عباس عبدی:

بعید می دانم مردم به طورجدی پای صندوق رای بیایند/مجلس آن‌قدر ضعیف است که همه دندان‌هایش کشیده شده

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر امروز قرار باشد با شرایط کنونی و سنت گذشته انتخابات باشد، بعید می‌دانم مردم به‌طور جدی پای صندوق‌های رأی بیایند و بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند لیستی در این زمینه ارائه کنند.

بعید می دانم مردم به طورجدی پای صندوق رای بیایند/مجلس آن‌قدر ضعیف است که همه دندان‌هایش کشیده شده

عباس عبدی نوشت : اصلاح‌طلبان چندین مشکل جدی خواهند داشت و مهم‌ترینش همین‌جاست که نمی‌توانند مردم را برای شرکت در انتخابات قانع کنند...اگر مردم و افکار عمومی حس کنند که از طریق انتخابات نمی‌توانند به دستاوردی برسند، دلیلی ندارد که شرکت کنند. بنابراین ریزش عمده‌ای در انتخابات از طرف اصلاح‌طلبان خواهد بود. البته از اصولگرایان هم ریزش خواهد بود اما اصلاح‌طلبان به‌دلیل تشتت و اینکه بخشی از حامیانشان حاضر به حمایت نیستند و بیشتر طالب این هستند که مستقل در کنش سیاسی و انتخاباتی شرکت کنند، به نظرم اصلاح‌طلبان پیشاپیش این بازی را باخته‌اند.

*معتقدم با فرض ادامه وضع موجود اصلاح‌طلبان قادر به شرکت در انتخابات نخواهند بود مگر اینکه اتفاقی در عرصه سیاست رخ دهد. به نظرم این‌بار حکومت است که باید تغییر نگاهی به فضای سیاسی بدهد. با توجه به شرایط کنونی مطمئن نیستم چقدر این اتفاق بیفتد گرچه ناامید هم نیستم. اگر تغییر ملموسی در فضای عمومی رخ دهد، یعنی حس شود نتایج انتخابات می‌تواند راهگشا باشد، معتقدم اصلاح‌طلبان با این ساختارشان نمی‌توانند شرکت کنند و نیروهای جدیدتری در آنها شکل خواهد گرفت و در کنار نیروهای قدیمی‌شان است که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. اینکه برنده می‌شوند یا نه بحث دیگری است.

*مجلس آن‌قدر ضعیف شده و همه دندان‌هایش کشیده شده که به نظرم کارایی خاصی در فضای کنونی نمی‌تواند از خودش نشان دهد.

منبع: روزنامه شرق

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • مردم
    0

    سال قحطي بوده پيرمرد گرسنه حيوانات هم گرسنه ،هوا هم گرم ،روبه سوي اسمان مي كند وخطاب به خدا ميگويد ،،من گرسنه ،گوسفندانم وحيواناتهم هم گرسنه ،اين خدايي است كه تو مي كني ، اگر اين خدايي است من هم ميتوانم خدايي كنم ،مردم را به حال خودش واگذار مي كنم ،،،،،حالا شما هم فكر كنيد اين حكومت است كه نظام اسلامي مي كند اين اسلام است ،،دزدي ، دروغگويي ، تهمت گرسنه نگه داشتن مردم ،ظلم كردم ،،،،، پس بهتر است يك خارجي بيايد وحكومت كند كه اگر ظلم كرد،،، مردم زورشان نيايد بگويند كافر است

    نظرات شما -
    • Poj
      0

      مشکل از حکومت اسلامی نیست مشکل از یک مشت غربگرای داخلی به نام اصلاحطلب هاست که همه چیز را در غرب میبینند. ما چهل سال در تحریمیم در طی این چهل سال هر روز بهتر از گذشته به خودکفایی میرسیدیم تا جایی که امریکا با التماس تیران را به مذاکره دعوت کرد لکن غربگراها بجای عمل6سال کشور را در گیر دیپلماسی و زبان بازی کردند وکشور را وابسته کردند. و کشور تمام دستاورد هایش را دودستی تحویل غرب داد مشکل از حکومت اسلامی و انقلاب نیست مشکل از شما مردم است که به معاویه (روحانی و اصلاحطلب ها) رای میدهید و فوشش را به علی میدهید.

  • Poj
    0

    مردم پای صندوق رای خواهند امد تا اصلاحطلب ها حتی یک نفرشان هم دوباره راهی مجلس نشود. جناب فعال اصلاحطلب بیخود به دلت صابون نزن.

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    اصول گرایان چه غلطی تو این 40سال کردند که اصلاح طلبان بکنند هردو جناح سراپا ی کرباسند .هم اونا راس قدرت بودند همی اینا .تازه قدرت بیشتر دست اصول گرایان است چون رهبری پشتیبانشان است .ازهمه مهمتر این مملکت صدتا رئیس جمهور داره هرکسی ی نوایی میخونه .هیچکدام ازجناحهای سیاسی فکر آسایش وآرامش مردم نیستند فقط فکر حکومت کردن اشرافی گری زندگی کردن چندین برج وویلا وخانه های چند هزارمتری کاخ مانند داشتن ماشینهای میلیاردی سوار شدن وبه ما فقرا فخر فروختن .ملت احمق هستن اگر برند رای بدن اونم کیا میشن نماینده یه مشت بی سواد وبی عرضه وبی لیاقت که فقط فکر منافع خودشان عستند وقتی کاندید نمایندگی میره باتریلی تو روستا روغن وبرنج توزیع میکنه یعنی چی .داره براش که میره

  • باستان شناس
    0

    مجلس نگو مجلس حرمت دارد بگو تنبلخانه ناصرالدین شاه قاجار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها