زنانی که به خاطر پیکاسو روانی شدند!

پابلو پیکاسو یکی از مشهورترین نقاش‌های جهان، مرد وفاداری نبوده است.

زنانی که به خاطر پیکاسو روانی شدند!

پابلو پیکاسو یکی از مشهورترین نقاش‌های جهان و خالق سبک کوبیسم است. آثار و خلاقیت او کتمان‌پذیر نیست و تقریبا همه افرادی که تا حدودی به هنر علاقه‌مند باشند او را می‌شناسند اما جالب است بدانید که پیکاسو اساسا مرد وفاداری نبوده است.

پابلو پیکاسو دو ازدواج رسمی در کارنامه خود ثبت کرده است اما فارغ از این دو ازدواج رسمی، وی روابطی متعدد با زنانی داشت که به هیچ‌یک نیز وفادار نبود. شاید باورکردنی نباشد که یکی از معشوقه‌های پابلو پیکاسو در اعتراض به رفتارهای سرد او با وجود دو فرزند وی را برای همیشه ترک کرد.

اولین همسر پاپلو پیکاسو، اولگا خوخولوا نیز پس از سالها تحمل رفتارهای پیکاسو در شرایطی از او جدا شد که به اختلالات روانی دچار شده بود و شنیده‌ها حاکی از این است که پیکاسو بر اساس همین استنباط حق و حقوق وی را تمام و کمال پرداخت نکرد. پیکاسو در ازدواج دوم نیز یک رکورد فاصله سنی ثبت کرد چرا که همسر دومش ژاکلین روک 27 و خود پیکاسو 79 ساله بود. ژاکلین نیز پس از مرگ پیکاسو چنان دچار عذاب روانی بود که خودکشی کرد.

در کتاب خاطرات یکی از معشوقه‌های پیکاسو که از وی دو فرزند نیز داشت نقل شده که پیکاسو یک بار به گیلوت گفته است: «زنان ماشین‌هایی برای رنج هستند» بار دیگر نیز گفته بود: «برای من، تنها دو نوع از زنان وجود دارد، الهه‌های باستانی و زنانی که رنج می‌کشند.» بر همین اساس بود که گیلوت نیز او را برای همیشه ترک کرد.

به نظر می رسد این هنرمند سرشناس در کارنامه کاری خود داستان های ناخوشایندی در مورد زنان دارد و این موضوع باعث شده برخی او را یک هنرمند ضد زن بدانند و حتی فمنیست‌ها نیز بارها علیه پیکاسو بیانیه دهند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها