نخستین موزه شهاب سنگ ایران افتتاح شد

مراسم افتتاح نخستین موزه شهاب‌سنگ ایران با حضور اصحاب رسانه و مسئولان برگزار شد.

نخستین موزه شهاب سنگ ایران افتتاح شد

در مراسم افتتاح نخستین موزه شهاب‌سنگ ایران که امروز در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار شد، صفی پور، مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، ضمن قدردانی از سازمان میراث فرهنگی، مدیر کل امور موزه‌های کشور و مسئولان شهرداری گفت: امروز شاهد افتتاح موزه‌ای هستیم که حتما برای افرادی که به امور مرتبط با فضا علاقمند هستند، جالب است.

وی افزود: دیروز نزد وزیر بودم و قول‌هایی برای افزایش بودجه عمرانی برای بازسازی برج آزادی دادند.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: موزه‌ها تلاش می‌کنند که جامعه را به سمت توسعه پایدار ببرند. مبنای هر تغییر آگاهی است و زمانی که شناخت خوبی از محیط زیست نداریم به طور حتم نمی‌توانیم برخورد خوبی با محیط زیست داشته باشیم به عنوان مثال خیلی‌ها تصور می‌کنند که خشکسالی مختص به چند سال اخیر کشورمان است، اما براساس آنچه در اسناد تاریخی آمده، خشکسالی در۲۵۰۰سال قبل نیز بوده است، اما راه‌های متعددی برای حل آن به کار بسته شده است..

وی افزود: امروز شهاب سنگ‌ها پنجره‌ای هستند که از فضایی دیگر به روی ما باز شدند و موزه شهاب‌سنگ می‌تواند اطلاعاتی درباره کره‌های دیگر به ما بدهد و تا اندازه زیادی برای جوانان ما جذاب و جالب است. قطعا موزه شهاب سنگ‌ها در سطح جهان نیز می‌تواند در نوع خودش کم‌نظیر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها