انتقادات تند زیباکلام از مواضع روحانی درباره اینستکس /چرا برای اروپایی‌ها خط و نشان می‌کشید؟

صادق زیباکلام در یادداشتی که در کانال تلگرامی اش منتشر کرده از اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره عبور از تعهدات ایران در برجام انتقاد کرده است.

انتقادات تند زیباکلام از مواضع روحانی درباره اینستکس /چرا برای اروپایی‌ها خط و نشان می‌کشید؟

در بخش هایی از این مطلب که خطاب به حسن روحانی نوشته شده، آمده است؛

*درخصوص مواضع اخیرتان پیرامون "عبور از تعهدات ایران در برجام" بجز ابراز تاسف‌ واژگان دیگری نمی توانم بکاربرم. شما دارید بلایی را که تندروها بر سر برجام آوردند در خصوص اینستکس تکرار می کنید. آنها دیروز شانسی برای تحقق برجام نگذاردند و جنابعالی هم امروز همان رفتار را دارید در قبال اینستکس تکرار می کنید.

*شما هنوز جوهر اینستکس خشک نشده اعلام "عبور ایران از تعهداتش در برجام"نموده و برای اروپایی ها خط ونشان می کشید. بحث بر سر آن نیست که این مواضع چقدر مطلوب ترامپ و همه مخالفین نظام است. بحث بر سر آنست که هسته ای بجای آنکه در خدمت منافع ملی و پیشرفت کشور باشد، بیشتر بدل به ابزاری شده در جهت پیشبرد آمریکاستیزی. آیا چاه ویل هسته ای بجز هزینه بر منافع ملی کشور ثمر دیگری داشته است؟

*فرض بگیریم که اساساً غربی ها در قبال سیاست های جدید هسته ای ایران هیچ واکنشی نشان ندهند. سوال اینجاست که افزایش حجم اورانیوم غنی شده یا بالا رفتن از سه درصد(همانند سایر اقدامات هسته ای)چه نفعی برای کشور دارد؟ نه در داخل مصرفی دارد نه یک گرم آنرا میتوانیم صادر کنیم. حتی اگر تحریم ها هم نبودند، با توجه به اینکه قیمت تمام شده اورانیوم در ایران بمراتب بیشتر از قیمت جهانی آن می باشد، چگونه می خواهیم آنرا صادر کنیم؟ بماند قیمت تمام شده و کیفیت رادیو داروهای تولید داخل، قیمت برق تولید شده در نیروگاه بوشهر و بسیاری ملاحظات اقتصادی دیگر.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    از وقتی من بچه بودم ایشون یک پای کارشناسی رادیو بی بی سی بود بعدا که بزرگ شدم و دیدم استاد دانشگاه تهرانه تعجب کردم که چطوری میشه نمک خورد و نمکدونم شکست به نظر من نهادهای نظارتی یا اصلا به وظایف خودشون عمل نمی کنن یا هم اصلا کسی به اشون توجه نمی کنه!

  • بی
    0

    ادم نون به نرخ روز خوریه هم پای منبره هم پای منقل کلا برای تعامل با جهان حاضره از هم چی بگذره

  • حقیقت
    0

    حق با زیبا کلام است .گر صبر کنی زغوره حلوا سازند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      این مردبدبخت را بایدبدکلام می نامیدیم

  • علی
    0

    حرفهای زیباکلام بی ارزش و از روی ترس است . بیشتر از منافع غربیها دفاع میکند تا ایران . بدبخت انهایی که این استادشان است .

  • ناشناس
    0

    این صادق جون هنوز نمی دونه همه چی رو نباید با عیار صرفه اقتصادیش سنجید, بعضی چیرها عیار سیاسی داره تا عیار اقتصادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها