پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه راه آهن اردبیل - میانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر، کل پروژه راه آهن اردبیل - میانه در بخش زیرسازی و احداث ایستگاه‌ها ۵۴.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه راه آهن اردبیل - میانه

مسعود امامی یگانه عصر امروز در جریان بازدید از پروژه راه آهن اردبیل - میانه که با حضور معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت کشور و نمایندگان اردبیل اظهار کرد: با تلاش استاندار اردبیل و نمایندگان مجلس، امسال نیز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به این پروژه عظیم اعتبار پرداخت می‌شود.

وی افزود: قسط اول سال دوم اعتبارات پیش‌بینی شده از محل فایناس داخلی بانک ملی و اعتبارات عمومی به پروژه راه آهن اردبیل - میانه در آینده نزدیک تزریق می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: از زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل - میانه بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و مابقی نیز طبق برنامه زمان‌بندی شده پرداخت می‌شود.

امامی یگانه بیان کرد: این پروژه سخت به طول ۱۷۵ کیلومتر به عنوان یک طرح شاخص عمرانی در استان یاد می‌شود و با پیشرفت فیزیکی حاصل شده از نیمه دوم سال جاری حدود ۱۰۰کیلومتر آماده ریل گذاری است.

افتتاح پروژه راه آهن اردبیل - میانه در سال ۹۹

معاون راه آهن شرکت ساخت وتوسعه زیر ساخت و امور زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس خطیبی با اشاره به اینکه ۱۰شرکت پیمانکاری دلسوزانه به طور شبانه‌روزی در این پروژه فعالیت دارند گفت: با پیشرفت خوبی که کارگاه‌ها و قطعات دارند افتتاح پروژه راه آهن اردبیل طبق برنامه زمان بندی در سال ۹۹ اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه این پروژه دارای ۶۲دستگاه تونل بطول ۲۴کیلومتر است اعلام کرد و افزود: در طول این مسیر تا بحال ۲۱کیلومتر از تونل‌ها حفاری شده و ۳ کیلومتر نیز ضمن حفاری با متد‌های پیشرفته قالب بندی می‌شود.

معاون راه آهن شرکت ساخت وتوسعه زیرساخت و امور زیر بنا‌های حمل ونقل کشور گفت: در اجرای عملیات زیرسازی این پروژه ۶۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و هزار و ۵۳۰ نفر نیروی‌انسانی اعم از کارگری و مهندسی فعالیت دارند و به اتمام پروژه طبق برنامه زمان بندی شده خوشبین هستیم.

خطیبی افزود: پروژه راه آهن اردبیل یکی از محور‌های سخت صعب العبور بوده، اما دغدغه‌های مالی و بیشتر موانع طبیعی با حمایت‌هایی که از آن می‌شود مرتفع شده است.

وی اظهار کرد: تقریبا عملیات زیرسازی بیش از ۱۰۰کیلومتر از مسیر در نیمه دوم سال جاری به اتمام می‌رسد و در صورت مناسب بودن شرایط جوی عملیات ریل گذاری آغاز می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها