استخراج بیت‌کوین تهدید تازه برای اقتصاد ایران/ ماینرها چگونه اقتصاد ایران را نابود خواهند کرد؟

دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال یا به اصطلاح

استخراج بیت‌کوین تهدید تازه برای اقتصاد ایران/ ماینرها چگونه اقتصاد ایران را نابود خواهند کرد؟

افزایش استفاده از دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال یا به اصطلاح "ماینرها" در ایران در حالی است که روز به روز فشار بر روی توانیر بیشتر می شود.

با توجه به اطلاعاتی که سازمان آمار ایران در اختیار رسانه های خارجی قرار داده است استفاده از ماینرها باعث افزایش مصرف برق در ایران شده است.

یک دستگاه ماینر برای اینکه بتواند بیت کوین استخراج کند باید تمام روز به برق باشد این درحالی است که با شروع فصل تابستان و بحران مصرف برق استفاده از این دستگاه ها نیز در ایران رو به افزایش است.

با افزایش فشار ماینرها بر روی نیروگاه‌های برق ایران دولتمردان به فکر افتادند تا واردات ماینرها حتی با نام سرور را به ایران متوقف کنند و از سوی دیگر قاچاق این محصولات نیز با برخورد شدیدتری مواجه شده است.

همایون حائری معاون وزیر نیرو در این خصوص گفت:" ماینرها در ایران از برق بیت المال استفاده می کنند و صاحبان آنها معمولا این ماینرها را در مدرسه ها و مسجد ها و مکان هایی که پول برق آنها را دولت پرداخت می کند نصب می کنند."

در پایان ماه گذشته مصرف برق ایران ۷درصد رشد داشته است. مصرف برق برای استخراج هر یک بیت کوین برابر است با مصرف سالانه برق ۲۴ خانه در تهران و این بدان معناست که تولید هر بیت‌کوین در ایران یارانه ای برابر با ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال یا به عبارتی ۲۷۰۰ دلار یارانه دولتی تخصیصی به برق را به خود اختصاص می‌دهد.

پرداخت این هزینه های هنگفت در شرایط تحریم ها ضربه های سختی به بدنه اقتصاد کشور وارد می کند.

ارزش هر بیت کوین در ایران ۱۱۰۰۰دلار است و همین موضوع باعث شده است تا استخراج این ارز دیجیتال در ایران از سال گذشته تاکنون ۲۰۰درصد رشد پیدا کند.

در ماه گذشته بانک مرکزی استفاده از بیت کوین را ممنوع اعلام کرد و استفاده از آن را جرم تلقی کرد و درحال حاضر نگرانی دولتمردان از ضررهای اقتصادی که این ارز دیجیتال می تواند به اقتصاد ایران بزند روز به روز در حال افزایش است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ارمان
    0

    فقط این نیست همه جا کارشون رو تعطیل کردن میگن چرا مالیات بدیم خوب راحت 10 درصد بهمون سود میده بانک 1 درصد هم نمیده اگر هم قا چاق بود راحت تو همه سایتا تبلیغ فروش نمیکردن

  • محمد
    0

    اگر دولت هزینه برق را عینا دریافت کند می تواند به نفع اقتصاد ایران هم باشد لطفا وقتی اطلاع ندارید تخریب نکنید. ما می توانیم برای دور زدن تحریم همین بیتکوین ذا بفروشیم و ارز وارد کنیم. چرا در مورد هر پدیده جدیدی اینقدر منفعلانه رفتار میکنیم. متاسفم واقعا

  • محمد
    0

    بابا ولمون کنید جون مادرتون.اقتصاد ایران اقتصاد دولت.آخه مثلا اگر هیچکس ماینر نداشته باشه اقتصاد ایران که الان گند زدن خوده همین دولت مردان درست میشه.یعنی فقط نشستن اونجا به محض اینکه مردم میخوان خودشونو از گرفتاری نجات بدن میان فکر میکنن چجوری نزاریم آب خشک از گلو مردم بره پایین تازه چرا انقدر بهونه مسجد میگیرین مگه چند نفر میتونن از برق یه مسجد برای ماینر استفاده کنن،علم عثمان نکنید هر کسی ماینر داره استفاده میکنه داره هزینه برقشم میده و استفاده از ماینر مصرف بیجا نیست که دولت بخواد بگه دارن اسراف میکنن.من نمیدونم چرا مسولین و دولت مردا توقع دارن همه فشار اقتصاد مملکتو مردم تحمل کنن حتما تافته جدا بافتن ما نمیدونیم.مصرف برق بالاس برای اینکه صادر میشه.چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است واقعا دیگه شورشو درآوردن این مسولا، بسه دیگه بسه دیگه بابا.برق داره مصرف میشه!!!برق برای مصرف شدنه دیگه.کجای دنیا مسولا به جای اینکه به فکر مردم باشن فقط و فقط فکر خودشونن.

  • رضا شاهگلدیان
    0

    شما یه راهکار بدین ک تو این وضع اقتصادی خیلی مزخرفی ک دارن چجوری باید زندگی کنن چرا این کارو انجام ندن وقتی درآمد خوبی داره. چرا مسئولین نمیان نمیگن چرا حقوق های نجومی میگیرن.چرا چون تافته جدابافته اند معاون صندوق بازنشستگی باکمال وقاحت میگه ماهیانه ۶۵ میلیون میگیرم ک در سال ۹۸ قول میدم کمتراز۳۰ تومن دریافت کنم.هیچ کشوری تو دنیا نیست ک راحت بتونی اختلاس کنی فرار..

  • رسول
    0

    دولت اگه برق اضافی داره براحتی با تعیین تعرفه معادل برق صادراتیش میتونه ازاینراه کسب درآمدهم بکنه و یه معامله ۲سر برده،و اگر برق اضافی نداره، معاونت فضای مجازی صداسیما بیجا میکنه تو سازمان باپول و مکان و ابزار بیت المال برای خودش ماینینگ میکنه که انتشار عکسهاش در ماه گذشته گواه این مطلبه، همچنین نیروگاه خصولتی تبریز شکر میخوره ۳۰۰۰ ماینر نصب میکنه بجای انجام وظیفه در قبال ملت و کشور، روبه منفعت طلبی شخصی میاره وقص علی هذا...

  • مجید
    0

    بدنه اقتصادتون رو دوست دارم

  • مهرداد
    0

    واقعا نویسنده این مطلب کاملا بی سواد به علم ارز دیجیتال بوده. چون ارز دیجیتال بسیار بسیار برای شرایط فعلی کشور ایران خوبه و ارز آوری داره. حالا تنها مشکل نبود قانون برای مصرف برقه که باید زودتر قانون و تعرفه برق تدوین بشه. مسولین باید تنبلی رو بزارن کنار و قانون و نظم بدن به این کار

  • مصطفی
    0

    مثل اکثر برخوردها با پدیده های جدید در ایران برخورد با ارز دیجیتال و ماین هم شتاب زده و بدون دانش کافیه من برای انتقال ارز صادرات به عمان از بیت کوین استفاده می کنم و با این روش تولید رو در کشورم رونق می دم برای ماین بیت کوین هم هزینه برق تجاری از ماینر ها اخذ بشه چون فرقی بین یک بنگاه تجاری با ماینر نیست و هر دو حق دارن از امکانات کشور برای کسب درامد استفاده کنند و دلیلی نیست که بین این دو گروه فرق باشه افزایش مصرف برق هم در فصل بهار به دلیل افزایش دما نسبت به سال گذشته اس یک عکس هم که مربوط به چین بود رو کات کردن گفتن تو مساجد دارن ماین می کنن که دروغ بود اما فقط خبر اول رو همه جا پخش کردن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      مصرف فوق العاده برق این دستگاهها پوشیده نیست چی رو میخواهید پنهان کنید؟!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها