مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی:

بی مهری وزارت جهاد به تولیدکنندگان ماهیان سردآبی/ نرخ هر کیلو قزل آلا به ۲۸ هزار تومان رسید

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با وجود محاسبه خسارت استخرهای پرورش ماهی برحسب تناژ به جای هکتار، بخش سردآبی مورد بی مهری وزارت جهاد قرار گرفت.

بی مهری وزارت جهاد به تولیدکنندگان ماهیان سردآبی/ نرخ هر کیلو قزل آلا به ۲۸ هزار تومان رسید

آرش نبی زاده، مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی با انتقاد از این مسئله که بخش سردآبی در حادثه سیل اخیر مورد بی مهری وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، اظهار کرد: اگرچه خسارت استخر‌های پرورش ماهی باید براساس تناژ برآورد می‌شد؛ اما متأسفانه برحسب هکتار محاسبه شد که این امر اجحاف در حق تولیدکنندگان است.

وی افزود: برای هر هکتار مزرعه سردآبی ۵۰ میلیون تومان خسارت برآورد شده است، در حالی‌که برای هر تن تولید رقمی حدود ۳۰ میلیون تومان خسارت دیدیم. به عنوان مثال ارزش تولیدات یک مزرعه هزار متری به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد که متأسفانه برای هر هکتار سردآبی تنها ۵۰ میلیون تومان خسارت در نظر گرفته شده است.

نبی‌زاده ادامه داد: با وجود فشار‌های متعددی که از سوی پرورش دهندگان به کارشناساسان وزارت جهاد کشاورزی وارد شد؛ اما برخی کارشناسان به سبب خودخواهی خود حاضر نیستند که تجدید نظری در پرداخت خسارت تولیدکنندگان اعمال کنند، این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی دستور اصلاح نرخ را داده است.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی با بیان اینکه برآورد خسارت تولیدکنندگان سنخیتی با میزان ضرر و زیان آن‌ها ندارد، گفت: پرورش دهندگان استان لرستان به عنوان یکی از استان‌های اصلی تولیدکننده، متحمل خسارت شدند که متاسفانه رقم پرداخت خسارت به تولیدکنندگان قابل قبول نیست چرا که هر یک از پرورش دهندگان حداقل رقمی حدود ۳ میلیارد تومان متضرر شدند که متاسفانه پرداخت خسارت آن‌ها جوابگوی تولید ۱۰۰ کیلو ماهی نیست.

وی درباره آخرین وضعیت بازار قزل آلا افزود: اگرچه پیش بینی می‌شد که قیمت قزل آلا نسبت به ماه‌های اخیر تا حدودی افزایش یابد، اما کاهش تقاضا و ازدیاد عرضه به منظور جلوگیری از افزایش تلفات در فصل گرما همگی دست به دست یکدیگر داد تا قیمت قزل آلا درب مزرعه کاهش یابد.

نبی زاده قیمت واقعی هر کیلو قزل آلا درب مزرعه را ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: به سبب ازدیاد عرضه در برابر تقاضا هر کیلو قزل آلا با نرخ ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان توزیع می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی در پایان تصریح کرد: اگرچه قیمت واقعی هر کیلو قزل آلا در بازار ۲۵ هزار تومان است، اما به دلیل سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ ۲۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که این امر اجحاف در حق تولیدکننده و مصرف کننده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها