جزئیات واژگونی مرگبار اتوبوس گردشگران آلمانی

به دنبال کشته شدن دو گردشگر آلمانی در تصادف استان فارس، رئیس پلیس راه شمال استان علت این حادثه را سرعت غیر مجاز اعلام کرد.

جزئیات واژگونی مرگبار اتوبوس گردشگران آلمانی

در حادثه واژگونی اتوبوس حامل گردشگرانی از کشور آلمان که بعدازظهر دوشنبه در جاده سعادت‌شهر - شیراز رخ داد، دو تن کشته و 17 تن مصدوم شدند.
این حادثه ساعت 17:27 در کیلومتر 25 جاده سعادت‌شهر - شیراز روی داد که یکی از گردشگران خارجی آسیب‌دیده در این حادثه با توجه بشدت جراحات وارده و شکستگی قفسه سینه با بالگرد اورژانس به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شد و 16 مصدوم دیگر که 2 تن از آنها راننده و راهنمای گردشگران از هموطنان ایرانی بودند، با 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان شهید مطهری مرودشت انتقال یافتند.
دو گردشگر کشته شده در حادثه یک زن و یک مرد آلمانی بودند.
رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده در اثر بارش باران علت واژگونی اتوبوس حامل گردشگران آلمانی بوده است. اتوبوس حامل گردشگران آلمانی از شیراز به سمت اصفهان می‌رفت که دچار حادثه شد.

ابراز تأسف وزارت امور خارجه

در پی این حادثه «بهرام قاسمی» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ضمن ابراز تأسف عمیق از بروز سانحه رانندگی برای مینی‌بوس حامل گردشگران آلمانی در استان فارس، درگذشت دو گردشگر خارجی را خبری ناگوار خواند و به بازماندگان آنان تسلیت گفت. وی افزود: این گردشگران میهمانان مردم خونگرم و میهمان‌نواز ایران هستند و بعد از بروز سانحه رانندگی که به علت لغزندگی جاده اتفاق افتاد، تدابیر لازم و فوری برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های شیراز و مرودشت انجام گرفت و دیگر خدمات درمانی و رفاهی نیز برای مصدومان از سوی مراکز مسئول استان در جریان است.

مراقبت‌های پزشکی از مصدومان آلمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از عیادت از گردشگران آلمانی که در حادثه واژگونی اتوبوس عصر دوشنبه در جاده سعادت‌شهر - شیراز مصدوم شدند، گفت: حال عمومی این حادثه‌دیدگان خوب است.
وی یادآور شد همه امکانات درمانی و بیمارستانی برای مصدومان این حادثه فراهم شده است و اکنون نیز با بهره‌گیری از امکانات بیمارستانی این حادثه‌دیدگان تحت مداوا و مراقبت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: از 17 مصدوم بستری شده تاکنون سه نفر مرخص شده و در هتل اسکان یافته‌اند و برای اطمینان بیشتر، چهار گردشگر سانحه دیده نیز به بیمارستان ترومای شهید رجایی شیراز منتقل شده‌اند و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند.
وی از تیم اورژانس و تیم درمانی بیمارستان شهید مطهری به دلیل حضور به موقع و ارائه خدمات کامل به توریست‌های سانحه دیده، قدردانی کرد.
دکتر مسلم فلاحی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت نیز اظهار داشت: چهار مصدوم این حادثه تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند اما حال عمومی آنان خوب است، مصدومان بستری در بیمارستان مرودشت نیز حال عمومی خوبی دارند و امیدواریم با تداوم مراقبت‌ها تعدادی از آنان مرخص شوند.به گفته منابع بیمارستان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای بروز این حادثه، علاوه‌بر بسیج خدمات درمانی استان، تیم روانشناسی نیز برای کمک به توریست‌های سانحه دیده در بیمارستان حضور یافتند و ارائه خدمات به صورت لحظه‌ای، ادامه دارد.

منبع: العالم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها