وزیر راه و شهرسازی :

دولت برای اولین بار به بازار اجاره مسکن ورود خواهد کرد/ حل مشکل گرانی با حضور استارتاپ‌ها

وزیر راه و شهرسازی از تدوین نظام اجاره داری حرفه‌ای و ورود استارتاپ ها به حوزه اجاره‌داری برای شکستن حباب قیمتی در بازار اجاره خبر داد.

دولت برای اولین بار به بازار اجاره مسکن ورود خواهد کرد/ حل مشکل گرانی با حضور استارتاپ‌ها

محمد اسلامی اظهار کرد: دولت در تعیین نرخ اجاره بها هیچ زمانی مداخله نکرده است، چراکه به لحاظ قانونی حق ندارد برای بازار اجاره سقف قیمتی تعیین کند.

وی اظهار کرد: قرارداد اجاره بها باید بین مالک و مستاجر منعقد شود و هیچ دولتی تا به امروز در این قرارداد ورود نکرده است اما ما سعی کرده‌ایم یک اقدام مهمی را در دستور کار قرار دهیم و آن ایجاد نظام اجاره‌دار حرفه‌ای است.

اسلامی با اشاره به اینکه دولت نظام اجاره داری حرفه‌ای را ساماندهی کرده و در حال تدوین آن است، گفت: در این موضوع ورود استارتاپ ها را به حوزه اجاره داری پایه‌گذاری کرده‌ایم و سعی داریم با اجرای این دو روش مهم، حباب قیمتی را در بازار اجاره بشکنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: چندی پیش با استارتاپ های پیشرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشست مشترک دو ساعته‌ای را برگزار و تمامی جوانب ورود استارتاپ ها را بررسی کردیم و به توافقات مهمی در این حوزه رسیدیم.

وی بیان کرد: سعی داریم با ایجاد نظام اجاره داری حرفه‌ای و ورود استارتاپ ها تب و تاب بازار اجاره را کاهش دهیم و مالک و مستاجر بتوانند راحت‌تر و روان‌تر با یکدیگر در ارتباط باشند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا کمبود مسکن دلیل افزایش قیمت اجاره بهاست یا خیر؟ گفت: بازار مسکن هیچ زمانی کمبود نداشته است و ما تمامی تلاش خود را برای افزایش تولید مسکن در دستور کار قرار داده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سید مهدی صلاحی
    0

    اجاره بها واقعا سرسام آور شده. با حقوق حداقلی اداره کار چکار باید کنیم.خرج زندگیمونم ‌کفاف نمیده چه برسه به اجاره بها.وپول پیشهایی که مغز آدم سوت می کشه.

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      دولت و مجلس خودشون مالک هستند هر قانونی تصویب میکنند بنفع خودشون که مالک هستندتصویب میکنند ما مردم بیچاره و مستاجر باید همیشه کار کنیم بدیم به اینها بخورند بببنید یک قانون هست که بنفع مستاجر باشه حتی در مورد تخلیه مورد اجاره که زود اثاث مستاجر را بیرون میریزند انشالله خدا حق ما را از این ظالمان بگیرد

  • فقیر
    0

    دولت اشتباه میکند که دخالت نمیکند.قانون را عوض کنید.مگر میشود یک‌عده زیاد فساد ببار بیاورند و حکومت دخالت نکنه..اخه مر م دارند فریاد میزنند ..پس شما چه کاره حسنید؟؟ اولا بایستی هر ملکی را با شرایط ساخت آن ارزش گزاری کنید. ..ثانیا از نظر موقع . ثالثا عمر ساختمون یا هر ملکی دیگری. بعدا به مردم ابلاغ کنید که چه قیمتی دارد. صاحبان املاک دارند خون مردم را میمکنند بعدا شما میگوید اجازه دخالت ندارید..عجب وزیری و عجب مردم سالاری.

  • حسن
    0

    انشالله ده روز دیگه که مرداد شد یادشون میرود.تا سال اینده

  • مخلوق خدا
    0

    کاش تو ايران بدنیا نمی آمدیم این همه جا حتماً باید تو جای بدنیا بیایم که...... صد رحمت به غیر مسلمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها