معاون وزیرکار:

وزارت ارشاد مرجع اصلی اعلام خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ شغل خبرنگاری را به دلیل سختی آن از جمله مشاغل سخت دانست و گفت: مرجع اصلی اعلام خبرنگاران برای بهره مندی از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور، وزارت فرهنگ است.

وزارت ارشاد مرجع اصلی اعلام خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت است

حاتم شاکرمی پس از نشست بررسی مشکلات جامعه کارگری منطقه آزاد اروند در محل فرمانداری آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاری بر اساس قانون، یکی از مشاغل سخت و زیان آور است ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در خصوص معرفی خبرنگاران برای بهره مندی از مزایا این قانون نظر نهایی را اعلام کند.

وی افزود: با اجرای این قانون؛ خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و دیگر افراد شاغل در این حرفه با بهره مندی از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور می‌توانند بازنشسته شوند.

مشاغل سخت و زیان‌آور کارهایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده که در اثر اشتغال در کارگر (بیمه شده) تنشی به‌مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

افرادی که شغل آنها جز مشاغل سخت و زیان‌آور باشد، می‌توانند با ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب در کار سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند و در دوره بازنشستگی با وجود ۲۰ سال کار، حقوق آنها کامل محاسبه می‌شود.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها