انتخابات، زمان رونق رسانه‌هاست. هم از جهت تبلیغات و هم از جهت خبرها. کاندیداها و حامیان آنها علاقه زیادی دارند که اسم و عکسشان در مطبوعات بازتاب داشته باشد، اما جالب اینجاست که در انتخابات ریاست‌جهوری پیش‌رو برخی کاندیداها به رسانه‌های غیرتصویری روی خوش نشان نمی‌دهند.

چرا بعضی از کاندیداها به رسانه‌های غیرتصویری علاقه ندارند/ نمی‌خواهند مصاحبه کنند یا نمی‌توانند؟

به گزارش خبر فوری ، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و حتی مجلات با توجه به فراگیر بودنشان، باب طبع مخاطبان از طیف‌های نظری گوناگون هستند، بدیهی است که هر نامزدی باتوجه به خط فکری که دارد علاقه زیادی به حضور در رسانه‌های خاص داشته باشد. در ادامه به تعدادی از این مصاحبه‌ها که در رسانه‌های حامی آنها منتشر شده است را با هم می‌خوانیم.

از تبار مطبوعاتی‌ها

خودش را مطبوعاتی می‌داند، در دولت نهم و دهم ماهنامه صنعت و توسعه را ایجاد کرد. ماهنامه‌ای که از عملکرد دولت وقت انتقاد می‌کرد. این ماهنامه در دولت یازدهم هم به حیات خودش ادامه داد و این‌بار دستاوردهای دولت در زمینه صنعت را معرفی می‌کرد. اسحاق جهانگیری بدلیل همین روحیه مطبوعاتی که دارد به مصاحبه روزنامه اعتماد نه نگفته است و در روز شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه درست یک روز بعد از دومین مناظره نامزدها، گپ و گفتی پیرامون عملکرد دولت در این برنامه با بخش سیاسی روزنامه اعتماد داشته است. این در حالی است که اسحاق جهانگیری پیش از این رسانه ملی را منبع کاملی برای تبلیغات خودش می‌دانست و معتقد بود که نیازی به تشکیل ستاد ندارد زیرا رسانه ملی منعکس کننده وعده‌های او در میان مردم است.

صمیمانه و به‌دور از پوپولیسم

خودش را پوپولیست نمی‌داند، می‌گوید مردم از وعده‌هایش دلخوش نخواهند شد، می‌گوید برخلاف کاندیدای دیگر که می‌گویند یارانه سه برابر می‌شود و... من اینگونه صحبت نمی‌کنم. ‌هاشمی‌طبا دیگر کاندیدایی است که پای گفت و گو با خبر آنلاین نشسته است و بخشی از صحبت‌هایش را که پیش از این نشنیده مانده را برملا کرده است. البته لحن گفت و گو کاملا صمیمی ‌است و خبری از لحن تند روزنامه ای نیست. البته روزنامه تماشاگران امروز هم با ‌هاشمی‌طبا به گپ و گفت نشسته است.‌ هاشمی‌طبا جزوکسانی است که هم با روزنامه و هم با خبرگزاری مصاحبه کرده است.

لحن و گویش منحصر به فرد

شاید بدلیل لحن صحبت و نوع خاص پوششی که دارد بیش از باقی کاندیدا، زیر نظر مطبوعات باشد. میرسلیم کاندیدای اصولگرای ریاست جمهوری از جمله کسانی است که رکورد حضور در خبرگزاری‌ها برای تبلیغ وعده‌های خودش را داشته است. خبر فوری و خبر آنلاین دو سایتی هستند که با میرسلیم مصاحبه کردند، میرسلیم در این دو گفت و گو به مسائل مناظره اشاره کرد و تا حد زیادی وعده‌هایی که پیش از این داده بود را شفاف تر اعلام کرد.

همشهری بدون مصاحبه

یکی از مردم پسندترین روزنامه‌های ایران، روزنامه همشهری است که از قضا وابسته به نهاد شهرداری تهران هم هست. این روزنامه که تاکنون گزارش‌های زیادی به نفع کاندیداتوری رییس شهرداری یعنی قالیباف نوشته اما در این مدت با وی مصاحبه ای نکرده است. البته باتوجه به سانسور برنامه تبلیغاتی قالیباف در رادیو ایران، شاید حضور او در یکی از مطبوعات و رسانه‌های غیر تصویری اتفاق بدی نباشد، اما ظاهرا خودش اقبال چندانی به رسانه ها ندارد و نه نشست مطبوعاتی برگزار می‌کند و نه به دعوت مطبوعات پاسخ مثبت می‌دهد.

مصاحبه فقط تلگرامی

ابراهیم رییسی دیگر نامزدی است که اتفاقا در برنامه‌های تبلیغاتی خودش اشاره زیادی به سانسور در مطبوعات و تکریم به جامعه خبری داشته است. این نامزد هم تاکنون مصاحبه‌ای با مطبوعات چاپی نداشته است و صرفا به یک مصاحبه تلگرامی ‌با سایت خبرفوری اکتفا کرده است. رئیسی پیش‌تر نیز نه در قامت تولیت آستان قدس رضوی و نه در قامت مسئولیتش در قوه قضائیه، ارتباط خاصی با رسانه‌ها نداشت.

با رسانه‌ها مشکلی ندار

حسن روحانی ، تفاوت بزرگی با سایر نامزدها دارد، رییس جمهور ایران از زمان آغاز تبلیغات رسمی ‌ریاست جمهوری، با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده است. روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا از جمله رسانه‌های وابسته به دولت هستند که از زمان آغاز تبلیغات تاکنون گزارش‌های زیادی از عملکرد دولت داشته‌اند. البته هیچکدام از این رسانه‌ها هم تاکنون اقدام به مصاحبه با رییس دولت نکرده‌اند. البته با توجه به سانسوری که در پخش فیلم تبلیغاتی روحانی صورت گرفت بعید نیست که روحانی هم مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های غیر دولتی داشته باشد. البته حسن روحانی پیش از این در سال 92 با تعدادی از رسانه‌های چاپی مصاحبه داشته ولی در این مدت دعوت آن‌ها را لبیک نگفته است. رییس جمهور البته نشست‌های مطبوعاتی زیادی داشته است و این یعنی با رسانه‌ها مشکلی ندارد البته سکوت او در این روزها نسبت به رسانه‌های غیر تصویری تامل برانگیز است.

منبع: خبر فوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها