عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرفوری:

افزایش قیمت دارو به دلیل نحوه توزیع است/ شرایط فعلی به نفع تولیدکنندگان است نه مصرف‌کنندگان/مسئولین اقدامی نکنند باید منتظر احتکار دارو باشیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات ایجاد شده در بازار دارو به دلیل نحوه توزیع آن است که دولت و نهادهای اجرایی باید در جهت مقابله با آن وارد عمل شوند.

افزایش قیمت دارو به دلیل نحوه توزیع است/ شرایط فعلی به نفع تولیدکنندگان است نه مصرف‌کنندگان/مسئولین اقدامی نکنند باید منتظر احتکار دارو باشیم

رضا شیران عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره افزایش قیمت دارو و نارضایتی مردم از این موضوع اظهار کرد: مشکل ما در حوزه کالاهای اساسی که دارو نیز جزو آن است در بحث توزیع است.

وی افزود: مجلس در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۱۴ میلیارد دلار را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی قرار داده است که تا جایی که بنده اطلاع دارم نزدیک به ۳ میلیارد دلار آن در حوزه دارو است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم در حوزه دارو و هم در حوزه کالای اساسی ما در روند توزیع مشکل داریم و این روند به نفع واردکننده است نه مصرف‌کننده.

شیران خاطرنشان کرد: ما باید پروسه توزیع دارو و همه کالاهای اساسی را تصحیح کنیم که قطعا با دلاری که دولت در اختیار واردکنندگان می‌دهد، آنها به قیمت مصوب نیازهای مردم را در حوزه‌های مختلف از جمله دارو برطرف کنند.

وی تاکید کرد: مشکل ما در بخش توزیع است اگر این روند از سوی نهادهای مسئول و نظارتی حل نشود با احتکار روبه‌رو می‌شویم، چرا که فاصله بین دلار ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومنی با دلار بازار فاصله زیادی دارد از این رو طبیعی است که احتکار و قاچاق دارو رخ دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ما در حوزه دارو با احتکار روبه‌رو هستیم و هنوز با معضل قاچاق درگیر نشدیم.

شیران اظهار کرد: طبیعی است که زمانی در یک کالایی مثل دارو اختلاف بین قیمت دلار در بازار و قیمت دلاری که دولت ارائه می‌دهد باشد این احتکار صورت می‌گیرد از این رو ما باید در جهت حل این معضل وارد عمل شویم.

وی تصریح کرد: ادامه رویه فعلی در بازار کالاهای اساسی از جمله دارو به سود دلالان و به ضرر مصرف‌کنندگان است از این رو ضروری است که نهادهای نظارتی در جهت برخورد با سودجویان اقدام لازم را انجام دهند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    از کدام مسئولین حرف می زنی اگر منظورت این این دولت است اینها فقط از دارو ساز و پزشک حمایت می کنند بطوریکه بیشتر داروها ازاد حساب می کنند دارو قیمت ندارد هرطور که دارو خانه خواست می فروشد پوشش بیمه هم خراب است بیمه تکمیلی هم چیزی نمی دهند واگر هم بدهند خیلی کم وبا مشکل می پردازند پس دولت وزارت بهداشت برای چیست ولی برای بالا بردن تعرفه‌ها کم نمی اورید

  • اسايش پسند
    0

    افزايش قيمت دارو افزايش شير مرغ تا جون آدميزاد فقط فقط بر ميگردد به تحريم . چرا سال اميد و نشاط سال خوشي و آرامش سال 1396 هيچ كدام نبود . تا تحريم هست گراني هست و در يك جمله اين گراني ووو همگي باز آرامش قبل طوفان تحريم هاست كه اگر مذاكره نشود فقط 24 ماه ديگر در راه است طوفان حاره اي و سيلكوني با هم دارند ابر طوفان مي سازند . اروپاه توان 50 درجه هواي فرانسه و افزايش گرما را نداره تا برسه بما كمك كنه تنها راه مذاكره با سر شاخه و شاه لوله تحريم هست . امريكا با ترامپ هنوز در 50 سال گذشته ديده نشده . چون ترامپ نه كلاسيك هست نه سنتي . ترامپ را فقط خدا مي شناسه پس با كسي كه بيش از يك ونيم تريلون دلار فقط خرج ارتش خود كرده نمي توان مانند رئيس جمهورهاي قبلي ديد . ترامپ فقط خودشه و حاضر نيست حتي به چين و هند روس و اتحاديه اروپاه ... باج بده . اگر باز رئيس بشه انوقت ترامپ از تاريكي در خواهد آمد . ترامپ آمده با ارتش يا مذاكره كن يا بجنگد . بايد برخورد با ترامپ بسيار با احتياط باشه واي اگر ترامپ رگ خرگريش بزنه بالا .

  • کاربر ناشناس
    0

    الان بیماران را اگر پول نداشته باشی اصلا در بیمارستانها تحویل نمی گیرند وای به حال گرانی و کمبود دارو. خدا خودش رحم کند .

  • کاربر ناشناس
    0

    بیمه های تکمیلی با سقف بالا مربوط به کارمندان رده بالا است. نه کارگران چه رسد به بازنشسته ها مانند کارگران بازنشسته شرکت نفت از بیمه تکمیلی محروم و از خدمات درمانی بیمارستانهای شرکت نفت هم محروم هستند به این میگویند عدالت شرکت نفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها