موسیقی ایران نان و گوشت می‌خواهد

نزهت امیری که از او به عنوان تنها زن رهبر ارکستر ساکن ایران یاد می‌شود، می‌گوید: موسیقی ایران نیازمند بدیهی‌ترین نیازهای اولیه است و نان و گوشت می‌خواهد تا جان بگیرد.

موسیقی ایران نان و گوشت می‌خواهد

امیری که سال گذشته به عنوان رهبر مهمان، ارکستر ملی ایران را هدایت کرد، معتقد است افراد آموزش‌دیده برای رهبری ارکستر در ایران کم هستند و ارکستر ملی ایران از آغاز بودجه‌ مناسبی نداشته است. باید نوازندگان بیش‌تری به این ارکستر بپیوندند که به دلیل محدودیت بودجه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

او ادامه می‌دهد: متأسفانه روال منطقی در هیچ فعالیت موسیقایی دیده نمی‌شود. فقط می‌گویند حالا که ارکستری داریم آن را نگه داریم. در حالی که اول باید تفکر و نگرش را درست کنند و در ادامه بر اساس برنامه حرکت کنند. لازم است پس از اعلام سیاست فرهنگی کوتاه‌مدت و بلندمدت، بودجه، انتخاب نوازنده، رپرتوار، تدارک کنسرت، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، همه و همه، بررسی شوند. متأسفانه تک تک حلقه‌های این زنجیر با مشکلات عدیده مواجهند.

این رهبر ارکستر به مشکلات آرشیو نت‌ها اشاره کرده و می‌گوید: راهی برای دسترسی به نت‌ها نیست و آرشیوها بدون چیدمان درستی در حال خاک‌خوردن‌ هستند. باید خیلی خوش‌شانس باشید تا بتوانید نتی را پیدا کرده و استفاده کنید. امیدوارم قدم‌های مثبتی چه برای نت‌ها چه برای نوازندگان و چه برای برنامه‌ریزیِ ارکسترها برداشته شود.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها