بوریس جانسون به اتحادیه اروپا درباره اعمال تعرفه هشدار داد

یکی از نامزدهای اصلی تصدی پست نخست‌وزیری انگلیس نسبت به اقدام اروپا بر اعمال تعرفه بر کالاهای انگلیسی در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق هشدار داد.

بوریس جانسون به اتحادیه اروپا درباره اعمال تعرفه هشدار داد

بوریس جانسون که تقریبا بیشترین شانس در تصدی پست نخست‌وزیری انگلیس را در شرایط کنونی دارد نسبت به احتمال هر گونه اعمال تعرفه بر واردات کالاهای انگلیسی به اروپا در صورت خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه هشدار داد.

وی می‌گوید سابقه این اقدام به زمان نظام تجارت اروپا در زمان ناپلئون بناپارت باز می‌گردد.

بوریس جانسون گفت: سال‌های سال است که ما هیچ اختلالی در تجارت بین انگلیس و دیگر کشورهای قاره اروپا نداشته‌ایم و من فکر می‌کنم اگر اتحادیه اروپا به صورت یکجانبه تصمیم بگیرد که بر واردات کالا از اتحادیه اروپا تعرفه اعمال کند، چرا که ما چنین کاری نمی کنیم، این مسئله بسیار عجیب خواهد بود.

وی ادامه داد: این نخستین بار از زمان ناپلئون بناپارت خواهد بود و این مسئله نه به نفع خود آنها و نه به نفع مصرف کنندگان اروپایی است.

بوریس جانسون در حالی از احتمال اعمال تعرفه بر واردات کالاهای انگلیسی در اتحادیه اروپا سخن می‌گوید که از محتمل بودن سناریوی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق صحبت کرده است.

با این حال مارک کارنی، رئیس کل بانک مرکزی انگلیس،‌ هفته گذشته با ورود به بحث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: ادعاهای بوریس جانسون که می‌گوید حتی در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا می‌توان از اعمال تعرفه بین اتحادیه اروپا و انگلیس جلوگیری کرد، اشتباه است.

در عین حال جرمی هانت که رقیب جانسون در تصدی پست نخست‌وزیری است نیز گفته است طرح وی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خیلی متفاوت از طرح جانسون نیست.

وی 3 سال پیش یکی از حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه بود.

حزب محافظه‌کار انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد نخست‌وزیر جدید این کشور روز 23 جولای معرفی خواهد شد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها