جزئیات طرح «تامین مالی مولد» از زبان همتی

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: در طرح «تامین مالی مولد» با کمترین نیاز به انبساط اعتباری و اثر تورمی، نیاز زنجیره تولید صنعت به سرمایه در گردش پاسخ داده می شود و از انحراف منابع به سمت فعالیت های غیرمولد به خوبی ممانعت می‌شود.

جزئیات طرح «تامین مالی مولد» از زبان همتی

«عبدالناصر همتی» امروز جمعه در جدیدترین پست اینستاگرامی اش نوشت: علیرغم رشد بالای کل‌های پولی و به ویژه نقدینگی طی سال‌های گذشته، تأمین مالی فعالیت‌های تولیدی همچنان با دشواری مواجه بوده است. افزایش هزینه‌های تولید در طول یک سال گذشته، نیاز به سرمایه در گردش تولید را به شدت افزایش داده و این تأمین مالی را دشوارتر کرده است.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی با درک این وضعیت به دنبال طرح‌هایی جهت حل این دشواری است. اصل اساسی در نگاه بانک مرکزی آن است که هرگونه طراحی اولاً به تأمین مالی فعالیت‌های تولیدی منجر شده و نیاز افزایش یافته سرمایه در گردش آنها را برآورد کند؛ ثانیاً منجر به انحراف در منابع نظام بانکی و تشدید فشارهای تورمی و قیمتی نشود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه اساس، در کمیته‌های مشورتی نقدینگی و اعتباری بانک مرکزی طرح‌های متعددی مورد بحث قرار گرفته است. یکی از این طرح‌ها طرح «تأمین مالی مولد» است، به نحوی که با کمترین نیاز به انبساط اعتباری و اثر تورمی، نیاز زنجیره تولید صنعت به سرمایه در گردش پاسخ داده می‌شود و از انحراف منابع به سمت فعالیت‌های غیرمولد به خوبی ممانعت می‌شود

همتی یادآورشد: این طرح پس از نظر خواهی از متخصصین پولی و بانکی جمع بندی و در کنار تلاش‌های جاری بانک‌های کشور برای تأمین مالی تولید، در جهت جلوگیری از رکود و اعاده رونق تولید به کار گرفته می‌شود.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها