بهره برداری از ۱۰ سد تا پایان سال

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۱۷۹ سد در کشور در دست اجراست گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰ سد به بهره‌برداری برسد.

بهره برداری از ۱۰ سد تا پایان سال

به گزارش خبر فوری ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی سد مخمل‌کوه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد مخمل‌کوه در خرم‌آباد گفت: این سد مهمی است و برای تأمین آب شرب بلندمدت خرم‌آباد اجرا می‌شود که امیدواریم کارش بر اساس برنامه و با سرعت مناسب جلو برود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در استان لرستان هم‌اکنون ۹ پروژه سد‌سازی در دست اجراست افزود: امیدواریم که مجموعه شرایط و منابعی که در اختیار دولت است و ظرفیت‌هایی که در سیستم بانکی است و همچنین بخش خصوصی بتوانیم تجهیز مناسب‌تری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: برای منابع مورد نیاز تکمیل این پروژه‌ها و همچنین یک بازنگری در موضوع منابع آب قابل برنامه‌ریزی و متعاقب آن هر نوع تصحیحی در تخصیص‌های مورد نیاز اقدام لازم صورت گیرد.

اردکانیان با اعلام اینکه در کل کشور ۱۷۹ سد در دست بهره‌برداری است ابراز کرد: تعداد قابل‌توجهی پروژه در فاز‌های مختلف در مناطق مختلف در دست اجراست و پیش‌بینی ما این است امسال ۱۰ پروژه سدسازی به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: مجموعه این پروژه‌ها با توجه به اهدافی که دارند چه تأمین آب شرب که در اولویت است و چه بحث کشاورزی، صنعت و یا موضوع مهم کنترل سیلاب نقش مهمی در تأمین آسایش و امنیت خاطر مردم دارند.

وزیر نیرو تصریح کرد: استان لرستان با توجه به شرایط خوبی که در بحث بارش دارد و تقریباً در ایام نرمال و طبیعی این استان حدود دو برابر متوسط کشور را به خود اختصاص داده طبیعتاً ظرفیت نگه‌داشت بیشتری دارد و ما امیدواریم که با لحاظ همه شرایط فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی بتوانیم از حداکثر منابع آب قابل تأمین استان استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها