عجیب ترین ماجرای جنگ جهانی دوم / تقابل اسب و شمشیر در برابر تانک و ارتش زرهی

در طول جنگ‌های جهانی اتفاقات ناگوار و عجیب متعددی رخ داد و یکی از عجیب‌ترین ماجراها  تقابل سربازان سوار بر اسب و شمشیردار با تانک‌ها و ارتش زرهی بود.

عجیب ترین ماجرای جنگ جهانی دوم / تقابل اسب و شمشیر در برابر تانک و ارتش زرهی

در تاریخ یکم سپتامبر سال 1939، نیروهای آلمان بدون اعلام رسمی جنگ، به لهستان حمله کردند. این کار تعجب‌آور باعث شوک به ارتش لهستان شد.

در آن زمان، لهستان هنوز در حال بازسازی ارتش خود بود. بنابراین ارتش لهستان هنوز در سطح استفاده از سواره نظام برای ورود به جنگ بود و در نتیجه سربازان لهستانی عادت نداشتند با فناوری‌های نوین وارد مبارزه شوند. بر این اساس بود که یکی از عجیب‌ترین تقابل‌ها بین دو ارتش مطرح جهان شکل گرفت و سربازان لهستانی با اسبهای خود برابر اسلحه و تفنگ و تانک‌های آلمان‌ها قرار گرفتند.

نکته عجیب‌تر ماجرا این بود که حتی نازی‌ها نیز شگفت زده شدند چرا که لهستانی ها روی اسب‌های خود تفنگ‌های مدرن و شمشیر را هم‌زمان حمل می کردند (چون در حال بازسازی ارتش خود بودند) و در واقع سنت و مدرنیته را در هم آمیخته بودند. اوایل این تقابل نیز سربازان لهستانی دست بالا را در جنگ داشتند اما به زودی سربازان آلمانی شروع به حمله با کمک ماشین‌های زرهی مجهز به مسلسل کردند و در نهایت پس از رنج‌ها و تلفات بسیار سربازان آلمانی پیروز این میدان شدند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها