قیمت سیمان افزایش یافت/نرخ پرمصرف‌ترین نوع ۱۸۴ هزارتومان در هر تن شد

در حالی که تا روز گذشته قیمت هر تن سیمان تحویل درب کارخانه ۱۴۷ هزار تومان بود، امروز با تصمیم اعضای انجمن تولیدکنندگان سیمان این میزان به ۱۸۴ هزار تومان افزایش دهند.

قیمت سیمان افزایش یافت/نرخ پرمصرف‌ترین نوع ۱۸۴ هزارتومان در هر تن شد

اعضای انجمن کارفرمایان صنعت سیمان (تولیدکنندگان سیمان) پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۵ تیرماه) در نشستی به منظور جلوگیری از توقف تولید کارخانجات و تنش‌های کارگری، قیمت سیمان را افزایش دادند.

بر اساس این هم اندیشی، مقرر شد تا در صورت افزایش قیمت پاکت سیمان، بار دیگر نرخ جدید پاکت سیمان، به قیمت تعیین شده در نشست امروز افزوده شود.

در این هم اندیشی مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده سیمان متعهد شدند سیمان تیپ ۱ با قیمت هر تن ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ تومان، تیپ ۲ با قیمت هر تن ۱۸۴ هزار و ۱۳۸ تومان و تیپ ۵ نیز با نرخ هر تن ۱۸۷ هزار و ۸۱۰ تومان به فروش برسد.

گفتنی است هر تن سیمان تیپ ۲به عنوان پرمصرف‌ترین نوع سیمان در حال حاضر قیمت تحویل درب کارخانه آن، ۱۴۷ هزار تومان است که از فردا با نرخ‌های جدید به عاملان توزیع فروخته خواهد شد.

در این جلسه همه مدیران عامل کارخانجات تولیدکننده این محصول، متعهد به افزایش ۳۷ درصدی قیمت سیمان شده اند.

خاطرنشان می‌شود، وزارت راه و شهرسازی قرار است طرحی با هدف کاهش قیمت تمام شده ساخت و ساز با عنوان «بازار تعهدی مصالح ساختمانی» اجرا کند که بر اساس آن، بانک عامل اقدام به خرید انبوه مصالح ساختمانی کرده و سپس به صورت تدریجی محصول خریداری شده را به قیمت عمده فروشی در اختیار انبوه سازان قرار می‌دهد.

قیمت سیمان افزایش یافت/نرخ پرمصرف‌ترین نوع ۱۸۴ هزارتومان در هر تن شد

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عبدالحمید نعیمی
    0

    هر روز یک گرانی جدید واقعا مسخره است اداره کردن کشور به این سبک رو هر آدم عامی هم میتونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها