پرداخت بیمه بیکاری به ۲۵۰ هزار نفر / راههای خروج از بحران نقدینگی

سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر بیمه بیکاری می‌گیرند که ۳۵۰ میلیارد تومان هر ماه بدین منظور پرداخت می‌شود.

پرداخت بیمه بیکاری به ۲۵۰ هزار نفر / راههای خروج از بحران نقدینگی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، محمد حسن زدا در مراسم معارفه مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی که عصر امروز برگزار شد با اشاره به اینکه ۴٢ میلیون بیمه شده، امانت در دست شماست گفت: این سازمان ١٢٠ هزار میلیارد تومان بودجه دارد و گردش مالی خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای این سازمان فقط مربوط به حق بیمه‌های دریافتی است اظهار داشت: ٧٢ هزار پرسنل که ٢٢ هزار نفر در بخش بیمه‌ای و ۵٠ هزار نفر در بخش درمانی در یک هزار واحد بیمه‌ای، ۵۴٠ شعبه، ٣٠٠ کارگزاری و ٢٠٠ شعبه اقماری فعالیت می‌کنند.

زدا با اشاره به اینکه ٨٠ بیمارستان و ٣۵٠ واحد درمانی وابسته به تأمین اجتماعی است افزود: اینها نشان می‌دهد ما در کشور اولین خریدار و دومین تولیدکننده درمان هستیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی دارای پتانسیل بزرگی در بخش شرکت‌های زیرمجموعه و شستا است و پارسال چهار هزار میلیارد تومان سود از شستا دریافت کردیم.

وی گفت: ٣٩ هزار نفر از نیروهای سازمان تأمین اجتماعی بانوان هستند، بخش درمان تأمین اجتماعی از سیستم وزارت بهداشت کمبودی ندارد که در درمان وزارت بهداشت ١٠٠ هزار تخت و در تأمین اجتماعی ١٠ هزار تخت فعال وجود دارد.

زدا با اشاره به اینکه هم اکنون سه میلیون و ٢٠٠ هزار مستمری بگیر و بازنشسته از خدمات این سازمان بهره مند هستند گفت: ماهانه ۶ هزار میلیارد تومان مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: ٢۵٠ هزار نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری هستند که ماهانه ٣۵٠ میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

وی گفت :١۴ میلیون بیمه شده داریم که حدود ٢ هزار میلیارد تومان هزینه درمانی و ۵٠٠ میلیارد تومان هزینه جاری سازمان است، البته این سازمان از نظر نقدینگی مشکل دارد اما از نظر مالی دچار مشکل نیستیم و اگر مطالبات از دولت وصول شود، می‌توان سازمان را از بحران نقدینگی نیز نجات داد.

مصطفی سالاری مدیر عامل جدید سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با کمک هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و هیأت امنای این سازمان و پشتیبانی دولت در خدمت جامعه بیمه شده و کارگری باشیم.

وی تاکید کرد: باید به صورت جمعی پیشنهاداتی داشته باشیم و با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ باشیم، تا امکان انجام آن باشد.

وی با بیان اینکه از بدنه تخصصی و کارشناسی و مدیران سازمان و شرکای اجتماعی استفاده می‌کنم، اظهار داشت: بخش اصلاحات پارامتریک باید برنامه ریزی و تبیین شود که با تشریک مساعی شرکای اجتماعی سازمان این موضوع پیگیری می‌شود. همچنین در بحث اصول حسابرسی بیمه‌ای باید منسجم‌تر برنامه ریزی کرد. استقلال مالی و اداری سازمان برای شرکت و بدنه سازمان مهم است و باید قدرتمند تر آنها را دنبال کنیم. این سازمان حق الناس را در دست دارد.

سالاری ادامه داد: تقویت سه جانبه گرایی با خرد جمعی نیاز است و بنا دارم از همه مدیران و کارکنان با تجربه را برای پیشبرد اهداف سازمان استفاده می‌کنم.

منبع: مهر

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها