راه‌آهن میانه-اردبیل جان می‌گیرد/پیشرفت 77 درصدی ایستگاه اردبیل‌

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن اعتبار امسال پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل را 130 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ این اعتبار از بودجه تأمین می‌شود و با توجه به قانون ماده 56 و فاینانس داخلی این پروژه، 250 میلیارد تومان از محل سایر منابع نیز به این پروژه تخصیص می‌یابد.

راه‌آهن میانه-اردبیل جان می‌گیرد/پیشرفت 77 درصدی ایستگاه اردبیل‌

عباس خطیبی درباره راه‌آهن میانه-اردبیل بیان کرد: این مسیر ریلی 175 کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی آن در بخش زیرسازی به 80 درصد رسیده و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال 98 و یا اوایل سال 99 کل عملیات زیرسازی این مسیر تکمیل شود.

وی از رشد 12 درصدی عملیات زیرسازی در کمتر از 10 ماه گذشته خبر داد و افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصر به فرد در کشور است و به همین دلیل این میزان پیشرفت در پروژه طی این مدت زمان کم نظیر محسوب می‌شود.

خطیبی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 750 دستگاه ماشین‌آلات و بیش از 1700 نفر نیروی کار در این پروژه فعال هستند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اظهار داشت: در این مسیر ریلی قریب به 28 میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری، 7.7 میلیون متر مکعب خاکریزی و 950 هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت می‌گیرد.

خطیبی افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل دارای 64 دستگاه تونل و گالری به طول 27 کیلومتر و 33 دهانه پل به طول بیش از 5.5کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول 1200 متر و بزرگترین پل به طول 600 متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.

وی پل «آرپاچای» در راه‌آهن میانه- اردبیل را مرتفع‌ترین پل ریلی کشور دانست و گفت: این پل یکی از منحصر به فرد‌ترین پل‌های ریلی کشور است که پنج دهانه دارد و ارتفاع دهانه میانی آن 63 متر و ارتفاع پایه آن 85 متر است ، پل مذکور 240 متر طول دارد و با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال اجرا است.

خطیبی اعتبار سال جاری پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل را 130 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ این اعتبار از محل بودجه عمومی تامین خواهد شد و با توجه به قانون ماده 56 و فاینانس داخلی این پروژه، مقرر است 250 میلیارد تومان از محل سایر منابع نیز به این پروژه تخصیص یابد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن درباره ایستگاه راه‌آهن اردبیل هم گفت: مساحت کل ایستگاه اردبیل 24 هزار و 200 متر مربع و ساختمان مسافری آن 5 هزار و 700 متر مربع است که با پیشرفت فیزیکی 77 درصدی در این بخش در حال اجرا است.‌

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها