رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان گلستان

گرگان در بازآفرینی شهری پیشرو است/همکاری خوب ساکنان بافت تاریخی

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان گلستان گفت: گرگان در بازآفرینی شهری پیشرو است و ساکنان بافت تاریخی این شهر همکاری خوبی در این رابطه دارند.

گرگان در بازآفرینی شهری پیشرو است/همکاری خوب ساکنان بافت تاریخی

به گزارش خبر فوری ، رقیه منوچهر، با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان جزو نخستین بافت‌های تاریخی دارای مصوبه در کشور بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: شرکت عمران و بهسازی شهری از سال ۹۴ به طور جدی مرمت و بهسازی بافت تاریخی گرگان را آغاز و مطالعات زیادی روی این پروژه داشت.

وی افزود: رویکرد شرکت عمران و بهسازی شهری به سمتی رفت که بافت‌های تاریخی را احیا کند و به همین منظور استان گلستان به دلیل دارا بودن بافت تاریخی گرگان در اولویت طرح پایلوت بازآفرینی شهری قرار گرفت.

منوچهر تصریح کرد: در شمال کشور با توجه به سبک خاص معماری هیچ شهری مانند گرگان دارای بافت تاریخی حفظ شده نیست.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری گلستان و شهرداری گرگان، نهادهای اصلی این پروژه بودند و در کنار آن هم هر جایی نیاز بود نهادها یا گروه‌های دیگر کمک کردند.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان به روند اجرای بهسازی تکایای دوشنبه‌ای اشاره کرد و گفت: مرکز محله دوشنبه‌ای نخستین پروژه ما بود که مرمت و بهسازی آن از سال ۹۴ آغاز شد و کار ضلع شمال غربی آن در سال ۹۵ به پایان رسید.

منوچهر افزود: سپس از سال ۹۶ کار در ضلع جنوبی تکایای کبیر و ضلع شرقی این مرکز محله آغاز شد.

گرگان در بازآفرینی شهری پیشرو است/همکاری خوب ساکنان بافت تاریخی

وی در خصوص اینکه پروژه مرمت و بهسازی مرکز محله دوشنبه‌ای چه زمانی به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: اتمام این پروژه منوط به تامین اعتبار است و در صورت تامین اعتبار مشکلی در روند و اتمام کار وجود ندارد.

منوچهر ادامه داد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی از محل اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری برای پروژه بافت تاریخی گرگان در نظر گرفته شده که باید در تمام مرکز محله‌های بافت تاریخی گرگان تقسیم شود.

وی اضافه کرد: مرکز محله دوشنبه‌ای به دلیل پر تردد نبودن و اینکه شرایط بحرانی ندارد جزو اولویت‌های ما برای مرمت و بهسازی نیست و در حال حاضر باید با توجه به بودجه محدود برای آن برنامه ریزی کنیم.

منوچهر خاطرنشان کرد: اتمام پروژه مرکز محله دوشنبه‌ای نیاز به زمان بندی یک تا دو ساله دارد تا هر سال یکی از ضلع‌ها را ترمیم کنیم.

وی یادآور شد: اهالی و ساکنین مرکز محله دوشنبه‌ای همکاری بسیار خوبی با ما دارند و به معنای واقعی دارای حس تعلق به این محله هستند.

به گفته وی، دوشنبه‌ای کم حاشیه‌ترین مرکز محله بوده و در بسیاری از موارد اهالی آن دلسوزانه همکاری کردند و پای کار بودند.

منبع: مهر

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها