بازار آب در کاشان راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل بازار آب در بخش کشاورزی، منافع اقتصادی متعددی دارد و درنتیجه راه‌حل امیدبخشی است که برای افزایش کار آیی اقتصادی آب، افزایش درآمد، کاهش ریسک درآمدی خریداران و فروشندگان آب پیشنهاد می‌شود.

بازار آب در کاشان راه‌اندازی می‌شود

سید جواد ساداتی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت باید هوای صنعت و صنعتگران را داشته باشد زیرا هزینه صنایع 3 تا 4 برابر افزایش پیدا کرده است و صنعتگران با کاهش سرمایه در حال گردش مواجه هستند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه صنعتگران دستگاه دارند اما مواد اولیه ندارند، گفت: انتظار ما از دولت و بانک مرکزی تغییر قوانین در شرایط تحریم است زیرا قوانین و دستورالعمل‌ها در شرایط تحریمی نمی‌تواند گره‌ گشا باشد.

وی افزود: قوانین شرایط جنگی با شرایط عادی قطعاً باید متفاوت باشد و مسؤولان مربوطه در دولت هر چه سریع‌تر در این‌ باره باید تمهیدی انجام دهند.

90 درصد از صنعت فرش وارداتی است

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه 90 درصد از صنعت فرش وارداتی است، عنوان کرد: باید سعی کنیم اصل تکنولوژی این صنعت را وارد کنیم و این امر حمایت دولت را می‌طلبد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاشان در تولید دستگاه صرفاً تا فرش 500 شانه را انجام می‌دهد و برای ساخت دستگاه‌های پیشرفته‌تر به 50 میلیارد هزینه نیاز داریم که معاون علمی رئیس‌جمهور قول مساعدت 15 تا 25 میلیاردی آن را داده است.

وی با اشاره به ایجاد شهرک سوم صنعتی کاشان افزود: این شهرک بیش از 20 سال است که مجوزش را از هیأت دولت گرفته است اما در بحث واگذاری آن با مشکل روبه‌رو هستیم و دلیل اصلی آن عدم دستور کار گروه آمایش استان اصفهان هست.

ساداتی‌نژاد در این‌ باره تأکید کرد: این رفتار و عدم دستورات لازم در سال رونق تولید خلاف شعار سال است. همچنین کاربری این شهرک دانش‌بنیان است و فرصت مناسبی برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی و محققان هست.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توافق صورت گرفته با وزرای صنایع و معدن و جهاد کشاورزی قرار شده است که شهرک سوم صنعتی کاشان و شهرک ماهیان زینتی را در مجاورت هم ایجاد کنیم و با توجه به تمکن مالی شرکت شهرک‌های صنعتی مدیریت آن به این شرکت واگذار شود.

ایجاد یک بازار به نام بازار آب در کاشان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد یک بازار به نام بازار آب در کاشان اظهار کرد: تشکیل بازار آب در بخش کشاورزی، منافع اقتصادی متعددی دارد و در نتیجه راه‌حل امیدبخشی است که برای افزایش کار آیی اقتصادی آب، افزایش درآمد، کاهش ریسک درآمدی خریداران و فروشندگان آب پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: این بازار رقابتی می‌تواند بازده برنامه‌ای کشاورزان را افزایش بدهد، رفاه کشاورزان را حداکثری کند و تخصیص مجدد آب مطابق با ارزش‌گذاری در چارچوب بازار آب انجام شود و درنتیجه مدیریت تأمین آب بهبود یابد.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: آب برای مصارف آشامیدنی و صنعتی یک کالا تلقی می‌شود که با مصرف آن به نسبت‌های متفاوت ارزش ایجاد می‌شود. همچنین آب در فرآیند توسعه پایدار، به‌ ویژه برای ایران که با افزایش تقاضا، رشد جمعیت و توسعه بخش کشاورزی، هم‌زمان با کاهش سطح منابع روبه‌روست، نقش مهمی دارد.

جاده‌های شهرستان در طول این سه سال سامان خوبی گرفت

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره تخصیص بودجه برای جاده‌های شهرستان گفت: جاده‌های شهرستان در طول این سه سال سامان خوبی گرفت و همه جاده‌ها دارای بودجه شد و در حال تکمیل هست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، دوبانده شدن جاده قدیم کاشان-قم به طول صد کیلومتر دارای اعتبار مجزا و ردیف بودجه ملی شد و با دوبانده شدن جاده قدیم کاشان-قم محور ترانزیتی جنوب به شمال کشور میسّر خواهد شد.

انهدام پهپاد آمریکا در تکمیل برخورد مقتدرانه رهبری با پیام ترامپ بود

وی افزود: بی‌تعهدی آمریکا در مذاکرات و برجام منشأ یک حرکت جدید در حوزه ارتباطات بین ایران و آمریکا شد و مشخص کرد که چرا رهبر معظم انقلاب حاضر به شنیدن و پذیرفتن و حتی دادن پیامی به رئیس آمریکا نشد.

ساداتی‌نژاد گفت: عدم پاسخ به نامه ترامپ و نپذیرفتن مذاکره، موضع شفاف ایران را به جهان نشان داد تا ثابت شود در مقابل افراد مغرور و خودخواهی که به آن‌ها هیچ اعتمادی نیست و به‌راحتی تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند، لزومی ندارد رهبر معظم انقلاب با آن‌ها وارد معامله و مذاکره شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشوری که در مقابل مذاکره خفت‌بار و پیام تحقیرآمیز دشمن ایستادگی می‌کند، در عرصه عمل نیز با ساقط کردن پهباد فوق پیشرفته و گران‌قیمت آمریکایی ثابت می‌کند در عرصه عمل نیز با همان شجاعت و اقتدار عمل می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساقط کردن پهپاد آمریکایی از دو منظر مهم است یکی اینکه وقتی ایران مقتدرانه حرف می‌زند در عمل نیز اگر کسی قصد تجاوز به حریم زمینی و هوایی‌اش را داشته باشد مقاومت می‌کند و به جهان ثابت می‌کند پیام‌های رهبری در حد حرف و شعار نیست بلکه اقتدار رهبری را در عرصه عمل نیز می‌توان شفاف دید.

وی با بیان اینکه انهدام پهپاد آمریکا در تکمیل برخورد مقتدرانه رهبری با پیام ترامپ بود افزود: اگر کسی می‌خواهد در شرایط کنونی سیاست‌های ایران را در حوزه برجام و تحریم و مذاکره بشناسد باید چگونگی برخورد رهبری با نامه ترامپ و ساقط کردن پهپاد آمریکایی را با هم و در کنار هم تحلیل کند.

اینستکس یک طبل توخالی است

ساداتی نژاد با اشاره به اینستکس گفت: همان‌گونه که رهبری پیش‌بینی کرده بود اروپا هم همچون آمریکا قابل‌اعتماد نیست و این گزاره اکنون در حال تحقق است و اینستکس یک طبل توخالی است و به سرانجام نخواهد رسید.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نوع نگاه اروپایی‌ها به این طرح تحقیرآمیز است زیرا نفت در مقابل غذا و دارو دانسته شده است و این در شأن ملت بزرگ ایران نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ملت ایران هیچ‌گاه تحقیر را نمی‌پذیرند و اروپا و آمریکا خواهند فهمید که ایران اسلامی در زمینه عزت ملی با هیچ‌کس شوخی ندارد و باقدرت به مسیر اصلی خود بر اساس اهدافش ادامه خواهد داد.

گل، عنصر محوری استان جدید است

ساداتی نژاد درباره استان شدن کاشان نیز گفت: تجربه 40 ساله کشور نشان می‌دهد تفویض اختیار طرح چندان موفقی نبوده است و صرفاً در حد یک شعار باقی‌مانده و عملی نشده است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب نام گلساران برای استان جدید اظهار کرد: نام‌های مختلفی چون کاشان، سیلک، امیرکبیر و غیره پیشنهاد شد اما هرکدام به دلایلی رد شد و نهایتاً برای انتخاب یک عنوان فراگیر که شامل همه شهرهای موردنظر باشد نام گلساران انتخاب شد زیرا گل عنصر محوری این شهرها هست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اصل برای ما هم‌گرایی و در کنار هم بودن است و این اولین باری است که در طول این سال‌ها توانسته‌ایم اهداف و مطالباتمان را در قالب طرح و قانون عملیاتی کنیم.

وی افزود: طرح اکنون در نوبت صحن علنی مجلس هست و نمایندگان رأی نهایی را خواهند داد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها