کلاهبردار اینستاگرامی در دام پلیس افتاد

سرهنگ کاظمی از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

کلاهبردار اینستاگرامی در دام پلیس افتاد

به گزارش خبر فوری ، سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر بیان داشت: با طرح شکایت یکی از شهروندان تهرانی در پلیس فتا، مشخص شد یکی از پیج‌های اینستاگرامی اقدام به تبلیغ ارز دیجیتالی با قیمت مناسب کرده است که طی ارتباط شاکی با مدیر این پیج، معامله نیز صورت می‌گیرد، اما هیچ ارزی به حساب مالباخته واریز نمی‌شود.

شاکی مدعی بود: مبلغی را به حسابی که متهم داده بود واریز کردم، اما با گذشت چند روز خبری از کالای درخواستی ام نشد و ناگهان متوجه شدم کانال مذکور غیرفعال شده است و سریعا با شماره همراه مدیر پیج تماس گرفتم، اما او گوشی اش را خاموش کرده بود.

به زودی مشخص شد مالباخته مورد کلاهبرداری اینترنتی واقع شده است؛ درواقع متهم با زیرکی در ابتدا صفحه اینستاگرامی خود را غیر فعال کرده و سپس با واریز پول به شماره کارت شخص ثالث، که فروشنده ارز دیجیتالی بود، از آن طریق اقدام به خرید ارز دیجیتال برای خودش کرده بود! در حالیکه حتی فرد فروشنده ارز دیجیتالی نیز از این عمل زیرکانه متهم بی اطلاع بود و متهم با واسط شدن بین شاکی و فروشنده به هدف شوم خود رسیده بود.

در حالیکه هیچ سرنخی از متهم برجای نمانده بود، پلیس دست به کار شد و با اقدامات فنی و پیچیده، بالاخره او را شناسایی و به پلیس فتا احضار کرد که و او با وجود مدارک به دست آمده در پرونده، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و از اقدامات پلیس ابراز تعجب کرد و بیان داشت به هیچ عنوان باور نمی‌کردم که پلیس مرا بازداشت کند.

همچنین متهم مدعی شد با انگیزه مالی اقدام به شناسایی افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام به دنبال ارز دیجیتال بودند می‌کرد و سپس با شخصی که فروشنده ارز دیجیتال بود ارتباط برقرار و با ارائه شماره حساب او از افراد متقاضی کلاهبرداری کرده است.

به گفته رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، با تشکیل پرونده‌ای متهم به دادسرای جرائم رایانه‌ای معرفی شد و اقدامات لازم برای شناسایی مالباختگان احتمالی دیگر نیز ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها