نرخ منطقی دلار چقدر است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به ثبات نسبی ایجاد شده در این بازار احتمال روند کاهشی نرخ ارز ادامه خواهد داشت و نرخ دلار کاهش خواهد یافت.

نرخ منطقی دلار چقدر است؟

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح وضعیت بازار ارز، گفت: تعادل عرضه و تقاضا در بازار ارز و همچنین عدم ورود دولت به این بازار موجب کاهش و ایجاد ثبات نسبی در این بازار شده است.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های گذشته نیز تقریبا 3 برابر افزایش یافته بود، افزود: بنابراین اگر بخواهیم در این دولت نیز همین روند را در نظر بگیریم؛ با توجه به اینکه قیمت ارز در آغاز دولت آقای روحانی در حدود 3 هزار و پانصد تومان بود، بنابراین نرخ دلار باید, در حدود 10 هزار تومان باشد .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه قیمت 9 هزار الی 10 هزار تومان نرخ منطقی برای است، ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت قیمت بیش از 10 هزار تومان ناشی از فضای روانی است که از سوی برخی از دلالان برای ارز ایجاد می‌شود.

لاهوتی با بیان اینکه دلالان با سوء استفاده از فضای روانی جامعه و بازار ارز را متلاطم می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که بالا رفتن نرخ در چند وقت اخیر کاذب بوده و هیچ توجیح اقتصادی ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: با توجه به ثبات نسبی ایجاد شده در این بازار احتمال روند کاهشی ادامه خواهد داشت و ارزش دلار کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نوسانات شدید در بازار ارز، طی چند وقت اخیر ، باعث افزایش قیمت‌های کاذب در بازار ارز شده بود که همین موضوع باعث شد تا سرمایه اولیه برخی که به اشتباه در این بازار سرمایه گذاری کرده بودند، کاهش یابد، عنوان کرد: نوسانات شدید ایجاد شده در بازار ارز ، نشان داد که سرمایه‌گذاری در این بخش سودآور نیست.با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز پر ریسک است بنابراین به مردم توصیه می‌کنم تا پول‌های خود را در این بازار سرمایه گذاری نکنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها