رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

۴ تن موادمخدر شیشه از مرز‌های شرقی کشور کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت:از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴تن شیشه در مرز‌های شرقی کشف شده است.

۴ تن موادمخدر شیشه از مرز‌های شرقی کشور کشف شد

به گزارش خبر فوری ، سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در مراسم امضای تفاهم نامه پلیس مبارزه با مواد مخدر با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که امروز (سه شنبه) اظهار کرد: هم اکنون معضل مواد مخدر یک معضل جهانی مطرح است و تمام جوامع بشری با این موضوع درگیر هستند.

وی افزود: براساس گزارشات اخیر سازمان ملل متحد طی ۳۰سال گذشته تعداد معتادان مبتلا به مواد مخدر از ۲۱۰ میلیون به ۲۸۷میلیون افزایش پیدا کرد.

زاهدیان گفت: کشور ایران در مسیر بزرگترین تولید کننده مواد مخدر قرار دارد به نوعی کوتاه‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر به اروپا و کشور‌های جهان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: به طوری طبیعی سوداگران مواد مخدر از این مسیر تمایل بیشتری برای انتقال مواد مخدر دارند و ایران به واسطه قرار گرفتن در این مسیر آسیب پذیر‌تر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: متاسفانه کشور افغانستان در سال‌های اخیر علاوه بر تولید مواد سنتی به تولید مواد صنغتی روی آورده اند که از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴تن شیشه در مرز‌های شرقی کشف شده است.

وی افزود: این میزان کشفیات شاید در دنیابی سابقه باشد و ما تمام توان خود را برای مبارزه در حوزه‌های ایجابی و سلبی توسعه دهیم.

زاهدایان گفت: پلیس با توجه به شناختی که در حوزه اقدامات ایجابی دارد با توسعه فعالبت‌های پیشگیرانه خود بتواند نسبت به معضل مواد مخدر و آسیب‌های آن این اقدامات را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه اقدامات در حوزه ایجابی و پیشگیری از اعتیاد می‌تواند در افزایش تعداد معتادان و کنترل آن اثر بخش باشد، ادامه داد: پلیس برای مبارزه با مواد مخدر به تمام دستگاه‌ها اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز دست همکاری با پلیس در زمینه‌های مختلف دراز کرده است و راه اندازی نمایشگاه یکی از دستاورده‌های این همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی واجتماغی است.

زاهدایان گفت: در جنگ نرم نیز موضوع مواد مخدر مورد توجه دشمنان است، ترویج و‌توسعه مواد مخدر نیروی فعال و سازنده‌ای را که در کشور می‌تواند در جهت پیشرفت نقش ایفا کند از مسیر و پرگار تولید و رونق آن خارج می‌کند و به عنوان یک نیروی مصرف کننده و انگل به جامعه تحمیل می‌کند.

وی افزود: طلاق، کودک کار و نابسامانی‌های اجتماعی ورفتاری از جمله عوارض اعتیاد هستند که هر کدام از این موارد هزینه‌های غیرقابل محاسبه‌ای برای کشور می‌تواند ایجاد کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: براساس پایش دانشگاه شهید بهشتی تهران ۱۵۶هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه مواد مخدر در کشور است که بجای دود شدن می‌تواند در صنعت و‌ایجاد اشتغال برای نیرو‌های جوان هزینه کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد خود مردم با تولیدکنندگان موادمخدر و ترویج و توسعه آن مبارزه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها