انعقاد قرارداد و تفاهم نامه هزار ميليارد توماني طراحي خودرو؛ هفته آينده

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از انعقاد قرارداد و تفاهم نامه کنسرسيوم ميان 5 نهاد ايراني و 5 شرکت بزرگ و معتبر جهاني در حوزه طراحي و توليد خودرو به ارزش هزار ميليارد تومان در هفته آينده خبر داد.

انعقاد قرارداد و تفاهم نامه هزار ميليارد توماني طراحي خودرو؛ هفته آينده


هاشم يکه زارع در مراسم آغاز توليد انبوه دناپِلاس و پژو 2008 گفت: با اجراي اين قرارداد طراحي دو پلتفرم و عرضه 23 محصول در 10 سال آينده اجرايي خواهد شد.
وي گفت: در اين کنسرسيوم قطعه سازان ايراني از همان ابتدا در فرآيند طراحي و توليد حضور خواهند داشت و توليد محصولات جديد بر اساس اين قرارداد، به مرور زمان تا 70 درصد داخلي سازي صورت خواهد گرفت.
وي توليد اولين محصول اين قرارداد را 2 سال و نيم آينده اعلام کرد و گفت: علاوه بر توليد خودروي هيبريدي و برقي با همکاري دانشگاه صنعتي شريف و اميرکبير، 50 درصد از توليدات صادر خواهد شد.
يکه زارع به استفاده از توان و نيروي نخبگان دانش آموخته تاکيد کرد و گفت: با اجراي اين قرارداد دانش و فن آوري طراحي و توليد خودرو به صورت کامل به کشور منتقل و بومي سازي خواهد شد.
وي تصريح کرد: در شهر هميشه بيدار ايران خودرو چرخ زندگي بيش از 60 هزار صنعتگر وصد هزار نفر شاغل در صنايع قطعه سازي مرتبط با ايران خودرومي چرخد. همچنين 800 قطعه ساز در سراسر کشور ساز و کار توليد روزانه دو هزار و 500 خودرو را فراهم مي‌کنند و 800 نمايندگي خدمات پس از فروش در سراسر ايران نيز حامي و پذيراي مشتريان هستند.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ايجاد شرکت مشترک با شرکت بنز را از ديگر مشارکت‌هاي بين المللي ايران خودرو بيان کرد و گفت: خروج خودروهاي قديمي نيز که امر مهمي است به تدريج صورت خواهد گرفت.
وي در ادامه با اشاره به تعطيلي برخي قطعه سازان همزمان با تحريم‌هاي بين المللي، گفت: در سال 92 بيش از بيست هزار نفر از کارگران قطعه سازي بيکار شده بودند که با سياست‌هاي دولت تدبير و اميد به کار بازگشتند و درحال حاضر در روزهاي تعطيل هم فعال هستند.
وي توليد تجاري پژو 2008 را اولين ثمره اتفاق خوش يمن برجام دانست و گفت: با اجراي قرارداد پژو، شرکت مشترک ايکاپ با سرمايه گذاري 50 - 50 تاسيس و اولين محصول مشترک نيز امروز به توليد رسيد.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود: توليد انبوه محصول دنا پلاس نيز که طراحي آن از سال 94 کليد خورده امروز آغاز شد.
يکه زارع اظهار داشت: پيش فروش محصول دنا پلاس از فردا آغاز مي‌شود و پيش فروش محصول پژو 2008 نيز به زودي انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها