«میراث باستان‌شناسی شرق اسپانیا» به ایران می‌آید

به دنبال برگزاری نمایشگاه «ایران: مهد تمدن» در موزه الیکانته اسپانیا، توافق‌های اولیه برای نمایش آثارِ این موزه در موزه ملی ایران انجام شد.

«میراث باستان‌شناسی شرق اسپانیا» به ایران می‌آید

جبرئیل نوکنده - مدیر کل موزه ملی ایران - با اعلام این خبر از حضور مسئولان موزه الیکانته در ایران و برگزاری جلساتی در این زمینه خبر داد و گفت: در این جلسات دو طرف به بحث و تبادل نظر درباره نحوه‌ی برگزاری نمایشگاه مشترک و مقدمات اجرایی آن پرداختند، همچنین مسوولان موزه الیکانته همراه با چند نفر از کارشناسان موزه ملی از محل برگزاری نمایشگاه آینده‌ی «الیکانته» بازدید کردند و ظرفیت‌ها و امکانات موزه ملی ایران در برپایی نمایشگاه مانند طراحی فضای داخلی، طرح محتوایی و کاتالوگ بررسی شدند.

او با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی برای برگزاری نمایشگاه اسپانیا در تهران، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های مورد توافقِ دو موزه، نمایشگاه «میراث باستان شناسی شرق اسپانیا: گزیده‌ای از موزه باستان‌شناسی الیکانته» با نمایش بیش از ۲۸۰ اثرتاریخی- فرهنگی در اوایل مهر امسال، جاری در موزه ملی ایران گشایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تیم موزه‌ی اسپانیا با ارائه‌ی گزارشی از وضعیت نمایشگاه «ایران: مهد تمدن» علت موفقیت این نمایشگاه را براساس میزان استقبال و آمار بالای ۶۰ هزار نفر بازدید کننده در مقایسه با زمان مشابه سایر نمایشگاه‌های موقت خود ارزیابی کردند و به منظور گسترش سطح روابط فرهنگی دو موزه سرفصل‌های پژوهشی مشترک و برگزاری نمایشگاه‌هایی در آینده نیز از سوی طرفین مطرح شد.

«میراث باستان‌شناسی شرق اسپانیا» به ایران می‌آید

«جوزپ آلبرت کورتس گاریدو» مدیر موزه باستان شناسی الیکانته و «جورج آگاتانجلو سولر دیاز» مسوول نمایشگاه‌های این موزه و استاد دانشگاه الیکانته برای برگزاری این جلسات به ایران آمده‌اند که در این حضورشان علاوه بر ملاقات‌هایی با مدیر موزه ملی ایران، در جلسات مشترک با حضور محمد حسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی -، محمد رضا کارگر - رییس کل امور موزه‌ها - و اموال منقول تاریخی فرهنگی ، سید علی پاکدامن - مدیر کل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه - و ادواردو لوپز بوسکتس - سفیر پادشاهی اسپانیا - شرکت کرده‌اند.

در این سفر کاری، گروه اسپانیایی علاوه بر موزه ملی ایران از مجموعه‌های فرهنگی تاریخی نیاوران ، گلستان ، بازار تهران و میدان مشق بازدید کردند.

«میراث باستان‌شناسی شرق اسپانیا» به ایران می‌آید

«میراث باستان‌شناسی شرق اسپانیا» به ایران می‌آید

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها