بزرگترین سرسره آبی دنیا در دل جنگل + عکس

بزرگترین سرسره آبی جهان امروزه با اختلاف دوبرابری نسبت به آخرین رکورد گینس، در جنگل های مالزی در سال جاری رونمایی خواهد شد.

بزرگترین سرسره آبی دنیا در دل جنگل + عکس

بزرگترین سرسره آبی جهان که دارای طول 1140 متری می باشد، در منطقه پنانگ اسکیپ تم پارک واقع در جنگل های مالزی در دست ساخت و بررسی دقیق است که قبل از افتتاحش موفق به ثبت رکوردی جدید در کتاب گینس شد! این در حالی است که رکورد قبلی بزرگترین سرسره آبی جهان در سال 2015 میلادی با طول 605 متر در نیوجرسی بود.
اما امروزه این رکورد در کشور مالزی با تغییر حدودا 2 برابری توانست رکورد جدیدی را به نام خود کند که این سرسره آبی تا هم اکنون بیش از 65% تکمیل شده است و در اوت 2019 تکمیل و سپس رونمایی خواهد شد که قطعا استفاده از آن می تواند بسیار هیجان انگیز و جالب باشد.

با این حال این پروژه بسیار عظیم و پر دردسری می باشد چرا که مهندسان به گونه ای این سرسره آبی را طراحی نموده تا به اکوسیستم موجود در این جنگل آسیبی وارد نشود و به همین دلیل از ماشین آلات سنگین در آن استفاده نکرده اند و بیشتر از نیروی انسانی برای جابجایی مواد و مصالح لازم استفاده شده است.

بطور معمول ساخت پروژه هایی همانند سرسره آبی طولانی همانند ساخت یک ساختمان 20 طبقه سخت و دشوار می باشد که علیرغم سختی هایی که باید تحمل کرد، هزینه زیادی نیز باید انجام شود. اما جالب است بدانید زمانیکه این سرسره تا اوت سال جاری تکمیل شود، با خرید بلیط آن مسافرت 4 دقیقه ای را در طول این جنگل خواهید گذراند که بی شک فوق العاده می باشد.

منبع: نمناک

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها