مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد:

۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شد

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای سالجاری تاکنون مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.

۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شد

مجید باجلان بیان اینکه از این میزان تسهیلات ارائه شده حدود ۶۰ هزار خانوار نیازمند بهره مند شده اند، اظهار داشت: از این مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب وام های کارگشایی و مابقی برای رفع نیاز نیازمندان پرداخت شده است.

به گفته وی، تسهیلات ارائه شده این صندوق در قالب وام های کارگشایی، رفع نیاز نیازمندان، اشتغال و تامین مسکن می باشد.

باجلان با اشاره به اینکه سعی داریم کمیته امداد بتواند براساس فریضه الهی و دینی در خصوص پرداخت قرض الحسنه عمل کند، گفت: موضوع قرض الحسنه یکی ازماموریت های کمیته است که در این ارتباط جذب سپرده های خیرین در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد حدود ۲۰ ماموریت اصلی دارد که شاخص ترین آن تامین مسکن و توانمند سازی خانواده های نیازمند در قالب طرحهای خودکفایی، درمان، تهیه جهیزیه، رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال، ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره ای است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: این مهم نیازمند دو عامل اصلی از قبیل سرمایه انسانی و نظام شفاف مالی است تا بتواند این دو عامل اصلی را قدرتمند کرده و با شفافیت پاسخگوی مراجع خاص و مردم باشند.

باجلان با بیان اینکه مهم ترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردمی است، اظهار داشت: اعتقاد داریم که اگر بتوانیم با شفافیت هر چه بیشتر فعالیت کنیم مورد اعتماد بیشتری نیز قرار خواهیم گرفت.

۲,۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان پرداخت شد

وی گفت: کمیته امداد در بحث قرض الحسنه از سال ۱۳۹۴، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را با مجوز بانک مرکزی راه اندازی کرده و تاکنون حدود ۲,۲۰۰ میلیارد تومان از محل وجوهات سپرده گذاران به نیازمندان و مددجویان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی افزود: برهمین اساس طی سال گذشته ۱,۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است که پیش بینی می کنیم این رقم در سالجاری به ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه در ۳۱ دفتراستان سراسر کشور و تهران با سه شعبه، صندوق قرض الحسنه فعال است، گفت: سعی می کنیم درکمترین زمان ممکن عملیات اجرایی پرداخت وام به متقاضیان را بدون تشریفات پیچیده اداری به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه امسال برای پرداخت تسهیلات کارگشایی تا مبلغ پنج میلیون تومان هیچ گونه کارمزدی دریافت نمی شود، تصریح کرد: برای تسهیلات بالای پنج میلیون تومان نیز تنها حدود سه درصد کارمزد بابت ارائه خدمات اخذ خواهد شد.

وی گفت: وام های یادشده در قالب اشتغالزایی، کارگشایی، هزینه تحصیلی، جهیزیه، تامین و تعمیرات مسکن و توانمند سازی مددجویان و غیره پرداخت می شود.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان

به گفته وی، سقف وام های کارگشایی و تعمیرات جزیی مسکن پنج میلیون تومان، ودیعه مسکن ۵ میلیون تومان، خرید مسکن شهری و روستایی تا سقف ۳۵ میلیون تومان، طرحهای اشتغالزایی نیز تا ۵۰ میلیون تومان است.

باجلان در خصوص بازپرداخت تسهیلات ارائه شده نیز گفت: سعی می کنیم با توجه به توان مددجویان به صورت متغیر و نهایتاً تا سقف ۶۰ ماهه و در برخی موارد نیز برای اقساط بلند مدت تصمیمات ویژه ای گرفته شود.

وی در خصوص توانمندسازی مددجویان نیز اظهار داشت: سال ۹۷ حدود ۱۳۰ هزار خانواربه واسطه اخذ وام توانمند شده اند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال عملیاتی کردن الگوی قرض الحسنه اسلامی است، افزود: کمیته امداد امسال برای اولین بار در کشور کاری را به انجام رسانده که چند خط قرمز اصلی دارد که بر مبنای آن حتی یک ریال از سود حساب ها دریافت نخواهد کرد و هیچ گونه فعالیت اقتصادی با وجوهات انجام نخواهد شد.

باجلان با بیان اینکه سال گذشته حدود هفت هزار سپرده گذار داشتیم و امسال تاکنون این رقم به ۲۰ هزار رسیده، تصریح کرد: در این ارتباط همدلی و هم افزایی می تواند در ارائه هر چه بیشتر خدمات به نیازمندان نقش بسزایی ایفا کند.

وی در خصوص حادثه سیل ابتدای سالجاری در برخی از مناطق کشورمان نیز گفت: تاکنون ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به مردم مناطق سیل زده اختصاص یافته که از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به متقاضیانی که پرونده خود را تکمیل کرده اند، پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مابقی متقاضیان نیز تاکنون پرونده های خود را تکمیل نکرده و احتمالاً به دنبال جمع آوری و تکمیل پرونده هستند، گفت: با توجه به شرایط موجود تا سه ماه آینده ۳۰ میلیارد تومان باقی مانده از ۶۵ میلیارد تومان اختصاص یافته نیز پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۳۰ فقره تسهیلات به نیازمندان پرداخت شده است که اگر به احتساب هر خانوار سه نفر در نظر بگیریم حدود یک میلیون نفراز این تسهیلات بهره مند شده اند، گفت: کمیته امداد براساس اساسنامه خود چند راهبرد از قبیل تعامل با خیریه های سراسر کشور دارد، و علاوه براینکه در این کمیته هیچگونه موازی کاری انجام نمی گیرد و بلعکس موسسات خیریه در کنار کمیته امداد به فعالیت مشغول هستند.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها