روسیه: تحریم‌های آمریکا کشورها را از بخشی از حق حاکمیت خود محروم می‌کند

یک دیپلمات ارشد روسی با انتقاد از تحریم‌ها با آثار فرامرزی آمریکا گفت که این تحریم‌ها، کشورها را از بخشی از حق حاکمیت خود محروم می‌کند.

روسیه: تحریم‌های آمریکا کشورها را از بخشی از حق حاکمیت خود محروم می‌کند

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه از تحریم‌هابا آثار فرامرزی آمریکا به شدت انتقاد کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «تحریم‌ها با آثار فرامرزی آمریکا در حال اعمال شدن است. واشنگتن می‌گوید ما اهمیتی نمی‌دهیم که روابط تجاری شما با ایران بر اساس قوانین بین‌المللی است. شما باید این روابط تجاری را متوقف کنید. اگر پیروی نکنید مجازات خواهید شد حتی اگر متحد آمریکا باشید. آمریکا کشورها را از بخشی از حق حاکمیت خود محروم می‌کند. آیا شما این را دوست دارید؟»

اولیانوف روز گذشته نیز در پیامی در توئیتر درباره فروپاشی برجام هشدار داد و نوشت: «آمریکا از درک این موضوع عاجز است که تحریم برنامه جامع اقدام مشترک را در خطر بزرگی قرار می‌دهد. آمریکا در حال خارج کردن ایران از توافق هسته‌ای از جمله رژیم راستی‌آزمایی آن است. از نظر عدم اشاعه هسته‌ای، این اقدامات کاملا سیاست غیرمسئولانه به شمار می‌آید.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1 در تاریخ 18 اردیبهشت سال قبل، تحریم‌هایی را که ذیل برجام لغو شده بودند (از جمله تحریم‌های حوزه نفتی و بانکی) در دو بازه 80 و 90 روزه علیه تهران احیا کرد. اتحادیه اروپا نیز بعد از یک سال انفعال، نهایتا یک کانال ویژه مالی برای تسهیل تبادلات تجاری با ایران موسوم به «اینستکس» ثبت کرد اما هنوز اقدام خاصی در آن صورت نگرفته است

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • غلامرضا
    0

    از زمانی که ما میدانیم و روایات تاریخ روسیه هیچوقت دوست ما نبوده سگ امریکا شرف داره به هزارتا کشور مثل روسیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها