ایزدی در گفت و گو با خبرفوری:

ادامه دادن برجام هیچ فایده‎ای ندارد/ اروپاییان بازهم به تعهدات خود عمل نمی‎کنند / دولت بی‌جهت معطل این توافق است

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: توافق برجام نیز زمانی که آمریکا از آن خارج شد از بین رفت و دولت ما هم بی‎جهت معطل این توافق است و برجام اروپایی به مانند برجام آمریکایی تاثیری در اقتصاد کشورمان ندارد.

ادامه دادن برجام هیچ فایده‎ای ندارد/ اروپاییان بازهم به تعهدات خود عمل نمی‎کنند / دولت بی‌جهت معطل این توافق است

فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار کرد: اقداماتی که از سوی کشورمان در راستای کاهش تعهدات برجام صورت گرفته است به این دلیل است که دیگر چاره‎ای نبوده است.

وی افزود: آنچه براساس اظهارات دوستانمان در دولت با اجرای صبر راهبردی در طی یکسال بعد از خروج آمریکا ازاین توافق صورت گرفت خسران گسترده‎ای بوده که در این سال‎ها به کشور وارد شده است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: به نظر من در طی سال‎های اخیر به اندازه کافی به طرف مقابل فرصت داده شده اما طرف مقابل ما بسیار زیادخواه هستند و بدون شک به این رویکرد ایران اعتراض خواهند کرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: اروپایی‎ها از امروز به طورحتم در جهت تخریب ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی وارد عمل می‎شوند و آن را زیر سوال می‏برند و در عوض پاسخی هم برای این سوال ندارند که اگر برجام توافقی است که ایران باید به آن پایبند باشد چرا کشورهای اروپایی در راستای اجرای آن واکنشی نشان نمی‏‌دهد.

وی درباره آینده توافق برجام با توجه به مذاکرات و رایزنی سران برخی از کشورهای اروپایی از جمله امانوئل مکرون با روحانی گفت: اروپا بازهم در مقطع فعلی کار خاصی انجام نخواهد داد و تنها به دنبال سوزاندن وقت است و هیچ راهکاری را هم باتوجه به رویکردهای آمریکا در دستور کار ندارد.

این کارشناس مسائل سیاست‎خارجی تاکید کرد: توافق برجام نیز زمانی که آمریکا از آن خارج شد از بین رفت و دولت ما هم بی‎جهت معطل این توافق است و برجام اروپایی به مانند برجام آمریکایی تاثیری در اقتصاد کشورمان ندارد.

ایزدی اظهار کرد: تعیین فرصت 60 روزه مجدد برای اروپایی‎ها فرصت زیادی است که در طی این روزها نیز اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و ادامه این رویه بدون شک به صلاح نیست.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره اینکه آیا کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران سبب خروج کشورمان از این توافق خواهد شد، گفت: ایران که تا به امروز درباره خروج صحبتی نکرده است و تنها پیرامون کاهش انجام تعهدات وارد عمل شده و اگر این رویه اروپایی‎ها ادامه داشته باشد شاید به خروج ما از توافق برجام منجر شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • مهدی
    0

    بابااین حسن روحانی یک ملت۸۰میلیونی روسرکار گذاشته اگه وجودنداری از برجام خارج بشی بگو ماهم بدونیم بالاخره یکی هست تواین مملکت جلوی این ولخرجی روحانی بگیره یانه اقایون مردم دارن له میشن بعدتوداری قدم قدم ازبرجام خارج میشی

  • رسول
    0

    مگه ماتحریم نبودیم کشور داشت کنترل می شد واین گرانی به این شیوه نبود اقایون مزاکره کننده اگه توانایی نداری خودتون استعفا بدین ملت ایران رو الاف خودتون نکنی اقای روحانی اگه فکر میکنی پیر شدی وبه درد ریاست جمهوری نمی خوری خودت برو تاننداختنت بیرون.فقط ما قشر کارگر باید تاوان ضعیف بودن شما بدیم حقوق نجومی واملاک ورانت براشما .گرانی وفشار برای ما اقای روحانی به خودت نگاه نکن ونظرسنجی کن

  • رضا
    0

    از قدیم گفتن آدم زرنگ از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه...مقام معظم رهبری از ابتدای شروع مذاکرات بارها تذکر دادن که به هیچ عنوان نباید به اروپایی ها و مخصوصا آمریکاییها اعتماد کرد که صد البته بارها هشدارهای ایشان توسط مقامات ارشد نظام که دل به ترحم غرب خوش کردن نادیده گرفته شده واین پرسش برای عموم ملت بوجود میاد که با توجه به این همه بدعهدی و خلف وعده چرا همچنان دنبال مذاکره با دشمنان ملت هستن...آقای روحانی شما و دولتتون نه تنها هیچکدام از وعده های انتخاباتیتون عملی نکردید باعث به قهقرا رفتن عزت و کرامت ملت و ایجاد فقر وبیکاری برای مردم شدیدو نکته جالب این که حتی حاضر به کوتاه اومدن از راه و روش غلط خودتان نیستید....بابا ول کنید این سیاست

  • م.ز
    0

    به نظر من مهلت ۶۰ روزه مجددی که به اروپا دادند در اصل یک خیانت بزرگ به مملکت است.باید از یک سوراخ چند بار گزیده شویم؟!!! این اتلاف وقتها فقط به ضرر ماست و به نفع اروپا!چرا رئیس جمهور و دار و دسته اش این را نمیفهمند نمیدانم! امیدوارم متوجه عواقب این حرکات اشتباهشان که نتیجه اش برای ما کیش و مات است باشند... ما ملت زیر بار فشار اقتصادی له شدیم،لطفا درد روی دردمان نگذارید...

  • شکیبا
    0

    ما هم به روحانی ۶۰ روز فرصت بدیم یا از برجام خارج شود یا استفا دهد وسلام

  • بنده خدا ایرانی
    0

    مردد هستم آیا نظرم را بنویسم یا نه چون آقای سردبیر اول باید تایید کند بعد اجازه انتشار بده !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها