تهاتر املاک شهر برای ساخت و ساز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: اموال و املاک مدیریت شهری در گذشته برای ساخت و سازهای بی‌رویه مورد تهاتر قرار گرفته است.

تهاتر املاک شهر برای ساخت و ساز

محمد سالاری در نخستین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها، اظهار کرد: وقتی در سال اول شورای چهارم به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم گزارشی به ایشان ارائه شد و اعلام داشتیم کمیسیون شهرسازی و معماری به کمیسیون‌های شورای شهر اضافه شدند و این در حالی بود که بیش از ۵۰ درصد فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری به حوزه شهرسازی و معماری مربوط بود.
وی افزود: با فرمایشات مقام معظم رهبری، قوت قلب گرفتیم و موفق شدیم مجموعه مدیریت شهری را به سمت انجام ماموریت‌های شهرسازی و معماری ببریم. امروز خوشحالیم اعلام کنیم ماموریت‌های حوزه معماری و شهرسازی در سراسر کشور دیده شده و مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: در این اجلاس قرار است تعدادی از طرح‌های پیشنهادی ارائه و مورد بررسی قرار بگیرد. علاوه بر اینکه در این جلسه از وزیر راه و شهرسازی و همچنین شهردار تهران برای سخنرانی دعوت شده اس، تبیین و مشخص شدن اهمیت ماموریت‌های شهرسازی یکی دیگر از اهداف این اجلاس به شمار می‌رود، ضمن اینکه در این اجلاس تلاش خواهیم کرد به تبادل و تجربیات طرح‌های مختلف در حوزه شهرسازی بپردازیم.
سالاری به موضوع نظارت، کنترل و کیفیت ساخت و سازها، ماموریت‌های بازآفرینی شهری، اشاره کرد و گفت: این موارد نیز از دیگر موضوعاتی است که از اهداف این اجلاس محسوب می‌شوند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به شکل‌گیری شبکه مشترک میان متولیان حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و افزود: این اجلاس کمک می‌کند تا یک بستر ارتباطی میان متولیان حوزه شهرسازی ایجاد شود.
وی همچنین به موضوع افزایش ساخت و سازها و عدم توجه به سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم این معضل در ساخت و سازها مرتفع شود، چرا که عدم نادیده گرفتن سرانه‌های درمانی، ورزشی، فرهنگی مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است. بعد از اتفاق پلاسکو توجه ویژه‌ای به ایمنی ساختمان‌ها در کلانشهرها شد و هم اکنون نیز این موضوع مورد توجه مدیریت شهری در سایر شهرها قرار دارد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متاسفانه اموال و املاک مدیریت شهری در گذشته برای ساخت و سازهای بی‌رویه مورد تهاتر قرار گرفته، گفت: در حالیکه ما در تنگنای مالی مدیریت شهری و در بدترین شرایط به سر می‌بریم اما ادامه ساخت و ساز در باغات را بر مبنای مصوبه برج‌باغات لغو کردیم و این در حالی بود که ما نیاز مبرمی به اعتبارات داشتیم.

منبع: مهر

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها