تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

تولید نفت ایران در ماه ژوئن ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۲.۲۸ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

تولید اوپک در ژوئن به 30 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ایران را بیش از پیش محدود کرده و عربستان تولید خود را کاهش داده است. این کاهش تولید بر تصمیم عربستان در راکد نگه داشتن بازار تاکید می‌کند. عربستان به تازگی قراردادی با روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید به مدت 9 ماه بسته است.

تولید ماه ژوئن 130 هزار بشکه در روز کمتر از ماه می بود که کل کاهش تولید این گروه را از زمان توافق کاهش تولید در سال گذشته به 2.5 میلیون بشکه در روز رسانده است. علی رغم این محدودیت قابل توجه، ترکیبی از کاهش اختیاری تولید و اختلالات ناخواسته در عرضه نفت، قیمت آن را تا 65 دلار در هر بشکه از ترس ضعف تقاضای جهانی پایین آورده است .

تولید عربستان صد هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 9.73 میلیون رسید .عربستان مشتاق ترین شرکت کننده توافق کاهش تولید بین اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک از جمله روسیه است که به طور متوسط 721 هزار بشکه در روز تولید خود را در نیمه اول سال نسبت به سطح ماه اکتبر پایین آورده است که بیش از دو برابر سهمیه اش طبق توافق است .

تولید نفت ایران 100 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 2.28 میلیون رسید. آمریکا تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را بیشتر ، خریداران نفت آن را تهدید و تنش های نظامی در خلیج فارس را شدیدتر کرده است.

تولید نفت نیجریه 30 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 1.89 میلیون رسید که بیشتر ازسهمیه اش از توافق اوپک است. این کشور غرب آفریقا قصد دارد از اعضای ائتلاف اوپک و غیره اوپک بخواهد سقف تولید آن را در نشست وین بالا ببرند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها