کاشت جنگل به اندازه مساحت آمریکا، گرمایش زمین را متوقف می‌کند

محققان در بررسی‌های جدید خود به این نتیجه رسیده‌اند که کاشت درختان در محدوده‌ای به بزرگی کشور آمریکا می‌تواند جلوی تداوم گرمایش زمین را بگیرد.

کاشت جنگل به اندازه مساحت آمریکا، گرمایش زمین را متوقف می‌کند

پژوهشگران آزمایشگاه کروتر سوئیس می‌گویند بررسی‌های آن‌ها نشان می‌دهد در صورتی‌که در منطقه‌ای به وسعت بیش از 8 میلیون و 900 هزار کیلومتر مربع درخت کاشته شود، می توان امیدوار بود که روند گرم شدن کره زمین متوقف شود.

تحقیقات پژوهشگران حاکی است رشد و بزرگ شدن درخت‌های یادشده موجب جذب و ذخیره شدن 205 میلیارد تن کربن می‌شود. در مجموع در جو کره زمین در حدود 300 میلیارد تن کربن اضافی وجود دارد که در نتیجه فعالیت‌های انسان‌ها بعد از آغاز انقلاب صنعتی به وجود آمده‌اند و لذا جنگل جدید که به اندازه کشور آمریکا مساحت دارد می‌تواند حدود دوسوم این کربن اضافی را جذب کند.

محققان می‌گویند باید به گونه ای برنامه‌ریزی کرد که بخش‌های مختلف این جنگل با مساحت‌های گوناگون در نقاط مختلف جهان ایجاد شده و کربن اضافی جو کره زمین را جذب کند. آنان هشدار می‌دهند که اگر در این زمینه تعلل شود، فجایع ناشی از گرمایش کره زمین غیرقابل جبران خواهند شد. نتایج این تحقیق حاصل تهیه و بررسی نزدیک به 80 هزار تصویر ماهواره ای با دقت بالا از نقاط مختلف کره زمین است.

منبع: یاهونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها