شریعتمداری در انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی تخلف کرده است؟

نماینده مردم خدابنده در مجلس توضیحاتی درباره انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی و اینکه وزیر کار در این زمینه داشته یا خیر؟ ارائه کرد.

شریعتمداری در انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی تخلف کرده است؟

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده با اشاره به طرح سوال خود از وزیر کار درباره انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر خلاف تبصره یک ماده 17 قانون وزارت کار صالحی را به عنوان رئیس این صندوق منصوب کرده است.

وی در توضیح تبصره(یک) ماده 17 قانون کار، ادامه داد: طبق این ماده روسای صندوق‌ها از لحاظ تحصیلات و سابقه کاری باید دارای شرایطی باشند که فرد منتخب از سوی وزیر این شرایط را ندارد. سابقه کار صالحی در یکی از شبکه‌های صدا و سیما بوده است که هیچ ارتباطی با وزارت کار و صندوق بازنشستگی کشوری ندارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با بیان اینکه سازمان‌های نظارتی نیز نظر بنده مبنی بر عدم رعایت شرایط لازم در انتخاب رئیس صندوق بازنشستگی از سوی وزیر رعایت نشده را تأیید کرده‌اند، اضافه کرد: به همین دلیل سوالی را از وزیر کار مطرح کرده‌ام تا وی دلیل این انتصاب را به نمایندگان اعلام کند.

بیگدلی با اعلام اینکه در چند روز گذشته با شریعتمداری درباره این موضوع جلسه‌ای را در مجلس داشتیم، یادآور شد: وزیر در کمیسیون اجتماعی حاضر و توضیحاتی را پیرامون محور‌های سوال ارائه کرد که قانع کننده نبود و قرار بر این شد تا موضوع فوق در صحن علنی پارلمان مطرح شود که احتمالا پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه این اتفاق رخ دهد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: در حدود یک و نیم میلیون بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند و علاوه بر این خود صندوق نیز مشکلاتی دارد که نیاز است تا فردی با تحصیلات مربوطه و سابقه اجرایی کافی مدیریت این صندوق را بر عهده بگیرد تا بتوانند مشکلات آن را برطرف کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • واقع بین
    0

    زمانی که وزیر یه آدم سالمی رو منصوب می کنه داد شما عده ای از نماینده های منفعت طلب درمیاد چون با منافع تان در تضاد است تو بیگدلی که این حرف رو میزنی کجات با نمایندگی سنخیت داره توضیح بده ؟

  • سعیدی
    0

    با سلام احتمالا برخی احساس خطر کرده اند که به آقای صالحی حمله ور شده اند دعوی سر تخصص نیست بهانه ایست برای گرفتن سهم شما فکر میکنید مدیرانی که با مدارک بی ربط و با حقوق و مزایای زیاد سر کار هستند چه کسانی در دوره های قبل به صندوق تحمیل کرده اند . حداقل چند تا از آنها را میشناسم که تخلف کرده اند و به جهت اعمال نفوذشان همچنان سر کار هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها