هند در مسیر رسیدن به اقتصاد 5 تریلیون دلاری

نخست‌وزیر هند اعلام کرد:‌این کشور می‌تواند طی 5 سال آینده به یک اقتصاد 5 تریلیون دلاری تبدیل شود.

هند در مسیر رسیدن به اقتصاد 5 تریلیون دلاری

به گزارش خبر فوری ، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند اعلام کرد هند می‌تواند به هدف تعیین شده برای تبدیل شدن به یک اقتصاد 5 هزار میلیارد دلاری در 5 سال آینده برسد.

وی با انتقاد از کسانی که نسبت به تحقق این هدف گذاری تشکیک می‌کنند،‌گفت: این افراد بدبین حرفه‌ای هستند.

نخست وزیر هند در جمع اعضای حزب بهاراتیا جاناتا گفت:‌من مطمئن هستم که ما به هدف گذاری اقتصاد 5 تریلیون دلاری در 5 سال آینده خواهیم رسید اما برخی این سؤال را مطرح می‌کنند که چه نیازی به این کار است و یا چرا باید این اتفاق بیفتد؟ این موضوعی است که به آن بدبینی حرفه‌ای می‌گوییم.

وی همچنین گفت که باید نسبت به افراد بدبین هوشیار باشیم چرا که آنها بیش از آنکه تصور کنید می‌توانند ایجاد مشکل و مانع کنند.

مودی گفت:‌ رسیدن به این هدف کار آنچنان سختی نیست. برای این منظور هند باید سرانه درآمد خود را افزایش دهد که در نتیجه به افزایش قدرت خرید مردم و تقاضا منجر خواهد شد و در نهایت به توسعه بخش خدمات می‌انجامد. کشاورزان نیز می‌توانند در این موفقیت اقتصادی سهیم باشند.

وی در سخنرانی خود تاکید کرد: دولت هند به دنبال ایجاد شرایطی برای صادرات محصولات کشاورزی است چرا که به کشاورزان به عنوان صادر کننده و چیزی فراتر از تنها یک تولید کننده محصولات غذایی نگاه می‌کند.

اوایل هفته جاری هند از برنامه خود برای رسیدن به اقتصادی 5 هزار میلیارد دلاری رونمایی کرد. البته پیش‌تر وعده این طرح در اوایل ماه ژوئن توسط نخست‌وزیر هند داده شده بود.

میرمالا سیتارامان وزیر اقتصاد هند روز جمعه طرح بودجه را به پارلمان این کشور ارائه داد.

وی در سخنرانی خود درباره برنامه اقتصادی این کشور برای سال 2019-2020 گفت: هند می‌خواهد تا پایان سال جاری به یک اقتصاد 3 هزار میلیارد دلاری تبدیل شود.

سیتارامان تاکید کرد: هدف گذاری مودی متناسب با ظرفیت هند انجام شده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد هند در سال 2020 از اقتصاد‌آلمان بزرگ‌تر خواهد شد و بزرگی اقتصاد‌ آن به حدود 4 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

بخشی از طرح بودجه هند شامل ادامه اجرای اصلاحات ساختاری و سرمایه‌گذاری‌های سنگین در حوزه زیرساخت و حوزه دیجیتال است تا از این طریق هند به اقتصاد 5 تریلیون دلاری تبدیل شود.

یک روز پیش از سخنرانی وزیر اقتصاد هند کریشنامورتی صبرامانیان مشاور اقتصادی ارشد دولت هند از طرح "برنامه اقتصادی 2019" هند رونمایی کرد.

بر اساس این طرح هند باید به رشد تولید ناخالص داخلی پایدار 8 درصدی برسد تا بتواند در 5 سال آینده به اقتصاد 5 تریلیون دلاری تبدیل شود.

بر اساس این طرح رشد اقتصادی این کشور باید بر مبنای چرخه پرمنفعت پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و صادرات باشد.

علیرغم آنکه رشد اقتصاد جهانی در حال کاهش است و انتظار می‌رود که طی سال جاری شاهد پایین‌ترین نرخرشد اقتصاد جهانی در 3 سال گذشته باشیم و رقم آن به 2.6 درصد کاهش یابد اما هند در این شرایط همچنان یکی از کشورهای با بیشترین رشد اقتصادی در جهان باقی خواهد ماند.

به گفته کارشناسان نزدک هند جزو 5 اقتصاد با بیشترین نرخ رشد است و انتظار می‌رود تا سال 2021 رشد سالانه 7.4 درصدی را داشته باشد.

هند همچنین از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی هفتمین کشور جهان و از نظر برابری قدرت خرید سومین اقتصاد بزرگ جهان است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها