جنگ تجاری آمریکا علیه چین رو به پایان است؟

صبح امروز و در ادامه اجلاس گروه ۲۰ ، در مذاکراتی که بین مقامات ارشد دولت امریکا و چین برگزار شد دو رئیس جمهور به توافقاتی در مورد جنگ تجاری رسیدند.

جنگ تجاری آمریکا علیه چین رو به پایان است؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از رویترز، امروز (شنبه۸تیرماه) رؤسای جمهور امریکا و چین مذاکراتی داتند که به موجب آن امریکا دیگر تعرفه کالاهای چینی را افزایش ندهد.

وزیر امور خارجه چین در مورد از سرگیری روابط تجاری چین و امریکا اظهار امیدواری کرد و گفت امیدوار است که دو ابرقدرت اقتصادی، صلح را به اقتصاد جهان بازگردانند.

گفتنی است طی یک سال گذشته با اقدام ترامپ درخصوص وضع تعرفه های سنگین برای کالاهای چینی،درگیری های اقتصادی امریکا و چین در خطوط عرضه جهانی اختلال فراوانی ایجاد کرده و چرخه رشد اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داد.

ترامپ بعد از دیدار با رئیس جمهور چین در اجلاس گروه ۲۰ گفت:" ما بر سر میز گفت‌وگو خواهیم رفت و باید ببینیم چه پیش می‌آید."

وی همچنین افزود:" ۸۰ دقیقه گفت‌وگو با رئیس جمهور چین به همان خوبی که پیش‌بینی می‌شد پیش رفت."

جنگ تجاری آمریکا علیه چین رو به پایان است؟

وزیر امور خارجه چین در مورد محتوای مذاکرات با مقامات امریکایی گفت: « آمریکا نباید تعرفه‌های کالاهای چینی را افزایش دهد.»

او همچنین افزود: «مذاکره کنندگان درباره مشکلات بسیاری گفت‌وگو کردند ولی جزئیات را فعلا در اختیار رسانه‌ها قرار ندارد.»

در ادامه این مذاکرات رئیس جمهور چین به ترامپ گفت: که امیدوارست امریکا این رویه ناعادلانه ای را که پیش گرفته است متوقف کند.

وی افزود: چین باید از منافع اصلی خود محافظت کند.

جیکوب پارکر مشاور رئیس جمهور چین در این مورد می گوید: «با توجه به صحبت های مذاکره کنندگان خبرهای خوبی برای کسب و کارها و کمپانی ها در راه است و آنها می توانند بعد از مدت ها نفس راحت بکشند."

ترامپ قبل از ملاقاتش با مقامات چینی گفته بود که اگر صحبت های آنها هیچ پیشرفتی نداشته باشد تعرفه تمام کالاهای گمرکی چین را افزایش می دهد.

وی در مورد توافق با چین گفت:" اگر توافقی با چین صورت بگیرد می تواند به عنوان یک رویداد تاریخی به ثبت برسد و این توافق باید به نفع هر دو طرف باشد."

امریکا می گوید چین مالکیت معنوی او در عرصه اقتصادی را به خطر می اندازد و چین نیز می گوید امریکا خواسته های نابه جایی از چین دارد.

ترامپ به این موضوع اشاره کرد که متوقف کردن سخت‌گیری‌ها به کمپانی هواوی می تواند نشانه شروع توافق باشد.

جنگ تجاری آمریکا علیه چین رو به پایان است؟

صحبت های رهبران اقتصادی در اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن ادامه خواهد داشت و روزنامه ژاپنی در مورد اتفاقاتی که ممکن است در این اجلاس رخ دهد نوشت: « امکان دارد که کشورهای از حمایت سخت گیرانه از تولیدات داخلی خودشان دست بکشند.»

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها