۳۹ درصد تصادفات جاده‌ای ایلام در ۳۰ کیلومتری شهرها حادث می‌شود

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: ۳۹درصد تصادفات جاده‌ای ایلام در ۳۰ کیلومتری شهرها حادث می‌شوند.

۳۹ درصد تصادفات جاده‌ای ایلام در ۳۰ کیلومتری شهرها حادث می‌شود

سرهنگ همتی‌زاده اظهار داشت: طرح ترافیکی تابستانی سال 98 از اول تیرماه سال جاری با مشارکت دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان شروع و تا پایان شهریورماه ادامه و از اهداف آن ارتقای ایمنی سفرها، برقراری انضباط ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی از مهمترین اهداف این طرح در استان ایلام است.

وی ادامه داد: با توجه به تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه انتظامی استان ایلام ، ارتکاب تخلفات سرعت غیرمجاز با 47درصد، انحراف به چپ وسایل نقلیه با 29 درصد و عدم توجه به جلو در حین رانندگی با 19 درصد از عوامل اصلی شکل گیری تصادفات در طرح تابستانی سال گذشته استان ایلام بوده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته در 30 کیلومتری شهرها به میزان 39 درصد بوقوع پیوسته که این موضوع بیانگر عجله و شتاب رانندگان جهت رسیدن زودتر به مقصد بوده است.

همتی زاده بیان کرد: :بیشتر وسایل نقلیه مقصر در تصادفات مربوط به سواری ها به میزان 55درصد بوده که این موضوع بیانگر عجله و شتاب رانندگان این دسته از وسایل نقلیه در حین رانندگی، نداشتن تجربه کافی آنها با شرایط رانندگی در محورهای برون شهری،سرعت غیرمجاز آنها و عدم توجه به علائم و تابلوهای نصب شده در سطح محورهای برون شهری می‌باشد.

وی افزود: بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته از ساعت 1400 الی 2000 به میزان 42 درصد و بیشتر مربوط به خروج از جاده و واژگونی وسایل نقلیه بوده که بیانگر سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه در این ساعات و خستگی و خواب آلودگی رانندگان در این بازه زمانی می‌باشد.

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد:‌ محورهای دهلران، صالح آباد، سرابله، ایوان و ملکشاهی در طرح تابستانی سال گذشته بیشترین میزان وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند که نیاز است رانندگان در این محورها بارعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

همتی‌زاده در پایان گفت:در طرح تابستانی سال جاری حدود 40 تیم گشتی محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی در سطح محورهای برون شهری انجام وظیفه می‌‌کنند و با رانندگان متخلف که موجب بر هم زدن نظم آمد و شد محورها می‌‌شوند برخورد جدی و بدون اغماض دارد و با تخلفات سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ که خط قرمز تیم‌های گشتی پلیس راه بوده برخورد و خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می شوند به مدت 72ساعت توقیف می‌شوند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها