معاون استاندار خراسان رضوی: سیاستها در حوزه اقتصادی بازدارنده نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به توان و قدرت موثر بازدارندگی نظامی در مقابل دشنمان رسیده اما سیاستها در حوزه اقتصادی هنوز بازدارنده نیست.

معاون استاندار خراسان رضوی: سیاستها در حوزه اقتصادی بازدارنده نیست

به گزارش مشهد فوری ، حسن جعفری روز شنبه در مراسم معارفه فرماندار جدید مشهد افزود: اقتصاد کشور باید به سمتی برود که با بروز یک تحریم دلنگران حوزه اقتصاد نباشیم. بر همین اساس امروز با وجود دغدغه های امنیتی و فرهنگی دغدغه نخست دولت ، اقتصادی و معیشتی است و در این راستا باید طرح اقتصاد مقاومتی را به پیش برد.

وی ادامه داد: با وجود جنگ همه جانبه اقتصادی دشمن ، برخی مسئولان هنوز به این شرایط وقوف ندارند. مسئول میز اقدام و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در هیات حاکمه آمریکا دو سال است که اقدامات اقتصادی و اجتماعی به ویژه فشار و تحریم را علیه کشورمان اتخاذ کرده است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر آمریکا فشار بر شرکای ایران را برای قطع ارتباط با کشورمان در دستور کار قرار داده بطوری که اخیراً تیمی ۹۰ نفره را برای قطع ارتباط تجاری هند با ایران به آن کشور فرستاده است.
وی اقدامات متعدد در فضای مجازی، مقابله با ساز و کارهای انتقال پول و برخورد با شرکتهایی که تحریمهای ایران را دور می زنند از دیگر اقدامات آمریکا در قبال ایران عنوان و بیان کرد: بر اساس اعلام مقامات آمریکا اخیراً ۴۵ شرکت که با ایران همکاری اقتصادی داشته اند توسط آن کشور توبیخ شده اند.

جعفری در ادامه به طرح ابتکاری استاندار خراسار ضوی موسوم به "مثلث اقتصادی - فرهنگی" اشاره و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این طرح را مقابله با هجمه اقتصادی آمریکا است. تقویت تولید داخلی و خرید کالای ایرانی، گسترش فعالیت بخش خصوصی و توسعه اصل ۴۴ می تواند در مقابله با تحریم‌ها اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: دولت موارد متعددی را در حوزه های مختلف انجام داده است اما این موارد کمتر بیان شده است لذا مدیران و رسانه ها باید خدمات دولت را به مردم ابلاغ کنند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: باید به مبحث فرهنگ اقتصاد با عنایت به رسانه ها توجه شود چرا که فعالان اقتصادی، مجاهدان عرصه اقتصاد هستند و علما نیز با عنایت به منابع دینی در این حوزه مردم را به حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی وارد کنند.
جعفری همچنین به پیش رو بودن انتخابات در ماههای آینده اشاره کرد و افزود: به عنوان برگزار کننده انتخابات به مردم قول صیانت از آرای مردم و برگزاری سالم انتخابات را می دهیم و از انتخاب شوندگان نیز انتظار داریم در یک فضا و محیط سالم رقابت عادلانه‌ای را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان در پنج آسیب مهم اجتماعی یعنی طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، کودک همسری و پرخاشگری و نزاع های اجتماعی رتبه بالایی در کشور دارد که در شان استان امام رضا (ع) نیست.

جعفری افزود: مباحث اجتماعی مربوط به لایه های مردمی است و دولت می تواند در این حوزه تنها بسترساز باشد اما ضرورت دارد عموم مردم در این خصوص فعالیت و تلاش کنند.
وی ادامه داد: از تشکلهای غیر دولتی، هنرمندان، اصناف، ورزشکاران و علمای گرامی انتظار داریم در رفع آسیبهای اجتماعی ما را یاری کنند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها