ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد

رئیس جمهور آمریکا: تحریم ها علیه آیت الله خامنه ای است

آمریکا، دفتر مقام معظم رهبری،وزیر امور خارجه، فرماندهان نیروی دریایی، نیروی هوافضا و نیروی زمینی و پنج نفر دیگر از فرماندهان نیروی دریایی سپاه را تحریم کرد.

رئیس جمهور آمریکا: تحریم ها علیه آیت الله خامنه ای است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی قبل گفت با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های «سخت» تازه‌ای علیه ایران اعمال می‌کند.

وی با این وجود گفت دوست دارد با ایران به توافق برسد.

آنطور که یورونیوز گزارش داده، او هنگام امضای تحریم های تازه که به تلافی شلیک ایران به پهپاد آمریکایی وضع شده، گفت که تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل ساقط کردن پهپاد را امضاء می‌کنم. وی افزود: تحریم‌ها علیه آیت الله خامنه‌ای خواهد بود. او یادآور شد: آمریکا می‌خواهد ایران دست از تروریسم بردارد. ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را نخواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: واشنگتن دنبال جنگ با ایران نیست. ما می خواهیم با ایران به یک توافق {جامع} برسیم.

واشنگتن، محمدجواد ظریف و هشت فرمانده ارشد نظامی کشورمان را تحریم کرد

در بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور ایالات متحده آمده است: به دنبال درگیری با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد. خویشتنداری زیادی به خرج داده‌ایم، اما این به آن معنی نیست که در آینده هم همین کار را می‌کنیم
او بار دیگر اشتیاق خود برای گفتگو با ایران را نشان داد و یادآور شد: دوست داریم مذاکره کنیم، اگر آن‌ها بخواهند. اگر نخواهند هم مشکلی نیست. اما دوست داریم این اتفاق بیافتد و رک بگویم، شاید هم به زودی این اتفاق بیافتد. اگر ایران واقعا به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نباشد، می‌توانیم به سرعت به یک توافق دست پیدا کنیم.

آمریکا، «ظریف» را تحریم کرد

همزمان استیو منوشین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت این کشور این هفته ظریف وزیر امور خارجه ایران را تحریم می‌کند. وی افزود: واشنگتن علیه ۸ تن از فرماندهان ارشد سپاه تحریم اعمال می کند. به گفته وی، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ازجمله این فرماندهان است. وی دلیل این تحریم را تلاش برای بستن تنگه هرمز خوانده است.

او مدعی شد تحریم‌هایی که امروز علیه ایران اعمال شد، «میلیاردها دلار» از دارایی‌های ایران را مسدود می‌کند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه نیز بخاطر دخالت وی در سرنگونی پهپاد آمریکایی و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی در زمره این فرماندهان هستند.
منوچین در ادامه گفت که دستور ترامپ همچنین شامل فرماندهان پنج منطقه دریایی ایران می شود. وزیر خزانه داری آمریکا اظهار کرد: برخی از این تحریم‌ها مدت‌ها است که در جریان هستند اما برخی از آنها بخاطر اقدامات اخیر ایران در نظر گرفته شده است.

فرماندهان پنج منطقه نیروی دریایی سپاه که وزیر خزانه‌داری آمریکا از آن یاد کرده، شامل سرداران «عباس غلامشاهی»، «رمضان زیراهی»، «یدالله بادین»، «منصور روانکار» و «علی عظمایی» می‌شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا یادآور شد: اطرافیان قاسم سلیمانی هم تحریم می‌شوند؛ ظریف نیز هفته دیگر تحریم می‌شود.

در واکنش به این تحریمها، روسیه اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا کشورها را از بخشی از حق حاکمیت خود محروم می‌کند.

سی‌ان‌ان هم در تحلیلی یادآور شد: تحریم ظریف عملا احتمال هرگونه دیپلماسی ایران و آمریکا را از بین می‌برد.

در همین حال که آمریکا کشورمان را هدف تحریم های تازه قرار داده است، انگلیس، آلمان و فرانسه با ارسال یاداشتی، به طور رسمی به ایران هشدار داده‌اند که در صورت توقف تعهدات برجامی تهران، جمهوری اسلامی با عواقب این عمل روبرو خواهد شد.

لحظه امضای تحريم‌هاي جديد عليه ايران از سوي ترامپ

منبع: خبرفوری

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • خبر
    0

    جزئیات آزارجنسی یک کودک در بوکان به روایت دادستان https://www.ziryanmukryan.ir/news.php?id=24F05ACB

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      امریکا غلط کرده

    • عاقل
      0

      ماذا فازا

  • بابک پارسایی
    0

    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      چقدر کلمه تحریم برامون عادی شده،بدبخت ۴۰ ساله ایران تحریمه چه غلطی کردی؟والان چه غلطی می خوای بکنی؟ آدم نمیدونه چی بگه ! خاک بر سر آمریکائیا با این رئیس جمهور انتخاب کردنشون.

    • کاربر ناشناس
      0

      ترامپ جدیدا عقده ای شده قبلا لگد میزد حال با دندانهای گاومیشیش نیشک میکند .ولی ایرانی غیراز خدا ازکسی حراس ندارد

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام امریکا هیچ غلتی نمیتونه بکنه گاو چران هنوز هم گاوچرانه علاقه. به شیر دوشیدن داره خاک برسر بن سلمان ولی خدایی نژاد گوشتی خوبی

  • محمد طاها جعفری
    0

    ما باید جلوی امریکا بایستیم

  • علی
    0

    آقای ترامپ عجز شمادر مقابل اقتدار ایران مشهود است،ولی ایران با شما مذاکره نخواهد کرد، بیا من را هم تحریم کن ، که هم خاطر تو و هم خاطر من راحت بشه،

  • کاربر ناشناس
    0

    گمشو مردک مزخرف نفهم،،احمق

  • محمد حسن
    0

    واقعا به هر کی که به آمریکا اعتماد کنه باید گفت بی عقل

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام باید گفت گاو دلبندم خوب شیری هم میده خاک برسر بن سلمان شیر ده وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد

  • محمدرضا کیانفر
    0

    محمدجواد ظریف وزیر خارجه گفت: تنها راه کاهش تنش در منطقه توقف این جنگ اقتصادی می‌باشد که آمریکا علیه ما به راه انداخته است. آقای ظریف، بان کی‌مون زمانی که دبیرکل سازمان ملل بود به یکی از هموطنانمان گفته بود: آمریکا به گاومیش میماند که ما کره‌ایها خودمان را به پستانش چسبانده‌ایم ولی شما ایرانی‌ها سوار شاخش شده‌اید. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

  • هدایت
    0

    امضای ترامپ دیوانه و احمق و بیشعور خنده دار و مزخرفه خیلی مانند امواج زلزله ده ریشتری که مردم قهرمان ایران اسلامی در کاخ سفید بوجود امده و از این امواج زلزله نابود میشود و افرین بر سپاهیان با غیرت و توانا و خوب پهباد امریکایی را به تکه اهن قرازه تبدیل کردند .

  • ناصرمحسنی نیا
    0

    مردم ایران لطفا دیگرنگوییدترامپ بگویید: خوک موقرمزحرامزاده اوونوکرانش کلا حرامی وحرامزاده هستند ودرمقابل کشورامام زمان واهل بیت هیچ غلطی نمیتوانندبکنند.

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      ?????

  • کاربر ناشناس
    0

    شک نکنید اگر بهم رحم نکنیم خدا آمریکا را بر ما مسلط میکند الان آه خانواده های زیادی به آسمان بلند است و پدر خانواده را به یک انگ بلند حرف زدن بیکار میکنند خدا لعنت کسانیکه نان مردم را میبرند تیغ برانی بدستت داد چرخ روزگار هرچه میخواهی ببر اما نبر نان کسی . به اسم خدا و ولایت و انقلاب نان میبرند . خدایا از خودشون بیرحم تر مسلطشون کن !خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  • هدایت
    0

    امضای ترامپ دیوانه خنده دار و مضحک و مزخرفه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احمق آنقدر کم آورده چند روز دیگه راننده های اتوبوس ها راهم تحریم میکنه وبعدش نوبت کارگر های شهرداریه!

  • محمود
    0

    قیافش تابلو که داره میسوزه. به قول آقا ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دونم.مزاکره زیر فشار رو هیچ ملت آزادی قبول نمیکنه. این ترامپ دیوانه است واقعاً

    نظرات شما -
    • سالار
      0

      ای کاش آمریکا با کشور ما همسایه بود. تا یکبار برای همیشه معلوم بشه کی راست میگه.

  • کاربر ناشناس
    0

    این مردک دیوانه بی شعور است دولتهای عربی پول می دهند تا امریکا علیه ایران شورش کند عربها که فهم بالا ندارند نباید بیش از اینها توقع داشت

  • محسن
    0

    ثروتمندان ایرانی داخل و خارج اکنون زمان اقدام شما برای ایجاد تولید و توسعه است .کارافرینان بایدبسیار گرامی داشته شوند. وضعیت ما از ژاپنی ها و آلمانهای بعد از جنگ بدتر نیست . ملت ها یشان با غرور ملی و کوشش از صفر به این مرحله از توسعه یافتگی و ثروت رسیده اند.

  • کاربر ناشناس
    0

    آمریکا عمل ماست ترکا میگن عملیندور پاپیچیندور . بخدا من که فکر میکنم بعضی داخلی هامون اگه ترس از آمریکا نبود هر کس به کاندیدای مورد علاقشون رای نده رو گردن بزنن !بله اینقدر قساوت قلب و شقاوت دارند . مردم داری و احترام به بزرگتر و ریش سفید و ضعیف تر اصلا در قاموسشان نیست . آمریکا عمل ماست که گریبنگیرمان شده است . تهمت خیانت و ضد انقلاب و .... بازارش داغ شده یعنی بود و هست . یه پهپاد بزنی و دل مردم یه ذره شاد بشه بعد با یک بهانه بخدا بهانه نون زن و بچه 6سر ایال رو ببری و خون تو دل بچه هاش کنی !تحریمها هم فقط برای فقرا و مخصوصا بیکارها هست . خدایا کسانیکه به ما رحم نمیکنند را بر ما مسلط نفرما !این حکومتها به هیچکس وفا نکرده ولی کدخداهای مردمدار را مردم تا حالا هم و تا صد ها سال دیگر خدابیامرزی میدهند ولی اینا را برای کسانی باید گفت که از خدا و قهر خدا نعوذبالله میترسند نه کسانیکه مانند ساواک فقط میخاهند مردم را بترسانند . بجای اینکه با دزدها سخت مقابله بشه فقط با اونایی که دستشون بهیچ جا بند نیست مقابله میشه ولی ما هم خدا داریم خداااااااااااااااااا زودتر !

  • ناشناس
    0

    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل درود بر شما مردم ایران

  • ن
    0

    این قد امضا کن تا خسته بشی بده تحریمها را نتانیاهو هم امضا کنه البته از اربابت بن سلمان هم اجازه بگیر نفهم

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      بنده قبل از برجام موافق مزاکره بودم ولی دیگر نه ارزوشو به گور ببرید یانکی ها

  • حق گو
    0

    همه این افراد ایرانی هستند که قبلا تحریم شده بودند طرف آلزایمر هم گرفته !!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    ای احمق بدتر شد براتون بار بعد با سرنشینات هم منفجر میکنن برادران سپاهی ...

  • هدایت
    0

    ترامپ مو طلایی ما را تحریم کن دیگه نباید با هم صحبت کنید و خانه یگدیگر بروید و به گردش و تفریح بروید هر چه من میگویم باید انجام بدهید ای مردم ایران خلاصه کلا نباید ایرانی و مسلمان باشید ترامپ مو طلایی یه قرون بده اش به همین خیال باش .

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا ایران دیر دست بکار شد باید درسی به امریکا وعرب بدهد که تلافی چهل سال عذاب را از هلقومشان خارج شود

    نظرات شما -
    • م ه
      0

      احسنت راست گفتی موافقم

  • ش
    0

    این آقای ما هیچی نداره بده به شما بابا شما که گاو شیر ده خوبی دارین وضع مالیش خوبه اگه شد جای ما هم میده

  • سعید
    0

    به قول حضرت آقا ((آمریکاییها نزدیک نیایند ))???????

  • موسوی
    0

    هرگونه تجاوز به هر شکلی به خاک ایران اسلامی می بایست متقابلا و در خاک آمریکا پاسخ داده شود تا کشور مستبد و جنایتکار آمریکا از آنسوی دنیا و با آسودگی از امن بودن سرزمین خود بداند هزینه این خیره سری را نقدا دریافت خواهد کرد.

  • علی احسانی
    0

    ترامپ خودشو دور میزنه درجا میزنه !!! هیچ غلطی نمیتونه بکنه!!! کاراش رو ما تاثیر نداره!!! حالا هی مثل میمون امضاشو نشون میده !!!!

  • علی
    0

    عقل که نباشد جان در عذاب است !!!! مردشور اون ریختتو با اون امضات ببرن !!!! میمون مسخره !!!! این است کشورایران ..‌.سگه هی پارس میکنه....ماهم مثل کوه جلوش وایسادیم....ترامپ یکم بیشتر بدرد سیرک میخوره!! حداقل چن تا رو میخندونه !!!

  • احسان
    0

    به خدا هر وقت امضامیکنه اینقدر میخندیم......خرس گنده شده عقلش و صبحا تو رختخواب ناز نازیش جا میزاره !!! دوستان راست میگن توسیرک خیلی خوبه بره با میمونا امضا کنه به همه نشون بده ..!!!! هاهاهاهاهاها......

  • ناشناس
    0

    کاملا معلومه که داره میسوزه ان شاالله بیشتر بسوزه. معلوم نیست چی میزنه جنس موادش خوبه توهمش بالاست.

  • آشنا
    0

    انشا الله که زودتر حمله کنه ، این زندگی نکبتی که برای ما درست کردن تموم بشه ، خسته شدیم. ترامپ یک ویژگی که داره مرد هستش ، رو برو ات میگه من دشمن هستم ، خیلی ها داخل با ظواهر مسلمونی خون مردم را توی شیشه کردن ، اینها به مراتب بدتر از ترامپ هستند

  • علی احسانی
    0

    کاراش خیلی منو یاد میمونا میندازه دقت میکنم....!!!

  • م ه
    0

    ترامپ جونی ننه گور به گور شدت اول برو یه امضا درست و حسابی از ننه گور به گور شدت یاد بگیر بعد بیا مردم ایران را تا جونت بالا بیاد و جوانمرگ شی تحریم کن الهی لا خاک بری بیشعور و نکبت و سگ مصب

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حالت که داره روزگار ملت ایران را سیاه میکنه آقایان هم افتخارشان اینه که مذاکره نمی کنیم نکننین تا جونت در بیاد این ملت هم خدای داره یقین بدانید که در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد

    • مرتضی
      0

      وقتی مذاکره فایده ای نداره، برای چی خودمونو تحقیر کنیم. مگه چند سال برای برجام مذاکره نشد؟ هیچی نصیب ایران نشد جز اینکه وقت مردم تلف شد و صنعت هسته ای هم نابود شد.

  • رسولی
    0

    آمریکا کار خودشو انجام میده حساب شده ودقیق ,این مسولین ما هستند که تو خواب خر گوشی هستن ,اون موقعی که از پول بیت المال حق مردم رو صرف برگزاری کنفرانس اسلامی میکردن و این عرب های کثیف ,عربستان و امارات ,اومدن مفت مفت چریدن ورفتن از پشت خنجر زدن ,,و مسولین هم ثروت کشور غارت کردن ,برای فرزندانشون ,و مابقی از سر بی لیاقتی هدر دادن,معلوم بود چ بلایا سر کشور میاد,کارمون بجایی رسیده که بحرین امارات برای ما شاخ وشونه میکشن ,چ با تحریم چ بی تحریم,چ با حمله آمریکا ,چ با شورش مردم,هر کاری بکنند ,این مسولین دیگه مشروعیتی ندارن ,مردم از سر حیا و بخاطر شرایط خاص کشور چیزی نمیگن ,این دلیل اینکه مردم از مسولین و نظام راضی اند نیست

    نظرات شما -
    • سیداحمد
      0

      هان

    • دکتر
      0

      چرت نگو لطفا

    • م ی
      0

      آمریکا چهل ساله هیچ غلطی نتوانسته نسبت به مردم ایران بکنه و از این به بعد هم نتواند هیچ غلطی بکند و مثل سگ تاتوله خورده از ایران میترسد .

    • علیرضا
      0

      نباید بی کفایتی چند مسوول را به پای همه نوشت . قوی ترین و عزیز ترین نظام و کشور دنیا هستیم که عربستان که هیچ امریکا هم بسیار از عزت اسلام و ایران و نظامش وحشت دارد و روز به روز به اضمحلال نزدیک خواهد شد.

  • سیداحمد
    0

    اوفیی

  • سیداحمد
    0

    اوقدهی شده والاه به یکی دیگه داده زخ شده میگه ایران زده آش نخورده دهن سوخته

  • Poj
    0

    اخه دیوانه تو سه ماهه پیش کله سپاه رو تحریم و تروریستی اعلام کردی و حالا که هیچی برای ارائه نداری اومدی اسم فرمانده های سپاه رو جدا جدا اوردی؟؟ اخه مثلا فرمانده های سپاه میان تو امریکا و اروپا؟؟؟ یا مثلا میخوان واردات صادرات کنن که تحریمشون کردی؟؟ کلا ترامپ جان تو یه دیوانه ای.دیوانه.

  • بی نام
    0

    آخه چوپان عربستان برو شیرتو بدوش

  • الهه ایزدی
    0

    ترامپ از روش تکرار زیاد، استفاده می کند تا اینگونه در اذهان جا بیفتد که ما ایرانی ها اهل مذاکره نیستیم درحالیکه خود او مذاکره برجام را پیمان شکنی کرده. خودش حامی اصلی ترور در جهان است ولی مارا به حمایت از تروریست محکوم می کند و در هر دو مورد هدفش تکرار و لوس کردن حجمه حقوق بشر از طرف عموم مردم جهان به سمت آمریکاست که جنگ طلب و ناقض حقوق بشر است ولی با تکرار خود را صلح طلب و حامی حقوق بشر معرفی می کند تا جو جهانی علیه او برنخیزد و حجمه بشکند. این استراتژی فریب و نیرنگ شیطانی است

  • کاربر ناشناس
    0

    آدمهای بی فر هنگ

  • هدایت
    0

    سپاهیان و ارتشیان قهرمان و همیشه پیروز و سربلند اقتدار و امنیت کشور اسلامی ایران از عنایات و امدادهای غیبی امام زمان ( عج) و ثمره خون پاک شهیدان انقلاب اسلامی میباشد و باعث شده که دشمنان جرات هیچگونه تعرضی به مرزهای کشور ایران را نداشته باشند .

  • سارا
    0

    گناه این تحریمها از بی لیاقتی دولتمردان ماست چون فقط خودشونو میخوان هرچه قدر تحریم بیشتر مدت سواری حکام ما بیشتر چرا امریکا ژاپنو تحریم نمیکنه چون مردم ژاپن ودیگر کشورهای پیشرو خر نیستن وسواری نمیدن

  • دختر بختیاری
    0

    زه طرف خوم و ایل بزرگ بختیاری یونه به ترامپ و دارو دسته ترامپ اگوم که ترامپ هیچ غلطی نتری خوری نه خوت نه جدت و آبادت و رو شرت بکن البرده سگ ما همه مردم ایران زه قدیم تا همالان و بعدها همیشه ایستادگی کردیم و اکنیم تونم هی بشین نقاشی بکش سی ایران ?? نه تری سپاه تحریم کنی نه آقا زنده باد سپاه و عموم محسن رضایی بیرگانی?

  • هامون
    0

    چقدر کارشناس داریم ما ... در همه ی موارد ما کارشناسیم ورزش دین سیاست ... کامنت ها رو بخونید لطفا!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مرک بر امر یکا پرورش

  • ایران خانم
    0

    خدا عاقبت این کشور را به خیر کند و زودتر ترامپ دستور حمله به ایران را صادر کند

  • کاربر ناشناس
    0

    بزدلها همان بهتر بترسند و بمیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها