کلاهبرداری باشناسایی فروشندگان کالا از سایت دیوار

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو نفر که با شناسایی فروشندگان کالا در سایت دیوار با ترفندی خاص اقدام به کلاهبرداری از آنها می کردند خبر داد.

کلاهبرداری باشناسایی فروشندگان کالا از سایت دیوار

سرهنگ حسین ترکیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری دو نفر از وی از طریق سایت دیوار موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: فرد شاکی برای فروش لب تاپ خود اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده بود که شخص ناشناسی با وی تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت مدعی می‌شود که مبلغ را از طریق همراه بانک پرداخت خواهد کرد، سپس پیامک تاییدیه انتقال وجه را به فروشنده نشان داده و مدعی شده بود که پول تا یک ساعت دیگر به حساب وی واریز خواهد شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان تاکید کرد: فرد شاکی در ادامه متوجه می‌شود که پول به حساب وی واریز نشده و پیامک تاییدیه انتقال وجه نیز ساختگی و فاقد اصالت بوده و به این شیوه از وی کلاهبرداری شده است.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی کلاهبرداران ادامه داشت تا اینکه پنج نفر دیگر نیز که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند به پلیس آگاهی مراجعه کرده و اعلام شکایت کردند.

وی ابراز داشت: با بیشتر شدن تعداد شاکیان، پرونده وارد مرحله تازه ای شد و سرانجام با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان و استفاده از یکی سری اقدامات علمی و تخصصی، پلیس هویت اصلی متهمان را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کرد.

۶ فقره کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون ریالی

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: متهمان پس از مواجه شدن با مال باختگان و همچنین مدارک و مستندات علمی پلیس، لب به اعتراف باز کرده و به ۶ فقره کلاهبرداری که ارزش ریالی آنها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال بود، اقرار کردند.

سرهنگ ترکیان گفت: یکی از متهمان علاوه بر این پرونده به اتهام جعل چک و استفاده از سند مجعول با ۱۵ شاکی تحت تعقیب محاکم قضائی قرار داشت که در این زمینه نیز برای وی پرونده‌ای جداگانه تشکیل شد و هر دو متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها