پشت پرده فشارها بر وزیر نفت کجاست؟/ همه اتهامات علیه ژنرال دولت

سه ضلعی اعضای جبهه پایداری، بابک زنجانی و رانت طلبان باعث به وجود آمدن حاشیه های اخیر برای بیژن زنگنه و وزارت نفت شده اند.

پشت پرده فشارها بر وزیر نفت کجاست؟/ همه اتهامات علیه ژنرال دولت

به نظر می رسد ماجرای فشارها بر بیژن زنگنه و حاشیه هایی که هر چند روز به بهانه های مختلف برای وزرات نفت ایجاد می شود کمی پیچیده تر از اتفاقات طبیعی باشد. چرا که این فشارها و خبرسازی هایی که همه آنها با واکنش و تکذیب وزارت نفت و در برخی موارد سایر دستگاه ها از جمله وزرات اطلاعات همراه بوده، از طرف نیروهای یک جناح سیاسی و نمایندگان مجلس منتسب به این جناح صورت گرفته است. حتی در پاره ای موارد رسانه های آنها نیز وارد این گود شدند. البته تعداد افرادی که وارد این گردونه شده اند به اندازه انگشتان یک دست هم نیست.

نکته جالب توجهی که این مسأله را پیچیده تر می کند این است که شروع این حاشیه سازی ها برای وزارت نفت از طرف نماینده مجلسی بوده که در انتخابات مجلس دهم سعی داشته در لیست اصلاح طلبان قرار بگیرد؛ اما شورای عالی اصلاح طلبان او را د

قضیه به اینجا ختم نمی شود. چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که هنوز کسی نام آنها را فاش نکرده، ولی این طور که از شواهد بر می آید از جناح حاشیه ساز برای وزارت نفت و بیژن زنگنه هستند، چند نوبت با بابک زنجانی دیدار داشته اند. جالب است که این متهم فساد نفتی پس از این ملاقات ها با اعلام اینکه استیضاح زنگنه رأی می آورد، مدعی شده که به زودی جای او با زنگنه عوض می شود!

بر این اساس، یک سه ضلعی شکل می گیرد؛ که یک سوی آن اصولگرایان و اعضای جبهه پایداری قرار دارند که همواره با دولت های یازدهم و دوازدهم سر ناسازگاری داشته اند و از هر فرصتی برای نشان دادن ناکارآمدی این دولت ها استفاده کرده اند، سوی دیگر بابک زنجانی به عنوان متهم بزرگ نفتی است که در زمان وزارت زنگنه فساد نفتی او فاش و دادگاهی شد و ضلع سوم نیز کسانی هستند که درخواست های رانت طلبانه از وزیر نفت و اصلاح طلبان داشته اند و چون درخواست های آنها محقق نشده به حاشیه سازی برای دولت و یکی از فعال ترین و حساس ترین وزارتخانه های آن در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن روی آورده اند.

ادعای استعفای وزیر نفت از طرف یک نماینده عضو جبهه پایداری

ماجرا از آنجا شروع شد که هفتم اسفند ماه سال 97 جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با بولتن نیوز با اشاره به نامه 72 نماینده مجلس به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ظاهرا زنگنه بعد از این نامه استعفا داد. اما هنوز تکلیف استعفای وی مشخص نیست. بهتر است استعفای وی از سوی رئیس جمهور پذیرفته شود. موارد مطرح شده در آن نامه، به خصوص قراردادهای نفتی، کاملا کارشناسی شده است و اسناد و مدارک لازم هم وجود دارد. ولی زنگنه هنوز هیچ پاسخی به نمایندگان نداده است.

کسری نوری در گفت ‌و گو با ایسنا، در واکنش به ادعای کریمی قدوسی، اظهار داشت: استعفا یا عدم استعفای آقای زنگنه به خواست و میل آقای کریمی قدوسی و امثالهم ارتباطی ندارد. آقای زنگنه به هر آنچه که مصلحت ملت و کشور تشخیص دهد عمل خواهد کرد.

ادعای وجود کارت خوان در دفتر وزیر نفت

26 اسفند ماه سال گذشته هدایت الله خادمی، در مصاحبه با خانه ملت گفت: طبق شنیده‌ها در دفتر وزیر نفت برای نیروی‌های خدماتی حسابی باز شده است و مسئولان دفتر آقای زنگنه از مراجعه‌ کنندگان، افراد دارای قرارداد با وزارت نفت، مؤسسان شرکت‌ های نفتی و گازی و... درخواست واریز مبلغی به حساب نیروهای خدماتی جهت انجام کارشان را داشتند و در ادامه نیروهای خدماتی این مبالغ واریزی به حسابشان را تحویل مسئولان دفتر آقای زنگنه می‌ دادند و حتی آنجا برای این کار دستگاه کارتخوان گذاشته بودند.

وی سوم اردیبهشت امسال نیز ذیل سؤالی که در صحن علنی مجلس از زنگنه داشت، پرسید: مگر تفکیک قوا وجود ندارد؟ چرا در مجلس نظارت آنطور که باید نیست؟ ما بازار گاز را از دست داده ‌ایم و کمترین توجه به ایران درباره ظرفیت‌ های بازار گاز می ‌شود و بعد آقای وزیر می ‌گوید که گاز را در داخل مصرف می ‌کنیم. این چه پاسخی است؟ اینها همه نشان می ‌دهد که توجه به مجلس نشده و بی اعتنایی می ‌شود.

ردّ پای زنگنه در استعفای ظریف ؟!

در همان روز سایت مشرق نوشت: ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور زنگنه وزیر نفت در جلسه آتی خانه ملت برای پاسخگویی به سؤالات ملی تعدادی از نمایندگان گفت: یکی از مباحث اصلی استعفای اخیر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به نحوه برخوردهای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بازمی ‌گردد، چرا که ظریف نسبت به کوتاهی ‌هایی که وزیر نفت در عرصه ‌های بین‌ المللی در خصوص وظایفش داشته است، گلایه دارد.

استیضاح زنگنه؟

29 اردیبهشت ماه خبرگزاری تسنیم خبر از استیضاح زنگنه توسط جمعی از نمایندگان مجلس داد و نوشت: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه امروز قوه مقننه با تدوین طرحی خواستار استیضاح وزیر نفت شدند و در حال جمع‌آوری امضا برای آن هستند.

تهدید زنگنه توسط بابک زنجانی

جالب است که اوایل خرداد ماه بود که پای بابک زنجانی هم به این قضیه باز شد. هفتم خرداد ماه اصغر هندی، نماینده حقوقی وزارت نفت، در پاسخ به سؤال ایرنا مبنی بر اینکه آیا شایعه تهدید وزیر نفت از سوی بابک زنجانی پیش از جریان ‌سازی ‌های اخیر علیه وزیر نفت صحت دارد، اظهار داشت: در ادامه جلساتی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ه ای ذی‌ ربط برای تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با پرونده در زندان و با حضور بابک زنجانی برگزار می‌ شود، چهارشنبه اول خرداد ۹۸ نیز جلسه ‌ای تشکیل شد که در آنجا آقای زنجانی ادعا کرد که استیضاح آقای زنگنه در مجلس رأی خواهد آورد و به زودی جای ما با هم عوض خواهد شد و من آزاد و ایشان زندانی می ‌شود!

سید محمدجواد ابطحی نیز 12 خرداد ماه در مصاحبه با فارس گفت: زنگنه علی ‌رغم تمام وعده‌هایی که داده بود که می ‌تواند تحریم ‌ها را دور بزند و مشکلات فروش نفت را حل کند اما در حال حاضر به جایی رسیده که خودش، بخشی از مشکل شده است. نمی‌ خواهم آقای زنگنه را متهم کنم که وی در پازل دشمن بازی می ‌کند اما وی با حساب‌ های دو دوتا چهارتایی که داشت و حتی باشگاه نفت و نیرو به او خط می‌ داد اما وزیر نفت دولت آقای روحانی به نتیجه نرسید.

وی گفت: متأسفانه اطرافیان آقای زنگنه اخیراً عنوان کرده‌ اند بابک زنجانی هدایت و مدیریت استیضاح آقای زنگنه را برعهده دارد در حالی که این حرف خنده‌ دار بوده و پذیرفتنی نیست ضمن اینکه وقتی کسی بگوید بابک زنجانی که هم اکنون در زندان است به نمایندگان مجلس خط‌ دهی کرده و آنها را مجاب به استیضاح آقای زنگنه می ‌کند اتهام بزرگی به مجلس است.

زنگنه: وقتی جلوی حرام خوری ها را می گیریم به ما حمله می کنند

18 خراد ماه بیژن زنگنه در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شکایت از نمایندگان مجلس به خاطر اظهار نظر درباره دستگاه پوز دفتر وزیر نفت، گفت: از آنها به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و به قوه ‌قضائیه شکایت کرده ‌ایم و حتماً آنجا رسیدگی می‌ کنند. دومین بار است که از یکی از این نمایندگان شکایت می‌ کنیم. چه دستگاه پوزی در دفتر من بوده است؟ یک نفر کارمند ساده مدت موقت که مأمور خریدهای جزیی بوده، برای انجام کارهایش دستگاه پوز گرفته و همکارانش که از وجود این دستگاه مطلع شده ‌اند، پرداختی ‌های خودشان شامل پول برق و آب، نقد کردن کارت بانکی، انتقال کارت هدیه یا نفت کارت را از طریق این دستگاه پوز انجام می ‌دادند؛ در طول دو سال هم گردش مالی این دستگاه حدود یک میلیارد تومان بوده و با بازرسی انجام شده نیز کاملاً مشخص شده که هیچ مورد خلافی هم واقع نشده حالا در مورد چنین موضوع ساده و شفافی باید این تهمت ‌ها را بزنند؟! آیا اگر وزیر نفت بخواهد فساد انجام دهد، اینطور با پوز آن هم در دفترش و علنی کار می‌ کند؟! من با حقوق کارمندی زندگی کرده‌ ام. هاضمه ما کوچک است. اگر من یک ریال پول حرام در زندگی‌ ام بود، کسانی هستند که به اندازه یک میلیارد تومان بزرگش می ‌کردند.

او تأکید کرد: البته حرام‌ خوری در جامعه زیاد شده است و وقتی جلوی یک عده از این حرام‌ خوری‌ها را می‌ گیریم به ما حمله می‌کنند. چه کار کنم؟ اجازه دهم من هم شریک‌شان شوم؟ من که نمی ‌توانم با آنها شریک شوم پس تا می ‌توانند پشت من حرف می ‌زنند. من نمی ‌توانم از اموال بیت‌المال دست بردارم. اینجا (در وزارت نفت) پول بسیار است، اینجا در حالت عادی سالی ۱۵۰ الی ۱۶۰ میلیارد دلار پول می ‌چرخد. عده ‌ای می‌ خواهند چیزی از این پول به دست بیاورند. دوستی و دشمنی ‌شان هم بر این اساس است. من چنین دوستی و دشمنی را نمی‌ خواهم که یکی دوست من باشد برای اینکه به او کار دهم. من توصیه نمی ‌پذیرم، انعطاف نشان نمی‌ دهم، من در مورد همه چیز خشک و قانونی برخورد می ‌کنم.

زاکانی خواستار برخورد قضایی با وزیر نفت شد

19 خرداد ماه علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توئیتری خود نوشت: چندی قبل آقای جاسبی درتلویزیون ادعاهایی کرد که در آینده نزدیک با آشکار شدن حقیقت پشیمان خواهد شد. دیروز آقای زنگنه نیز بیان عجیبی نمود که با نشر برخی اسناد آن شرمنده خواهد شد. اما پشیمانی و شرم برای مردم فایده ‌ای ندارد تا وقتی که قوه قضائیه متهمان را محاکمه و مجرمان را مجازات کند». و به این طریق خواستار برخورد قضایی با وزیر نفت شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: زنگنه باید پاسخگوی تخلفات خود در جریان پرونده کرسنت باشد

22 خرداد ماه علیرضا بیگدلی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در گفت و گو با مهر تأکید کرد: آقای زنگنه اعلام کرده است که اگر مجلس من را استیضاح کند، در مورد کرسنت صحبت می کنم. به نظر من یکی از متهمان پرونده کرسنت آقای زنگنه و تیمشان هستند. آقای زنگنه باید پاسخگوی تخلفات خود در جریان پرونده کرسنت باشد و با این جنگ روانی نمی تواند استیضاح کنندگان را منصرف کند.

ابوالفضل ابوترابی: زنگنه به دلیل اختلاف با روحانی برکنار شده است

27 خرداد، ابوالفضل ابوترابی، مدعی شد که زنگنه، وزیر نفت به دلیل اختلاف با رئیس‌ جمهوری برکنار شده است. البته علی ربیعی، سخنگوی دولت این خبر را تکذیب کرد. حتی وزیر نفت در گفت‌ و گو با خبرگزاری خانه ملت در واکنش به این شایعه گفت: «با آقای روحانی هیچ مشکلی ندارم. این افراد منابع خبرشان را عوض کنند. من عقب ‌نشینی نمی‌ کنم».

ماجرای فرار مدیر مالی وزارت نفت

29 خرداد ماه تسنیم مدعی شد مدیر مالی وزارت نفت 25 میلیون دلار از حساب این وزارتخانه خارج و به حساب یک صراف واریز کرده بود و به ظاهر می‌خواستند با این پول کار کنند. این افراد با اطلاع از این که خروج این ارز غیرقانونی و جرم محسوب می‌شود قصد انتقال مبلغ مذکور را به خارج از کشور داشتند. اما صبح امروز قصد خروج از کشور را داشت که دستگیر شد. همزمان با دستگیری این مقام مسئول در وزارت نفت صراف متخلف نیز دستگیر و هر دو روانه زندان شدند و حسابی که دلارها به آن واریز شده نیز مسدود شده است.

کسری نوری مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در این خصوص گفت: چنین موردی واقعیت ندارد.

تأیید دیدار نمایندگان مجلس با بابک زنجانی

اول تیر ماه علیرضا رحیمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «از یکی از وزیران شنیدم که به تازگی برخی نمایندگان مجلس چند نوبت با آقای بابک زنجانی در زندان دیدار داشته اند. خوب است قوه قضائیه گزارشی از این دیدارهای پرابهام به هیات رئیسه مجلس ارائه دهد و نظارت بیشتری بر عدم تبعیض در اجرای ضوابط دیدار با زندانیان داشته باشد».

فردای آن روز، محمدعلی پورمختار در مورد صحت و سقم دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان، گفت: دیدار با زندانیان یک امر معقول است و همیشه وجود داشته البته ممکن است خاص بودن یک زندانی حساسیت ها را برانگیزد؛ اگر این دیدار در دفتر بابک زنجانی صورت می گرفت صورت خوشی نداشت اما این فرد در حال حاضر زندانی است و به عنوان یک زندانی این دیدار انجام شده و هیچ ایرادی ندارد.

وجود پرستو در وزارت نفت؟!

همان روز، یعنی دوم تیر ماه حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده نزدیک به جبهه پایداری، در گفت و گو با فارس گفت: اخیرا نهادهای امنیتی یک باند را دستگیر کردند که با نفوذ در میان تعدادی از مدیران وزارت نفت در جهت تکمیل پازل دشمن اقدام می‌ کردند. در رأس این باند خانمی قرار داشت که با نفوذ در 16 نفر از پرسنل مهم و تأثیرگذار وزارت نفت توانسته بود تصمیمات مهمی را در وزارت نفت مسکوت بگذارد یا تصمیمات غلطی را در جهت خواسته‌ های دشمن و برعلیه منافع ملی کشور اتخاذ می ‌کردند و ضربه کاری را در این جنگ اقتصادی به کشور وارد کند.

این ادعا نیز چهارم تیر ماه توسط وزارت اطلاعات تکذیب شد و یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات ضمن نادرست خواندن خبر مذکور به ایسنا گفت: محتوای پرونده‌های امنیتی صرفا در اختیار مراجع ذی صلاح قضایی قرار می‌گیرد و بیان اتهاماتی از این دست توسط هر فرد یا مرجع دیگری فاقد اعتبار می باشد.

زاکانی و بحث تکراری کرسنت

دوم تیر ماه علیرضا زاکانی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما گفت: به اعتقاد من بحث 25 میلیون دلار پول خرد است و آنها را کنار بگذارید. آقای زنگنه شش هفت اشکال عمده دارد. 72 نفر از نمایندگان مجلس به سران سه قوه نامه نوشته اند و اعلام کرده اند که چه فجایعی در حوزه نفت و گاز کشور دارد اتفاق می افتد. ولی کسی صدای آنها را نشنید و جایی رسیدگی نشد.

مشکل اصلی آقای زنگنه توجه به خام فروشی است و دقتی بر فرآورده ندارد. من با مسئولین پالایشگاه خلیج فارس که صحبت کردم دل خونی داشتند از انسدادهایی که آقای زنگنه و دوستانشان سر راه آنها ایجاد کردند. نکته دوم این است که ایشان علاقه دارد رویکردش را فقط به سمت آمریکا و اروپا ببرد و عملا قراردادهای ما با هند، چین، ترکیه، پاکستان، روسیه و برزیل روی زمین ماند. در حالی که قرارداد ما با هندی ها آورده بالایی برای ما داشت و عظمتی را برای آینده ما می توانست خلق کند. نوع قراردادهایی که آنها دنبال کردند سودش برای خارجی ها بود. مثلا رسما مجموعه های نظارتی نوشته اند که در کرسنت ما 53 میلیارد دلار عدم نفع داریم و 14 خلاف قانون و منافع ملی در این قرارداد انجام شده است.

پاسخ وزارت نفت به ادعاهای زاکانی

سوم تیر ماه کسری نوری در پاسخ به ادعاهای علیرضا زاکانی در همان برنامه گفت: برداشت از سخنان زاکانی اینگونه است که زنگنه و مدیران نفتی طول موج خود را با غربی ها هماهنگ می کنند و ایشان را به ایجاد انسداد در شرایط بحرانی کشور محکوم کردند. زاکانی به گونه ای سخن گفتند که انگار تفاهم نامه های بزرگ و قراردادهایی وجود داشته که قرار بوده تحول بزرگی ایجاد کند اما زنگنه همه این قراردادها را به هم زده است. فکر می کنم ایشان اگر لغو قرارداد برانکو با پرسپولیس را هم مطرح کردند داستان کامل می شد و این هم گردن آقای زنگنه می افتاد... .

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تصریح کرد: طرح این مسائل خارج از انصاف است. برخی می گویند زنگنه خسته است و انگیزه کار کردن ندارد از سوی دیگر طوری سخن می گویند انگار او فرد ابرقدرتی است که یک تنه می تواند جلوی تمام قراردادهای خاص را بگیرد و هرکاری دلش می خواهد بکند. هم این حرف ها متناقض است و هم مملکت حساب و کتاب دارد..

وی ادامه داد: آقای زاکانی در خصوص مبلغ 25 میلیون یورو یکی از شرکت ها این مبلغ را ناچیز توصیف کرده بود. تاکنون که فعل مجرمانه ای اثبات نشده و مشغول پیگیری هستیم اما اگر روی اعداد کوچک حساسیت نباشد ممکن است بابک زنجانی ها متولد شوند.

نوری یادآور شد: ایشان گفت 72 نفر از نمایندگان مجلس نامه ای درباره عملکرد زنگنه به سران قوا نوشتند که زنگنه پاسخی به آن نداده است. خطاب آن نامه به سران قوا بود و به زنگنه نبود که بخواهد پاسخ بدهد. با این اوصاف آقای مهندس زنگنه بعد از نامه یک نشست خبری گذاشتند و در حضور 60، 70 خبرنگار به تک تک مباحث پاسخ دادند که در مجموع 16 هزار کلمه در آن کنفرانس مطبوعاتی مطرح شده و به تمام آن موارد پاسخ داده شده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: زاکانی گفت آقای زنگنه اعتقاد به خام فروشی دارد، این یعنی چه؟ وقتی سال 76 زنگنه برای اولین بار وارد صنعت نفت شدند ارزش محصولات پتروشیمی چقدر بوده الان چقدر شده؟ 12 میلیارد دلار ارزش صادرات نفتی ما است. ظرفیت پالایشی کشور 1 میلیون و 650 هزار بشکه بوده و اکنون 2 میلیون و 150 هزار بشکه است. برای بخش خصوصی هم فراخوان داده ایم و کسی پیشگام نشده است چون بسیار پرهزینه است.

اما علیرضا زاکانی مجددا هفتم تیر ماه در فیلمی که خبرگزاری فارس منتشر کرده مدعی شد: اسناد ادعاهای خود در خصوص خام فروشی و کرسنت را به مردم ارائه خواهد داد و در پایان پیرامون بحث نفت زنگنه را دعوت به مناظره کرد.

مجید انصاری: کسانی که مطالبات اقتصادی آنها برآورده نمی شود حملات را انجام می دهند

همه این مواردی که ذکر کردیم تنها بخشی از فشارهای چند ماه اخیر به بیژن زنگنه و وزارت نفت بود. این در حالی است که کشور در شرایط سخت جنگ اقتصادی برابر آمریکا به سر می برد و به عقیده بسیاری از کارشناسان، وزارت نفت خط مقدم این جبهه است. به همین دلیل، بسیاری از سیاسیون، نمایندگان مجلس و صاحب نظران در این مدت از وزیر نفت حمایت کرده اند و دلیل فشارها را منافع اقتصادی عنوان کرده اند. از جمله آنها می توان به مصاحبه ای اشاره کرد که امروز روزنامه اعتماد از مجید انصاری منتشر کرده و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مصاحبه گفته است: کسانی که مطالبات یا منافع اقتصادی دارند که برآورده نمی ‌شود عمدتاً این حملات را انجام می ‌دهند.

نماینده اهواز در مجلس: نباید از پشت به سردار خود خنجر بزنیم

امروز علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت ‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید در یک جهت و مسیر حرکت کنیم و یک‌صدایی در کشور شنیده شود، گفت: اگر برخی افراد امروز این تفکر را ندارند و بر خلاف تصمیم ‌های کلان نظام حرکت می ‌کنند، باید هرچه سریعتر مسیر اصلی خود را مشخص کنند. ما امروز با تحریم‌ های مختلفی مواجه هستیم که یکی از آنها تحریم ‌های صنعت نفت است. باید درک کنیم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و وقتی اقتصاد ما بر پایه نفت است، بدون تردید صنعت نفت نیز نوک پیکان حملات دشمن قرار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سردار جنگ اقتصادی ما وزیر نفت است و نباید از پشت به سردار خود خنجر بزنیم، تصریح کرد: بنده دو بار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت سؤال کرده ام و قانع شدم، هدفم از نقدها نه تخریب، بلکه حساسیت بیشتر به موضوع‌ های مختلف بود، هم اکنون نیز معتقدم باید از بعد ملی به مسائل نگاه کرد. وزیر نفت تمام تلاش خود را برای پیروزی در این جنگ تمام عیار اقتصادی به ‌کار گرفته است، از این رو باید با در نظر گرفتن تمامی مؤلفه ‌ها نسبت به این وزارتخانه قضاوت کنیم.

منبع: جماران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بازنشسته
    0

    شمارا به خدا فکر مردم وجوانان بیکار باشید .میخواهیدبا این اختلافات اقتصادهم درست بشود!!!!تحریم کارخودش را بیرحمانه انجام میدهد!!!

  • علی اکبری
    0

    هرچه ملت ازدزدی شما بگن کم گفتن سرخودنون زیربرف کردین به خیال خودتون ملت بی خبرند شما وزنگنه خون این ملت را خوردین نفس مردم رو بریدین جای برای دست وپازدن نذاشتین .تورم ومشکلات معیشتی مردم طاقت فرسا شده ،وزرا میلیاردی وغمی ندارند ونمایندگان هم دنبال آزادی حصرشدگان مگه رفع حصر نون وآب میشه برا ملت ،شما یه کلمه حرف راست بلد نیستین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها