گزارش توصيفی از بندهای مالی معروف‌ترين بازداشتگاه ايران

هتل یا زندان اوین!/ اتاق‌های VIP با فرش‎هایی ۱۴۰۰شانه و ال‎سی‎دی‎های بزرگ

«بازداشتگاه اوین» به دلیل شرایط متفاوتی که با دیگر زندان‎های کشور دارد، به «هتل اوین» هم مشهور شده است.

هتل یا زندان اوین!/ اتاق‌های VIP با فرش‎هایی ۱۴۰۰شانه و ال‎سی‎دی‎های بزرگ

به گزارش خبر فوری ، روزنامه شرق در گزارشی توصیفی به وضعیت بازداشتگاه اوین پرداخته است، بخش‌هایی از گزارش را در ادامه می‌خوانید: «بازداشتگاه اوین» به دلیل شرایط متفاوتی که با دیگر زندان‎های کشور دارد، به «هتل اوین» هم مشهور شده است. چرایی به‌کارگیری این اصطلاح را بیشتر به برخورد بهتر و مناسب‎تر بازجوها و مسئولان زندان نسبت می‎دهند؛ اما وقتی پای بندهای مالی این بازداشتگاه به میان می‎آید، این اصطلاح کاملا معنای واقعی به خود می‎گیرد.

«هتل اوین» با اتاق‎های VIP و لاکچری برای متهمان مالی که در آن حضور دارند، معنا پیدا می‎کند؛ اتاق‎هایی که هرچند نه درست مثل اتاق‎های هتل، اما بی‎شباهت به اتاق‎های یک میهمان‎سرا نیستند.

البته این امکانات را سازمان زندان‎ها در اختیارشان قرار نداده؛ بلکه این زندانیان هستند که با هزینه شخصی محصولات یا خوراک‎های مورد نیاز را تأمین می‌کنند، تلاش دارند زندگی اجباری خود را تحمل‌پذیر کنند.

هر ماه حدود ۴۵ میلیون تومان خرج اتاقمان می‎شد. البته خرج زندان اصولا زیاد است. مثلا زمانی که گوشت کیلویی ۱۲۰ تومان بود، ما کیلویی ۲۰۰ تومان می‌خریدیم. یا شامپو خارجی ۴۵ تومانی را ۱۰۰ تومان می‌خریدیم. مثلا من می‌خواستم مام... بخرم، به جای ۹۰ تومان، ۲۰۰ تومان می‌خریدم.

در اتاق ما دی‌وی‌دی هم بود و هر دی‌وی‌دی موسیقی یک میلیون تومان هزینه داشت.

بند مالی مثل جامعه خودمان است. هر کسی پول داشته باشد، قدرتمند است. می‌تواند برای خودش آشپز و خدمتکار داشته باشد و خیلی چیزهای دیگر. اگر پول نداشته باشی زندگی سختی خواهی داشت. کسانی‎که پول‌دار هستند در زندان هم در رفاه هستند.

آقای «ف.ر» در آنجا خیلی زندگی تجملی برای خود ایجاد کرده بود. خبرش آن موقع خیلی صدا کرد و به خاطر همین هم او را به بند دیگری انتقال دادند. او امپراتوری کاملی در زندان داشت. ال‎سی‎دی او در یک اتاق ۳۰ متری از ال‎سی‎دی خانه من بزرگ‎تر بود. اتاق آنها پنج تا شش نفره بود، عین همان اتاق در بندهای دیگر، ۲۷ نفره بود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    0

    لعنت خدا بر اوین

    نظرات شما -
    • زیبا رحمانی
      0

      احمی نژادمردمی ترین رئیس جمهور ایران بوده زنده و پاینده باد

    • کاربر ناشناس
      0

      گر دزد گیرنن در شهر هرآنچه هست گیرنن

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    اگر کسی مجرم است وزندانی میشود پولدار وغیر پولدار نداره باید همه درزندان مثل هم باشند بیخود نیست که پس ازآزادی دوباره دنبال خلاف میروند مملکت ما قانون نداره همیشه مظلوم زیر پا له شده ومیشه .زندانی را باید کاریش کرد که اسم زندان بیاد تنش بلرزه ما هم ازبیرن زیاد این صحبتها را شنیدیم تو مملکت ما هیچ چیز سر جای خودش نیست .اینه جکومت عدل الهی که حاکمان مقدس معاب برای مردم درست کردند مملکت را نابود کردن خدا لعنتشون کنه چه مملکت خوبی داشتیم

    نظرات شما -
    • حیبیبی
      0

      ایران برای پولدار ها بهشت است زندان هتل کلاه بردار تشویق میشودح

  • مهدی
    0

    خیر نبینی

  • ناشناس
    0

    تامین رفاه نامتعارف برای مجرمان جرم آفرین است --- مسئولان وفا دار به نظام اسلامی باید پاسخ دهند تبدیل خرد گریز تبعیض آلود زندان اوین با وسائل رفاهی لوکس به هتل اوین برای تامین رفاه نامتعارف محکومان با نفوذ جامعه با کدام ملاک و معیار قرآنی و عقلی شرع مقدس اسلام تناسب دارد و چگونه و با چه دلیل چنین رفاهی می تواند به جرم زدایی در جامعه کمک کند؟؟؟!!! این رفاه تشویق به جرم و گناه و جرم آفرین است و هرگز و با هیچ دلیلی عقلی نمی تواند جرم زدا باشد.

  • احمدی
    0

    دقیقا بر خلاف اصول حقوقی هست .در واقع جایی که مصلحت حکمفرما شد قانون جایگاهی نداره.همون اشرافی گری قبل از انقلاب هنوز حاکم هست.

  • محسن
    0

    آقای رئیسی شما که از عدالت صحبت میکنید ورود کنید و گزارش اصلاحش رو به مردم بدید. زندان پولدار و مردم عادی هم جداست!!!

  • علی والی
    0

    زرششششک! یک گوینده و چندتا عکس!، شد استدلال و سند و مدرک؟؟؟!!!!

  • محمد بیات
    0

    میگن چرا اینقدر اختلاسگر دزد (گردن کلفت) زیاده تو مملکت!!!!!!! معلومه دیگه از چی بترسن؟؟؟ از هتل(زندانی) به این خوبی!!!! وافعا آقای رییسی انتظار ملت از شما زیاد بود!!!! کاش خودتون این رو افشا میکردین

  • داود
    0

    ماعری میگفت هر آنکس که در کیسه اش زر بُود کلامش متین است اگــر خــــــــر بُــــود انسان بودن خود به تنهایی یک دین است که پیــروان چندانی ندارد. جهل و تعصب بی جا بدترین نوع فقر است. که پیروان زیادی دارد.

  • توسل
    0

    مرگ بر زورگو.کشور دزد پرور.اکثر سرانش دزرند مخصوصا کله گنده هاش.

  • هادی
    0

    اختلس یختلس اختلاس... برادران اختلاس گر یه چیزی میدنن که اختلاس میکردن....پس نگو جاشون و غذاشون عالیه....ما هم بریم اختلاس کنیم بریم زندان اوین پادشاهی کنیم...

  • رضا
    0

    واقعا که.رییسی داری مفسدا رو محاکمه میکنی که بفرستی هتل؟!! تو هم تو زرد از آب دراومدی.بریم زیر گل بهتره از دست همتون

  • رضا
    0

    زندان زندان است هتل پنج ستاره هم که اجازه نداشته باشی بیرون بروی ان هم چه فایده ای دارد نان وپنیر بخوری وازاد باشی بهتر از بهترین مکان وزندان باشی قدر ازادی را بدانید ای کاش جرمی نباشد که برایش زندان باشد.

  • نظری
    0

    پس عدالت امام علی (ع) کو؟

  • علی یزد
    0

    ببخشی خانم زیبا رحمانی این گزارش چکار به دولت داشت . که یکدفعه پای احمدی نژاد کشیدی پیش ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    خون شهیدان را چقدر خوب گرامی میداریم اصلا هم پایمال نشده.فقط اونا رفتن شهید بشن که اینا اب تو دلشون تکون نخوره

  • سید زهرا حسینی
    0

    سلام آقای رئیسی تازه اومدن و دست بکار شدن مطمین باشید جلوی این مفسدین و رفا طلب ها رو مسگیرن به امید خدا دست این دزدا رو میشه و به سزای کاراشون میرسن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها