70 میلیون نفر در دنیا آواره هستند

نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از آواره شدن ۷۰ میلیون نفر در سراسر دنیا خبر داد.

70 میلیون نفر در دنیا آواره هستند

به گزارش خبر فوری ، ایوو فریسن، نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت روز جهانی پناهنده در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: دو هفته پیش کمیساریا گزارشی ارائه کرد که طبق گزارش تلاش می‌کرد تا توجه جوامع بین‌المللی را به مقیاس و اهمیت جابجایی افراد جلب کند.

وی ادامه داد:تعداد افرادی که مجبور شدند خانه کاشانه خانوار و کسب و کار خود را رها کنند امروزه به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسیده است. علت بالا بودن این آمار و ارقام این است که تعدادی از این پناهندگان به مدت طولانی در وضعیت پناهندگی در سراسر دنیا به سر می برند.برای مثال در خود ایران نیز این قضیه وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این شرایط و درگیری های جدیدی در دنیا ایجاد شده که باعث افزایش تعداد پناهندگان شده است.برای نمونه می توان به ونزوئلا یمن و سوریه اشاره کرد.اینها مثال هایی هستند که جابجایی را در داخل مرزها و فرای مرزها ایجاد می کند.

نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران اضافه کرد: این وقایع ناگوار عاملی است که جامعه بین المللی برای حل و فصل آن باید اقدامات جدی‌تری انجام دهد.

به گفته وی نتیجه تمام این تلاش‌ها در آذرماه سال گذشته منجر به این شد که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سندی تحت عنوان پیمان جهانی برای پناهندگان تصویب شود که اقتدار توان و علاقه برای حل مشکل پناهندگان را استحکام جدیدی بخشند.

فریسن در ادامه با بیان اینکه این پیمان جهانی برای پناهندگان در کنار سند راه حل های راهبردی برای پناهندگان حاوی چهار اصل کلی است، گفت: اصولی که دنبال می‌کنیم این است که باید به کشور مبدا پناهندگان نیز توجه و سعی کنیم به افراد کمک شود تا درصورت مناسب شدن شرایط در کشورشان با آسایش به موطن خود بازگردند. اصل دیگر این است تا زمانی که پناهندگان همچنان در وضعیت پناهندگی قرار گرفته اند باید به کشور میزبان کمک شود و تمام بار بر دوش کشور میزبان نباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اصل دیگر این است در شرایطی که پناهندگان در کشور میزبان به سر می برند بایستی به اسکان مجدد آنها در کشورهای ثالث مانند سوئد نیوزلند انگلستان و سایر کشورها کمک شود. درنهایت سعی می کنیم با پیمان جهانی برای پناهندگان به حل و فصل مشکل پناهندگان در هر جایی که هستند، بپردازیم.

منبع: ایلنا

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها