۳۰۰ هزار مهاجر افغان و عراقی در خراسان رضوی زندگی می کنند

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر افغان و عراقی در استان خراسان رضوی سکونت دارند.

۳۰۰ هزار مهاجر افغان و عراقی در خراسان رضوی زندگی می کنند

به گزارش مشهد فوری ؛ عباس ارباب خالص روز سه شنبه در حاشیه دیدار با رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: خدمات به مهاجران در ایران و خراسان رضوی بدون توجه به مسائل اقتصاد ی و تحریم‌ها و تورم اقتصادی کماکان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی بر روی زندگی پناهندگان در ایران نیز تأثیر گذاشته است اضافه کرد: جامعه بین المللی باید برای برداشتن تحریم‌ها به ایران کمک کند.
او مهم‌ترین محور گفت وگو با رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان را کمک به بازگشت داوطلبانه مهاجران به کشورشان عنوان کرد و ادامه داد: برای بازگشت پناهندگان باید ریشه‌های عدم امنیت در سطح بین الملل از بین برود.

ایران رتبه ششم جهان را در میزبانی از پناهندگان دارد
رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز به خبرنگاران گفت: ایران نقش مهمی در میزبانی پناهندگان در سطح جهان دارد و اکنون رتبه ششم جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
ایوو فریزن (IVO FREIJSEN) افزود: ایران ۴۰ سال است که میزبانی پناهندگان افغان و عراقی را بر عهده دارد و باید از سوی جامعه بین المللی مورد تقدیر و تشکر و حمایت بیشتری قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی اثر خود را بر تک تک افراد جامعه و پناهندگان گذاشته است و ایران نیازمند حمایت جامعه بین المللی است و در این زمینه باید رایزنی بیشتری صورت گیرد.
رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز گفت: برای رفع چالشها در زمینه بازگشت پناهندگان افغان در ایران تلاش می‌شود و در نشستی که به زودی در ژنو برگزار خواهد شد پیرامون خدمات ارائه شده از سوی ایران به پناهندگان و همچنین لزوم ارائه کمک بیشتر به ایران و حمایت بیشتر از این کشور بحث و بررسی می شود.
ایوو فریزن در سفر دو روزه خود به مشهد با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی دیدار کرد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها