بازی ویدئویی که در برخی کشورها ممنوع شده است

جدال دینی و اجتماعی پیرامون بازی معروف ویدئویی به نام «پابجی» همچنان بین مخالفان و موافقان ادامه دارد.

بازی ویدئویی که در برخی کشورها ممنوع شده است

مخالفان بر تحریم این بازی از دیدگاه دینی و اجتماعی اصرار می ورزند. آنها بر این باورند که این بازی به دلیل سَبک خشنی که در پیش گرفته، تأثیرات منفی روی روان و رفتار نوجوانان دارد و می تواند باعث انزوا و دوری آنها از محیط اجتماعی و خانواده شود و به دلیل ساعات طولانی که صرف آن می کنند، منجر به عقب ماندگی تحصیلی آنها می شود.

در همین راستا، برخی دولت ها بازی پابجی را در کشورهای خود ممنوع کرده اند؛ از جمله علمای دینی در اندونزی این بازی را به دلیل خشونت موجود در آن غیرمجاز می دانند.

شورای علمای استان «آچه» در جزیره سوماترای اندونزی می گویند: خشونت موجود در پابجی با اسلام منافات دارد و امکان اعتیاد خطرناک به آن وجود دارد.

این شورا می گوید: بازی پابجی و بازی های مشابه حرامند زیرا تشویق به خشونت می کنند و بعید نیست این فتوا بازی های دیگری را هم شامل شود.

بازی پابجی در عراق، نپال، ایالت گُجرات هند ممنوع و از سوی الازهر حرام اعلام شده است!

پلیرآن‌ناونز بتل‌گراندز یا به اختصار PUBG یک بازی ویدئویی چندنفره آنلاین و در سبک بتل رویال است که توسط استودیوی بلو هول ساخته و در بیستم دسامبر ۲۰۱۷ توسط شرکت پابجی برای مایکروسافت ویندوز و پلی‌استیشن ۴ و توسط شرکت مایکروسافت در ۱۲ دسامبر برای اکس‌باکس وان منتشر شد.

منبع: تابناک

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها