سازمان ملل: ونزوئلا «جوخه‌های مرگ» را برای قتل مردان جوان اعزام می‌کند

بر اساس گزارش سازمان ملل، نیروهای امنیتی ونزوئلا

سازمان ملل: ونزوئلا «جوخه‌های مرگ» را برای قتل مردان جوان اعزام می‌کند

به نقل از شبکه خبری الجزیره، آمارهای دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد مرگ ناشی از مقاومت متهمان در زمان دستگیری در سال گذشته میلادی ۵۲۸۷ مورد و تا مه سال جاری میلادی ۱۵۶۹ مورد بوده است. در گزارش روز پنجشنبه میچل باچله، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل نسبت به تعداد بالای قتل‌های فراقانونی در این کشور آمریکای لاتین هشدار داده شده است.

خانواده‌های ۲۰ مرد توضیح می‌دهند که چگونه مردانی ماسک پوش با لباس سیاه از نیروهای اقدام ویژه ونزوئلا با کامیون‌های سیاه‌رنگ و بدون پلاک آمده و مردان جوان آنها را برده‌اند. شاهدان گفتند، جوخه‌های مرگ وارد خانه‌های می‌شوند، متعلقات را بر می‌دارند و به زنان و دختران توهین می‌کنند و برخی اوقات آنها را لخت می‌کنند.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: آنها پیش از آنکه مردان جوان را با گلوله از پای دربیاورند، از سایر اعضای خانواده جدا می‌کنند. در هر کدام از این موارد، شاهدان چندین مورد دستکاری در صحنه جرم و شواهد و مدارک را گزارش کرده‌اند. نیروهای ونزوئلایی اقدام به مخفی کردن سلاح و مواد مخدر در منازل این افراد کرده و به سمت دیوارها شلیک می‌کردند یا درگیری ساختگی ایجاد می‌کردند تا نشان دهند که قربانیان در مقابل نیروهای امنیتی و بازداشت مقاومت می‌کردند.

این گزارش که از ۵۵۸ شاهد و قربانی این جنایات به دست آمده، نشان می‌دهد این قتل‌ها بخشی از استراتژی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با هدف خنثی سازی، سرکوب و مجرم جلوه دادن مخالفان سیاسی و منتقدان دولت است.

در بخشی از این گزارش که از مصاحبه با شاهدان به دست آمده، آنها دائماً درباره یک "جوخه مرگ" یا "گروه نابودی" اسم می‌بردند.

باچله که ماه گذشته میلادی به ونزوئلا سفر کرده بود، قرار است امروز (جمعه) گزارش خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند.

وی در بیانیه ای اعلام کرد، تعهد دولت ونزوئلا برای همکاری با سازمان ملل به منظور حل و فصل برخی از مسائل مهم شامل استفاده از شکنجه و دسترسی به عدالت و اجازه کامل دسترسی به بازداشتگاه‌ها را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: صادقانه امیدوارم که مقام‌های دولت کاراکاس نگاهی نزدیکتر به تمامی این اطلاعات شامل آنهایی که در این گزارش هستند، بیندازند و اجازه انجام تعهدات را بدهند. ما باید بتوانیم به این نتیجه گیری برسیم که تمامی مردم ونزوئلا مستحق یک زندگی بهتر هستند.

این گزارش سازمان ملل پس از آن منتشر شد که مانوئل کریستوفر فیگوئرا، رئیس سابق جاسوسی ونزوئلا به آسوشیتدپرس گفت، دولت مادورو یک "سرمایه گذار و حامی مجرم" است.

وی ادامه داد: مادورو تحت نظر خودش به نقض‌های حقوق بشری دست می‌زند که شامل بازداشت‌های خودسرانه و پرونده سازی علیه مخالفان می‌شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها