پیچ تحریم‌ها به زودی خواهد شکست/آمریکا عقب‌نشینی می‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: قطعاً پیچ تحریم‌ها به زودی خواهد شکست و آمریکا از این اقداماتش عقب نشینی می‌کند چرا که تاکنون نتیجه نداشته و در آینده هم نتیجه بخش نخواهد بود.

پیچ تحریم‌ها به زودی خواهد شکست/آمریکا عقب‌نشینی می‌کند

به گزارش خبر فوری ، محمدعلی پورمختار با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات ایران، اظهار داشت: این اقدامات بیشتر تبلیغاتی و برای جنگ روانی است و آمریکا مرحله به مرحله این تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این تحریم‌ها پس از خروج آمریکا از برجام علیه کشورمان آغاز شد و اشخاص و دستگاه‌های مختلفی تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند، متذکر شد: ترامپ وعده داده بود که شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال خواهد کرد و هم تحریم‌های قبل از مذاکرات هسته‌ای را بازمی گرداند و هم یکسری تحریم‌های جدید را اضافه می‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه این اقدام آمریکا جدید نیست و در ادامه تحریم‌هایی است که مدتهاست علیه کشورمان اعمال می‌کنند، تصریح کرد: مقامات آمریکا صرفاً می‌خواهند بگویند که ما روز به روز این پیچ را محکم‌تر می‌کنیم، در حالی که تحریم‌های آنان تاکنون هیچ تأثیری نداشته است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به اینکه دشمنان پیش بینی کرده بودند که سال ۹۸ برای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتصادی بسیار سخت خواهد بود، افزود: واقعیت این است که اهداف دشمنان محقق نشده است و علی رغم تحریم‌های متعدد آنان، ما نفت، محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی خود را به فروش می‌رسانیم و مبادلات تجاری و سطح واردات و صادرات کشورمان هم بسیار خوب است و برای واردات هیچ کالایی حتی کالاهای مهم و استراتژیک مشکلی نداریم.

انتظار از تیم اقتصادی دولت / ‏شرایط‬ فعلی، عرصه‌ای برای مماشات نیست

پورمختار با بیان اینکه برخی پیش بینی می‌کردند که در سال جدید کشور دچار تورم ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی شود اما خوشبختانه شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم، گفت: این مسئله حاکی از آن است که تحریم‌های دشمنان از نظر اقتصادی هم اثربخش نبوده است و پیش‌بینی ما این است که قطعاً این پیچ تحریم به زودی خواهد شکست و آمریکا از این اقداماتش عقب نشینی خواهد کرد چرا که تاکنون نتیجه نداشته و در آینده هم نتیجه بخش نخواهد بود.

وی درباره راهکارهای مقابله با تحریم‌ها، اظهار داشت: مطالبه ما از دولت و دستگاه‌های اجرایی مخصوصاً وزارتخانه‌هایی چون نفت، اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت این است که اقدامات لازم را برای عبور از تحریم‌ها انجام دهند و باید در این شرایط فعال‌تر عمل کرده و به صورت شجاعانه‌تری تصمیم گیری کنند چرا که شرایط فعلی، عرصه‌ای برای مماشات نیست و باید به صورت محکم در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمن بایستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها