چگونه بیل و ملیندا گیتس به نجات جان 122 میلیون نفر در جهان کمک کردند؟

بیل گیتس و همسرش ملیندا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های انسان‌دوستانه جهان را مدیریت می‌کنند، بخش‌های مهمی از پروژه آنان به نجات جان انسان‌ها می‌پردازد و هدف این دو نفر کاهش مرگ و میر نوزادان است.

چگونه بیل و ملیندا گیتس به نجات جان 122 میلیون نفر در جهان کمک کردند؟

شاید بتوان یکی از موفق‌ترین جنبش‌های انسان‌دوستانه جهان را تلاش بیل گیتس و همسرش برای مبارزه با از دست رفتن جان کودکان دانست.

تقریبا یک دهه پیش، وارن بافت دومین فرد ثروتمند در جهان و مدیرعامل برکشایر هاتاوی قول داد بخشی از ثروت خود را به تنها مردی در جهان که از او غنی‌تر است اهدا کند و او فردی نبود به جز بیل گیتس. این ثروت در آن زمان حدود 30 میلیارد دلار ارزش داشت. هدف اصلی از این وعده نمادین این بود که تلاش‌های بنیاد بیل و ملیندا گیتس افزایش داده شود تا زندگی کودکان را در کشورهای در حال توسعه حفظ کند. شعار اصلی این تلاش این بود؛"همه زندگی‌ها ارزش برابر دارند".

بیل گیتس و همسرش هرسال تعطیلات ژانویه را با خانواده بافت می‌گذرانند و در جریان این تعطیلات نامه سالانه ای درباره دستاوردهای سالانه خود به خانواده بافت می‌دهند تا دستاوردهای اعمال خود را بر اساس اهدای مالی وارن بافت مشخص کنند. این مراسم سالانه سرشار از شوخی و فضای شاد است اما در بخش مهمی از این مراسم نیز به مسائل کاری پرداخته می‌شود و بیل و ملیندا گیتس خلاصه ای از آنچه که در طول دهه گذشته انجام داده اند ارائه می کنند.

122 میلیون نفر: تعداد زندگی کودکانی است که از سال 1990 نجات یافته‌اند

این رقم برای بنیاد گیتس رقمی خیره کننده است؛ رقمی که در راستای ارتقاء سطح سلامت جهانی ثبت شده است. نکته جالب این است که این زوج مدعی ثبت چنین رکوردی نیستند. بیل گیتس در این خصوص می گوید: نگاهی به کاهش نرخ مرگ و میر کودکان این مدعا را تایید می کند. به نظر می‌رسد واکسن‌های جدید نقشی موثر در این شتاب گرفتن درمان کودکان ایفا کرده اند. واکسن‌هایی مانند پنوموکوک و روتا ویروس به طور کامل مسئول این شتاب در درمان هستند. در سالهای 2000 و 2001 با شرکای شگفت انگیزمان برای ایجاد واکسن GAVI و با کمک صندوق جهانی برای درمان اچ آی وی، سل و مالاریا کمک کردیم. من فکر نمی کنم که بدون این دو نهاد مسیر موفقیت را طی می کردیم.

86 درصد: تعداد کودکان واکسن های اولیه را در سراسر جهان دریافت می‌کنند

ملیندا می گوید پوشش برای بسته بندی اولیه واکسن در حال حاضر در بهترین شرایط خود قرار دارد و این موضوع یکی از دلایل کاهش مرگ و میر کودکان است. بیل می‌افزاید که برای هر 1 دلاری که صرف مصونیتهای درمانی در دوران کودکی می شود، 44 درصد درآمد حاصل از مزایای اقتصادی وجود دارد. این شامل حذف هزینه از درامد والدینی است که فرزندانی بیمار دارند.

300 میلیون نفر: تعداد زنان در کشورهای در حال توسعه که از اشکال مدرن پیشگیری از بارداری استفاده می کنند

این موضوع یکی از موارد تمرکز اصلی برای گیتس و بافت است و طی 13 سال گذشته، تعداد 100هزار نفر را پوشش داده است. بیل گیتس در نامه خود خطاب به وارن بافت به این موضوع اشاره می‌کند که برخی فلسفه‌های کاری مانند علم ضربه‌زدن تد ویلیامز (یکی از مشهورترین بیس‌بال‌بازان تاریخ آمریکا) است. گیتس می گوید: ویلیامز منتظر زمان مناسب برای ضربه‌زدن می‌ماند و تو برای معامله مناسب صبر می‌کنی. وارن، این یک معامله خوب است. روشهای پیشگیری از بارداری مانند واکسن‌ها، یکی از مهمترین اختراعات حیات‌بخش در تاریخ بشری بوده‌اند.

با همه این آمارهای مثبت هنوز هم آمارهایی منفی وجود دارد. برای مثال:

1 میلیون: تعداد نوزادانی که در روز تولدشان فوت می کنند

نیمی از این مرگ و میر ناشی از عفونتهای خونی، کمبود اکسیژن و مواردی مشابه است که در هنگام تولد و زود رس شدن زایمان رخ می دهد.

45درصد: مرگ و میر ناشی از سوء تغذیه

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های بیل و میراندا وجود کودکانی است که در روستاهای آفریقایی زندگی می کنند و به خاطر سوء تغذیه دچار مشکلات سلامتی شده اند. بیل گیتس در این خصوص می‌گوید: "تغذیه بزرگترین تلاش ناموفق در سلامت جهانی است."

منبع: گاردین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حححححح
    0

    بشر دوستانه؟ خر خودتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها